Reklamní poutače ve Zlíně před senátními volbami v roce 2014.

Reklamní poutače ve Zlíně před senátními volbami v roce 2014. | foto: Zdeněk Němec, MAFRA

U silnic ve Zlíně skončí stojany s politickou reklamou, jinde to neplánují

Během kampaně před sněmovními volbami byly nepřehlédnutelné. Reklamní stojany, tzv. „háčka“ a „áčka“, lemovaly hlavní silnice ve Zlíně a rozptylovaly pozornost řidičů. Rada města nyní rozhodla, že nadále se budou umísťovat pouze v souvislosti s vybranými kulturními, sportovními nebo společenskými akcemi.
Reklama

„Během voleb, a ty teď máme každý rok, je město plné politiky a politiků, což mnoho občanů obtěžuje. Stojany navíc často překážely pohybu chodců, zejména zdravotně handicapovaných či maminek s kočárky,“ uvedl náměstek primátora Ondřej Běták.

Není to poprvé, kdy vedení města k podobnému opatření sáhlo. Už v letech 2013 a 2015 upravilo počet těchto reklamních ploch. Nyní je zakázalo úplně.

Jako jediné ve Zlínském kraji. Další radnice nic takového neplánují.

„V Kroměříži se podobné omezení nechystá a město zmíněné reklamní stojany v politické kampani jako problém nevnímá,“ řekl tamější mluvčí Jan Vondrášek.

Stejně je na tom Valašské Meziříčí nebo Uherské Hradiště. V Hradišti bude od ledna platit větší omezení reklamních ploch, na tyto stojany se ale nevztahuje.

Reklama

„Obecně se tzv. ‚áčka‘ snažíme ve městě regulovat. Jsou povolována pouze v místech, kde to je prostorově možné, aby nepřekážela chodcům. Striktně dbáme i na to, aby poutače netvořily překážku vodících linií pro nevidomé,“ poznamenal hradišťský mluvčí Jan Pášma.

Ve Zlíně bude nově následující systém: zařízení typu „H“ půjde využívat u cest jen pro propagaci Zlín film festu a Barum Czech Rally Zlín. Na plochách zeleně se mohou nosiče „H“ a „A“ objevovat pouze v rámci propagace Zlín film festu, Barum Czech Rally Zlín, akcí Městského divadla, Filharmonie Bohuslava Martinů, Zoo Zlín a veletrhu Stavebnictví-Therm.

Reklama
Reklama
Reklama