Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Zlíně jsou místa, kde se nedá přejít ulice. Nové přechody se ale neplánují

  14:48aktualizováno  14:48
Přejít Středovou ulici ve Zlíně od konečné trolejbusu nebo Štefánikovu ulici u autobusové zastávky Příční se rovná hazardu. Chybí tu přechody pro chodce, což se nelíbí obyvatelům města. Policie a magistrát ale tvrdí, že ne vždy je přechod dobrým řešením. Nové se hned tak stavět nebudou.

Ulice Štefánikova ve Zlíně, kde není žádný přechod pro chodce. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Nebezpečná je situace hlavně ráno na křižovatce ulic Středová a Na honech. Tam není žádná zebra. "Frekvence aut je tak velká, že nejde křižovatku v klidu přejít. Je totiž nepřehledná, auta tudy jezdí velkou rychlostí a řidiči chodce díky tmě zaregistrují na poslední chvíli," popsal Petr Cigoš ze Zlína.

Ten se domnívá, že město Zlín nemonitoruje místa, kde přechody chybí. "Vždyť tato křižovatka existuje asi 20 let. Před rokem jsem poslal podnět na město, ale zůstal bez odezvy," zlobí se.

Podle mluvčí zlínského magistrátu Marie Masaříkové ale vedení města o této křižovatce ví. "Vždy, když dá někdo podnět na zřízení přechodu, požádáme o stanovisko dopravní policii a provedeme šetření na místě," vysvětlila.

Zjišťuje se, kolik lidí by po přechodu chodilo a zda by jim zákonná povinnost přecházet pouze po přechodu, pokud je do vzdálenosti padesáti metrů, situaci ještě více nezkomplikovala. "Například na Štefánikově ulici chodí každý, jak mu to vyhovuje. Pokud by se tu zřídil přechod, museli by lidé používat pouze jej," připomněla Masaříková.

Přechod není zárukou bezpečnosti

Podle policie není zřízení přechodu zárukou bezpečnosti. "Na Jižních Svazích pod točnou Středová funguje křižovatka bez přechodu už řadu let. I kdyby se tady přechod zřídil, chodci se stejně jako dosud musejí rozhlédnout a počkat, až nic nepojede," vysvětlila krajská policejní mluvčí Jana Bartíková.

Zlínští dopravní specialisté tvrdí, že přechod pro chodce není samospasitelný. Problémy by byly také s přístupovými chodníky. "Pokud by ale někdo přišel s návrhem, který by zlepšil bezpečnost, nejsme proti," poznamenala Bartíková.

Při zřízení nových přechodů hrají roli i počty lidí, kteří tudy procházejí. "V průměru by to mělo být okolo padesáti chodců za hodinu," vyčíslila Bartíková.

Na Štefánikově ulici zase brání zřízení přechodu pravidla. "Přechod nesmí být v těsné blízkosti zastávky. Opět ale platí, že pokud někdo přijde s požadavkem na zřízení přechodu, který pravidlům vyhoví, budeme pro," upozornila mluvčí. Nové přechody město v blízké době ve Zlíně nepostaví.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jakub Juřena u zlínského soudu.
Soud potrestal znalce za zkreslený posudek v případu smrtelné nehody

Sedm let od tragické nehody u obchodního domu Kaufland v Uherském Hradišti se v soudní síni znovu mluvilo o Jakubovi Juřenovi. Mladík z Březolup si ve vězení...  celý článek

Jasénka tančila i přímo v ulicích jihokorejského města Anseong
Vsetínští folkloristé se vrátili z Koreje, diváky nejvíce zaujal cimbál

Soubor valašských písní a tanců Jasénka se vrátil z Jižní Koreje, kde se zúčastnil Mezinárodního folklorního festivalu ve městě Anseong. Návštěvníci nejvíce...  celý článek

Jeden z rekonstruovaných pokojů středoškolského internátu.
Peníze z restitucí arcibiskupství vrací do opravy kroměřížského gymnázia

Část středoškolského internátu, který je součástí areálu kroměřížského arcibiskupského gymnázia, je opravená. Rekonstrukce zahrnovala vše od rozvodů po...  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.