Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cisternu i vlak už hasiči vyprošťovali, trolejbus ze sloupu tahali prvně

  0:54aktualizováno  0:54
Jak dostat zpátky na zem kloubový trolejbus, jehož přední část ční do několikametrové výšky zaklíněná do sloupu? Hasiči se v úterý odpoledne v Otrokovicích na Zlínsku snažili postupovat co nejšetrněji, aby drahé vozidlo ještě více neponičili.

Přestože úterní nehoda trolejbusu v Otrokovicích (o nehodě trolejbusu jsme psali zde) nebyla největší ani nejtěžší událostí, kterou museli členové záchranného systému ve Zlínském kraji řešit, s podobnou se ještě nesetkali.

Už během toho, co pomáhali ošetřit a dostat z místa všechny zraněné, řešili hasiči s pracovníky dopravního podniku další podstatnou věc: Co s kuriózně vzpříčeným trolejbusem?

Fotogalerie

„Od počátku jsme na místě měli vyprošťovací techniku. Naší tatru AV 14, která má výsuvná ramena a je uzpůsobená ke zvedání a přesunu materiálu, i soukromý automobilní jeřáb,“ popsal krajský mluvčí hasičů Libor Netopil.

Záchranáři podle něj zvažovali, že trolejbus sundají za pomoci vozidel, která mají na místě. „Ale obávali jsme se, že bychom při tom mohli trolejbus ještě víc poškodit poničením karosérie. A samozřejmě byl zájem nezpůsobit další škody,“ líčil Netopil.

Kdyby trolejbus spadl, mohla to být ještě větší tragédie

Proto se hasiči obrátili na partnerskou asistenční službu z Brna, která na místo poslala další vyprošťovací vůz. Speciálně zařízený tak, aby trolejbus nepoškodil.

Žlutý vyprošťovací automobil vytrhl zpod trolejbusu sloup a vůz dopravního podniku, který předtím hasiči podepřeli, aby se nepohnul, pak před hloučky zvědavců opatrně sundaly dva autojeřáby.

Celá operace zabrala zhruba půlhodinu. Bezprostředně poté asistenční služba trolejbus odtáhla.

„Protože se těžká technika pohybovala i ve vlakovém kolejišti, požádali jsme pak o kontrolu kolejí pracovníky Správy železniční a dopravní cesty,“ podotkl Netopil.

Zároveň řekl, že pro hasiče to byla mimořádná akce, i když jsou vycvičeni zasahovat i u těžších a technicky složitějších nehod.

„Řešili jsme převrácenou cisternu, autobus či vlak. Provádíme k tomu i cvičení v podobě speciálních simulací, abychom byli připraveni. Tento případ však byl atypický tím, jak trolejbus na sloup najel,“ připomněl mluvčí hasičů.

Kuriózní zaklínění přitom paradoxně pomohlo.

„Bylo to štěstí v neštěstí. Pokud by trolejbus ze sloupu spadl a převrátil se, mohlo to mít pro cestující mnohem závažnějších důsledky,“ dodal mluvčí.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Radovan Dalajka u Krajského soudu ve Zlíně.
Kauza firmy Morávia-Chem a obchody s nelegálním lihem se vrací k soudu

Zlínský krajský soud zrušil předchozí osvobozující rozsudky týkající se Radovana Dalajky, někdejšího šéfa Morávia-Chemu. V obnoveném řízení se bude znovu...  celý článek

Jeden z rekonstruovaných pokojů středoškolského internátu.
Peníze z restitucí arcibiskupství vrací do opravy kroměřížského gymnázia

Část středoškolského internátu, který je součástí areálu kroměřížského arcibiskupského gymnázia, je opravená. Rekonstrukce zahrnovala vše od rozvodů po...  celý článek

Citát Tomáše Bati v předvolebním materiálu Svobodných.
Baťa by volil naši stranu, napsali Svobodní na Facebooku

Tomáš Baťa by ve sněmovních volbách hlasoval zřejmě pro Svobodné. To není prognóza politologů, ale tvrzení samotných Svobodných ve Zlínském kraji, které...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.