Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve špatném stavu je na Zlínsku téměř tisíc kilometrů silnic

  17:16aktualizováno  17:16
Poslední průzkum silničářů Zlínského kraje ukázal, že téměř tisíc kilometrů silnic druhé a třetí třídy v regionu je v mizerném stavu. Hodnoceno školními známkami: mají čtyřku a pětku. Mezi vůbec nejhorší patří silnice z Kroměříže do Koryčan.

Silničářům ve Zlínském kraji chybí peníze na opravy silnic. Řeší hlavně nejproblematičtější úseky. Ilustrační foto. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Rozbitá je i část frekventovaného tahu mezi Bystřicí pod Hostýnem a Valašským Meziříčím nebo cesty z Mladcové do Rackové či z Valašských Klobouk do Tichova. V havarijním stavu je přes 500 kilometrů vozovek.

"Zlepšujeme stav silnic druhé třídy, které jsou více zatížené. Nezbývá nám však už tolik peněz na údržbu těch ostatních. Takže ty se postupně propadají do stavu 3, 4, nebo i 5," uvedl šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

NEJHORŠÍ CESTY V KRAJI

Kroměříž - Koryčany
Litenčice - Střílky
Bystřice p. H. - V. Meziříčí
Racková - Mladcová
Tichov - Val. Klobouky
Bánov - Nezdenice
Velehrad - Salaš
Horní Lideč - Val. Senice

To není příliš dobrá zpráva pro motoristy. Jak pro ty, kteří jezdí autem do práce, tak i pro ty, kteří se řízením živí.

Jako třeba pětatřicetiletý šofér zlínské záchranky Martin Konečný, který zná místní cesty velmi dobře. A když je má hodnotit, moc pozitivních slov nenachází.

"Jsou úseky silnic, kde musíme hodně zvolnit a přeskákat jámy. A to pacient pocítí. Na nosítkách to poměrně bolí a člověka s úrazem dvojnásob," řekl Konečný. Stav cest se podle něj může projevit i v mírném prodloužení dojezdové doby.

Ředitelství silnic spravuje zhruba 1 800 kilometrů cest ve Zlínském kraji. A ročně má asi jen 100 milionů korun na jejich lokální a plošné opravy. To je žalostně málo. Kolik by silničáři potřebovali peněz, aby všechny nekvalitní vozovky dali do pořádku, je ale zbytečné počítat.

"Byly by to stovky milionů korun, možná miliardy. Ty však v dohledné době určitě nedostaneme," konstatuje Malého náměstek Radek Berecka. "Snažíme se tak aspoň udržovat silnice v provozuschopném stavu. Na víc nemáme," upřesňuje.

Zlínský kraj, který se o tyto vozovky stará, ale nemá peněz nazbyt. Navíc se letos musel vypořádat s povodněmi, které poškodily i mnoho úseků silnic. "V dopravě nejde jen o kvalitu cestování, ale také o bezpečnost. Nemůžeme však jen tak z kapsy vytáhnout 40 nebo 50 milionů," prohlásil náměstek hejtmana Jaroslav Drozd.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Devítipatrová stavba obchodního domu je od třicátých let minulého století...
Baťovskému obchodnímu domu chybí výztuž stropů. Na stavbě se šetřilo

Baťovský obchodní dům ve Zlíně potřebuje zpevnit stropy, při jeho opravě se totiž ukázalo, že v nich bylo málo výztuže. Ukazuje se tak, že firma Baťa na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Žena souzená za kuplířství obvinila expolicistu, že po ní chtěl sex

Krátkou konfrontací mezi svědkem a obžalovanou pokračovalo ve Zlíně soudní projednávání večírků pro zvané v Kostelanech, za kterými se podle spisu skrývala...  celý článek

Jeden z rekonstruovaných pokojů středoškolského internátu.
Peníze z restitucí arcibiskupství vrací do opravy kroměřížského gymnázia

Část středoškolského internátu, který je součástí areálu kroměřížského arcibiskupského gymnázia, je opravená. Rekonstrukce zahrnovala vše od rozvodů po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.