Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z nové zlínské křižovatky konečně zmizely zátarasy, ale vyhráno není

  17:14aktualizováno  17:14
Nová křižovatka v centru Zlína, kterou od jejího otevření kvůli sporům s místními podnikateli částečně blokovaly betonové zátarasy, je od pátku konečně otevřená. Díky křižovatce Antonínova mohou auta odbočovat z hlavní městské tepny do baťovského areálu. Má to však háček. Týká se to pouze osobních vozů. Náklaďáky mají zatím smůlu.

Betonové zátarasy z nové zlínské křižovatky Antonínova konečně zmizely. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Už to není jako v Kocourkově, ale k ideálu je ještě daleko. Křižovatka za 60 milionů korun konečně slouží svému účelu. I když jen částečně.

Město ji postavilo, aby odlehčilo centru od tisíců aut a umožnilo řidičům odbočit přímo do baťovského areálu. Zhruba měsíc po jejím dokončení byla odbočka do areálu zaslepená. A až pátek zátarasy zmizely.

Nová Antonínova křižovatka ve Zlíně a betonové zátarasy, které blokují odbočku

Zátarasy blokovaly odbočku k továrnímu areálu.

"Jsem rád, že se nám to podařilo. Věřím, že se nám co nejdřív podaří pro auta otevřít celý areál," říká náměstek zlínského primátora Jiří Kadeřábek z hnutí M.O.R.

Naznačuje tím přetrvávající potíž. Řidiči sice mohou odbočit z třídy Tomáše Bati do areálu, ale vzápětí musejí zahnout doprava směrem k mrakodrapu. Navíc dopravní značky to umožňují jen osobním autům do 3,5 tuny. Náklaďáky mají zatím smůlu. Přímý vjezd z Antonínovy křižovatky do "srdce" areálu je totiž stále uzavřený.

Otevření baťovského areálu se odkládá až o dva roky

"Otevření areálu se odkládá maximálně o dva roky. V nejbližších týdnech se s odborníky pokusíme najít alespoň provizorní řešení, které by umožnilo přímý vjezd do areálu. Není ale možné pustit tam dopravu nekoordinovaně," myslí si Čestmír Vančura ze společnosti B. A. Zlín, která působí v továrním areálu.

Právě on napadl kolaudaci křižovatky, protože vyšlo najevo, že stojí na zhruba 60 metrech čtverečních ploch B.A. Zlín bez jejího souhlasu. Námitky vzal zpět, když se město zavázalo, že do areálu pustí veškerou dopravu až poté, co zpracuje takzvaný generel dopravy. Ten posoudí, zda pak doprava v areálu nezkolabuje.

"Teď tam není možné auta pustit. Nevíme totiž, co by to udělalo," vysvětluje Kadeřábek. "Bohužel naši předchůdci to vůbec neřešili," dodal Kadeřábek.

Podnikatelé zdůrazňují, že ve výrobní části areálu jezdí vysokozdvižné vozíky, jsou tam železniční vlečky a špatně organizovaný provoz. Mají i obavy, že by se na krátkém přejezdu z křižovatky Antonínova do areálu mohly "zaseknout" kamiony.

Podle zastupitele Miroslava Šenkýře z ODS, který měl tuto oblast poslední čtyři roky na starost, není důvod vjezd do areálu uzavřít. "Lepší je tam auta pustit a teprve pak podle situace udělat nějaká opatření," myslí si Šenkýř.
Podle něho by kamiony v areálu velké potíže nezpůsobily. Je přesvědčený, že dělají větší potíže, když každý den vyjíždějí z areálu na Gahurovu ulici.

Navíc v areálu jsou i firmy, které ho chtějí otevřít. A kdy by se to mohlo stát? "To teď nedokáži říci," odpověděl neurčitě Kadeřábek.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Ochránci zvířat pátrají po losovi, od D46 mohl vyrazit k Přerovu či Zlínu

Nevšední pohled se může v těchto dnech naskytnout lidem na střední Moravě, spatřit by zde totiž mohli losa evropského. Ochránci zvířat proto prosí veřejnost o...  celý článek

(ilustrační snímek)
Kritik vodáren prohrál soud se Zlínem kvůli účetnictví bytového družstva

Zlínská radnice slaví dílčí vítězství ve snaze o kontrolu hospodaření Bytového družstva Podlesí. Jeho předseda Pavel Sekula tvrdí, že tato kauza je jen...  celý článek

Roman Kafka je žalobce v metanolové kauze, pro hlavní míchače otrávené směsi...
Mohlo zemřít přes 150 tisíc lidí, vrací se žalobce k metanolové aféře

Pět let uplynulo od metanolové aféry. Spolu s policií ji tehdy začal rozkrývat zlínský žalobce Roman Kafka. V rozhovoru pro MF DNES mluví o tom, jestli se může...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.