„EIA obvykle zabere tak rok práce a samozřejmě i náklady. Toto rozhodnutí pro nás znamená zjednodušení dalších kroků i jejich urychlení a my se teď můžeme pustit do další fáze přípravy,“ vysvětlil Jan Bukovský, mluvčí Ředitelství vodních cest, které projekt připravuje.
Nový rekreační přístav na historické vodní cestě má sloužit pro dlouhodobé i krátkodobé kotvení lodí.
Zařadí se tak mezi fungující přístavy ve Veselí nad Moravou a Petrově i mezi ty plánované v Kroměříži a v Napajedlích na Pahrbku. Ministerstvo dopravy už záměr v hodnotě 135 milionů korun schválilo.
Kapacita bude padesát lodí, poblíž má stát parkoviště pro více než třicet automobilů a jeden autobus nebo provozní budova s hygienickým zázemím.
Turisté na lodích si tady budou moci doplnit pohonné hmoty i pitnou vodu, nabít baterie nebo vyhodit komunální odpad. Uvažuje se i o tom, že by v rámci přístavu vzniklo dětské hřiště, cyklokemp, stravovací provoz nebo plocha pro pořádání různých akcí.
Staroměstská radnice s tímto projektem souhlasí. „Budeme ale muset vyřešit třeba menší biokoridor, který v tom území máme,“ poukázal dnes už bývalý starosta Josef Bazala, který po zvolení do Senátu funkci opustil.
„Budeme také připravovat nový územní plán a i v něm se vypořádáme s potřebami projektu tak, aby přístav mohl v této lokalitě vzniknout.“
Přístavní molo má vyrůst na katastru Starého Města na pravém břehu Moravy v lokalitě známé jako Trávníky za drahou, která leží poblíž chráněného železničního přejezdu a Moravské stezky pro cyklisty a pěší vedoucí kolem Baťova kanálu. S řekou bude přístav spojený 180 metrů dlouhým kanálem.
Nedaleko tohoto místa funguje přístaviště ve Starém Městě na Baťově kanále i menší přístaviště na Moravě v Uherském Hradišti.