Hejtman Zlínského kraje Stanislav Mišák.

Hejtman Zlínského kraje Stanislav Mišák. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Zlínský hejtman dostal od čtenářů lepší čtyřku, nejhůř dopadl v dopravě

  • 6
Jedno z nejhorších vysvědčení si ze známkování hejtmanů čtenáři iDNES.cz odnesl první muž Zlínského kraje. Končící hejtman Stanislav Mišák z ČSSD si vysloužil průměrnou známku 3,7, hůře dopadli jen tři jeho kolegové. Celkem Mišáka hodnotilo 3530 čtenářů.

Mišáka, který ve funkci hejtmana dokončuje druhé volební období a v předstihu oznámil, že po osmi letech skončí, čtenáři hodnotili v deseti předmětech.

Jeho výsledné známky se lišily jen drobně, pohybovaly se od 3,4 do 3,8.

Vysvědčení pro hejtmana Stanislava Mišáka zde

Horší průměrnou známku dostali jen hejtmani Olomouckého (3,8), Královéhradeckého (4,1) a Jihomoravského kraje (4,3). Naopak nejlépe si vedli první muži Středočeského a Plzeňského kraje (téměř shodně 2,7). Kompletní výsledky najdete zde.

U Mišáka lidé nejlépe hodnotili jeho znalost potřeb Zlínského kraje, za což také dostal suverénně nejvíce jedniček. Byť samotné prosazování zájmů kraje a především plnění slibů už čtenáři vidí mnohem hůře.

Relativně hodně kladných hodnocení Mišák posbíral také za přínos pro cestovní ruch na východě Moravy.

Rozporuplná image, kritika za zdravotnictví a dopravu

Na jeho vystupování na veřejnosti mají čtenáři asi nejvyhraněnější názor: spousta mu za jeho image „bodrého Moraváka“ udělila jedničku, pětek ale bylo trojnásobné množství a průměrná známka je 3,7.

Mezi nejhůře hodnocené předměty patří u zlínského hejtmana zdravotnictví, k němuž by měl přitom coby vystudovaný veterinář mít velice blízko. V posledních letech však musel složitě řešit především vysoké zadlužení Krajské nemocnice T. Bati ve Zlíně.

A vůbec nejslabší byl Mišák podle názoru čtenářů iDNES.cz v řešení dopravy ve Zlínském kraji. Čtenáři mu možná, byť trochu neprávem, vyčítají průtahy s budováním páteřních cest D49 a D55. Ty na jednu stranu připravuje státní Ředitelství silnic a dálnic, od hejtmana ale zřejmě lidé očekávají tvrdší prosazování obou staveb.

Zlínský kraj ve srovnáním s řadou ostatních také zaspal s integrováním veřejné dopravy a na železnici se mu příliš nechtějí pouštět soukromí dopravci. O pravidelné letecké lince z Kunovic, která byla i jedním z mála konkrétních bodů koaliční smlouvy, nebylo za celé čtyři roky ani slyšet.

Kandidovat bude z devátého místa

Mišák už před rokem řekl, že je čas předat štafetu někomu jinému. Nakonec je na devátém místě kandidátky, což mu dává šanci se do krajské rady opět dostat. Ovšem v jejím čele už nebude.

Čtyřiašedesátiletý Mišák, jehož popularita byla největší, když v roce 1997 zachraňoval coby starosta zatopené Otrokovice, se časem vytrácel ze scény. Ostatně jako celá krajská rada pod jeho vedením: opravovaly se cesty, stavěly domovy důchodců. Nic navíc Mišák se svým kolektivem nenabídl.

Ano, vyhýbaly se mu skandály (pokud nepočítáme jeho „úlet“, když před dvěma lety v krajské galerii zakázal výstavu polské umělkyně, protože se mu zdála pornografická), to je ovšem pro hlavní postavu kraje málo.

,