Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plán na obchodní galerii žije, investor chce ale od Vsetína peníze

  14:20aktualizováno  14:20
Developer, který plánuje obchodní galerii coby součást nového přednádražního prostoru ve Vsetíně, svůj projekt neopouští. Kvůli průtahům s přípravou ale chce po radnici, aby se podílela na utrpěné škodě, kterou vyčíslil na 13 milionů korun.

Tak by mohla vypadat třípodlažní obchodní galerie naproti vsetínského nádraží. | foto: vizualizace: archiv Města Vsetín

Schůzkou vsetínského starosty Jiřího Růžičky a předsedy představenstva společnosti Valatrans Jaroslava Valy bude pokračovat dění kolem rekonstrukce přednádražního prostoru.

Jeho oprava je součástí nákladné přeměny vlakového a autobusového nádraží za více než 1,5 miliardy korun. Jde o společnou investici radnice a státu, v souvislosti s lokalitou před nádražím pak Vsetín spolupracuje s firmou Valatrans. Ta zde hodlá vybudovat obchodní galerii.

Fotogalerie

Stavba se ale řadu měsíců odkládá, za čímž podle Valatransu stojí dvě věci: požadavky města na posunutí galerie a odvolání sdružení Vsetínské fórum zastoupeného dvěma členy opozice proti územnímu rozhodnutí (více zde).

„Posunutí výstavby obchodního centra nejméně o jeden rok způsobilo naší společnosti škodu přesahující částku 13 milionů korun,“ napsal nyní zastupitelům Vala a argumentuje posílením kurzu koruny k euru, zvýšením úrokových sazeb či dražšími cenami ve stavebnictví. Zároveň chce, aby se město na této ztrátě podílelo.

„Dostal jsem od zastupitelstva pověření, abych s firmou Valatrans jednal o tzv. velké variantě a rozvoji přednádražního prostoru vymezeného ulicemi Nádražní, Smetanova, Žerotínova,“ konstatoval Růžička.

„Naším cílem je zarovnání uličních čar. Proto chceme, aby se budova ČSOB banky zbourala a nová budova postavila tak, aby byla dál od Nádražní ulice. Vznikl by tak větší prostor právě pro stavbu vlakového nádraží a rozšíření Nádražní i Žerotínovy ulice,“ dodal starosta.

„Rebelující“ zastupitelé zvažují správní žalobu

Zda však bude město platit Valatransu zmíněných 13 milionů korun, není jisté. Růžička vnímá Valův dopis spíše jako žádost o oficiální vyjádření radnice, zda chce v projektu pokračovat.

„Jako město jsme odhlasovali, že o přeměnu celého prostoru máme velký zájem,“ zmínil starosta.

Z 21 zastupitelů bylo 18 pro zmíněné kladné usnesení, zdrželi se tři zastupitelé Koalice pro otevřený Vsetín. Právě její členové Tomáš Husa a Michal Berg stáli za odvoláním proti územnímu rozhodnutí.

Protestovali v něm například proti nedostatku parkovacích míst, podle nich navíc bude galerie stínit okolním budovám. Zlínský kraj ale jejich námitkám nevyhověl.

„Po předběžném prozkoumání rozhodnutí krajského úřadu jsme přesvědčeni, že se zásadními námitkami na zastínění okolních domů nebo počtu parkovacích míst vůbec nezabýval. Pokud by stavba byla v této podobě postavena, bude mít parametry v rozporu se zákony. Proto budeme zvažovat správní žalobu,“ reagoval Berg.

Podle něj chce investor po městě spoluúčast na vlastním podnikatelském riziku.

Valatrans by měl v červenci dostat územní rozhodnutí, poté si může zažádat o stavební povolení. Do přednádražního prostoru chce investovat téměř 250 milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zima? Nevadí! Vodáci mají dobrou náladu neustále. (5. ledna 2012)
Zlínský kraj vodákům nepřeje, nemají kde jezdit a zlepšení nečekají

Nevhodný terén, chybějící úpravy na jezech a v posledních letech také téměř neustálý nedostatek vody kvůli suchu. Podmínky ve Zlínském kraji vodáctví nepřejí,...  celý článek

Vizualizace nového bistra v Krajské nemocnici Tomáše Bati Zlín.
Zlínská nemocnice otevře bistro u hlavního vchodu. Provozovat ho bude sama

Do konce prázdnin by mohlo být otevřeno nové bistro v největší zlínské nemocnici. Stát bude za hlavním vchodem do areálu v původní ubytovně pro svobodné...  celý článek

Jan Kopecký při Barum Rallye
Kvůli prasečímu moru na Zlínsku se částečně změní trasa Barum Rally

Organizátoři srpnové Barum Czech Rally Zlín kvůli možnému šíření nákazy africkým morem prasat, který zamořil Zlínsko, mění část trasy automobilového závodu. Do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.