Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zlín postaví točnu u polikliniky. Ulehčí cestu k lékaři i do Svitu

  8:35aktualizováno  8:35
Dopravu kolem zlínské polikliniky čekají změny. Kromě křižovatky přibude v Antonínově ulici nová točna a zastávka MHD. Na hlavní třídě přibudou odbočovací pruhy a bezpečnostní ostrůvek. Díky změnám se v místě zlepší doprava, lidé by měli ocenit snadnější cestu k lékařům.
Stavbaři ve Zlíně začali stavět křižovatku Antonínova. Ve městě se tvoří kolony.

Stavbaři ve Zlíně začali stavět křižovatku Antonínova. Ve městě se tvoří kolony. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Zastávka a točna vznikne u polikliniky, trolejbusy městské hromadné dopravy pak budou jezdit až do Antonínovy ulice. "Pacienti už nebudou muset chodit přes frekventovanou hlavní silnici a budou to mít k poliklinice mnohem blíž," vysvětlila náměstkyně primátora Eva Štauderová.

O zastávku u polikliniky měli cestující velký zájem. "V úseku mezi náměstím Práce a touto zastávkou registrujeme největší počet přepravovaných osob," potvrdil ředitel Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Josef Kocháň.

Dopravce proto plánuje úpravu spojů. Například by některé linky, které teď končí v točně pod sportovní halou, zajížděly právě k zastávce Antonínova. Ke sportovní hale totiž podle dopravce nejezdí tolik lidí.

Lidé nebudou přesedat, linky pojedou dál

To je příklad linky číslo 11, případně 12, která jezdí z točny v Příluku a končí pod halou. "Nebyla by to nová linka, jen by se změnila konečná stanice," upřesnil ředitel dopravní společnosti. Tím se někteří cestující vyhnou přesedání a trolejbusy k poliklinice nebudou tak přetížené jako dosud.

Město navíc počítá s tím, že novou zastávku budou využívat rovněž studenti z Univerzity Tomáše Bati. Škola totiž mezi Antonínovou ulicí a hlavní silnici postaví své centrum polymerů za 900 milionů korun.

Točnu v Antonínově ulici začnou pracovníci stavět v říjnu. V té době už by měla být hotová i samotná křižovatka, která bude spojnicí hlavní třídy se svitovským areálem. Centru města by se tak měli vyhnout všichni, kteří zatím do areálu jezdí přes Gahurovu ulici.

Radnice předpokládá, že městskou dopravu zavede časem i mezi tovární budovy. "Bude to ale záviset na tom, v jakém stavu budou silnice v areálu. Zatím nevypadají dobře," doplnila Štauderová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policejní passat chtěl kontrolovat řidiče felicie, ten zastavil až nárazem o...
Opilý řidič zastavil až o policejní passat, přiznal mnoho piv

Dopravní hlídka ve služebním VW Passat chtěla zastavit řidiče Škody Felicia na Uherskohradišťsku. Ten poslechl, vzápětí ale neodhadl vzdálenost a zastavil až...  celý článek

Ředitel Státního okresního archivu ve Zlíně David Valůšek ukazuje vytištěný...
Falešná listina vyděsila Marii Terezii, překvapilo ji kacířství na Valašsku

Valašsko bylo po staletí centrem evangelické víry, ukazuje kniha Dějiny protestantismu na Vsetínsku. Ke druhému náboženství se lidé začali veřejně hlásit po...  celý článek

Kroměřížský právník a poslanec Radek Vondráček je lídrem hnutí ANO ve Zlínském...
Když každý rok zrušíme deset zákonů, nic se nestane, říká lídr ANO

Jak chce změnit volbu senátorů a posílit pravomoci starostů? Jak hodnotí kauzu Čapí hnízdo? O těchto a dalších tématech hovořil v předvolebním rozhovoru lídr...  celý článek

Jobs Contact
Developer for CAD Tools (25.000 - 50.000 Kč)

Jobs Contact
Moravskoslezský kraj, Zlínský kraj
nabízený plat: 25 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.