Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Valašské radnice couvají z TV Beskyd, majitelem zůstane zřejmě jen Rožnov

  17:30aktualizováno  17:30
Dva ze čtyř majitelů regionální TV Beskyd se svého podílu chtějí zbavit. Jde o Vsetín a Valašské Meziříčí, zvažuje to i Nový Jičín. Televizi, která měla v minulosti opakované potíže s financováním, tak zřejmě bude kontrolovat výhradně Rožnov pod Radhoštěm. Vsetín a Meziříčí hledají nového dodavatele televizního obsahu.

Regionální TV Beskyd společně vlastní radnice ve Vsetíně, Valašském Meziříčí, Rožnově pod Radhoštěm a Novém Jičíně. | foto: TV Beskyd

Rožnovská radnice má o další provozování TV Beskyd zájem.

„Bude dál dodávat zprávy pro město a rádi bychom také spolupracovali se Vsetínem a Meziříčím,“ naznačil rožnovský místostarosta Jan Kučera.

Poslední slovo padne v červnu a vysloví ho zastupitelé Rožnova. Bude to znamenat zmenšení televizního týmu.

„Máme analýzu, podle které může televize fungovat dál za zhruba stejnou částku. Kromě zpráv může zajišťovat přenosy ze zastupitelstev nebo dalších akcí města,“ uvedl Kučera.

Představitelé Meziříčí i Vsetína byli nespokojeni

Ve Valašském Meziříčí má televize nízkou sledovanost, protože není dobré pokrytí signálu.

„Tím pádem jsou náklady, které s ní souvisí, neúměrně vysoké,“ řekl starosta Meziříčí Robert Stržínek.

K penězům vynakládaným na vysílání TV Beskyd jsou kritičtí i ve Vsetíně.

„Nemyslím, že by město mělo podnikat tímto způsobem. Televize několik let po sobě vykazovala ztrátu, kterou muselo město doplácet. Kdybychom kupovali zprávy od soukromé firmy, nestalo by se to,“ upozornil vsetínský zastupitel Michal Berg.

Vsetín platil za vysílání ročně kolem dvou milionů

Právě nevyrovnané hospodaření bylo terčem kritiky a loni vyvrcholilo změnou jednatele firmy. Například Vsetín ročně za televizi zaplatil 1,7 milionu korun a ještě stovky tisíc za dorovnání ztráty. Největší, za rok 2013, byla 800 tisíc korun.

Loni v červnu proto odešel jednatel Libor Čada a nahradil jej Michal Geryk. Hospodaření za loňský rok už skončí ziskem asi 380 tisíc korun.

Za ztrátami byly podle všeho především nadhodnocené příjmy z reklam a komerčních reportáží. Televize na nich nevydělala tolik, kolik plánovala při sestavování rozpočtu.

Audit ovšem zároveň prokázal i pochybení jednatele. Čada tak vracel zhruba 40 tisíc korun, například za neoprávněné opravy či přezouvání auta.

Nový dodavatel vzejde z výběrových řízení

Přestože Vsetín a Meziříčí z TV Beskyd odchází, o televizní zpravodajství pro občany zájem mají.

„Za nižší cenu můžeme mít lepší servis,“ je přesvědčený starosta Vsetína Jiří Čunek.

Na stole už má nabídku firmy Regionální televize CZ, kterou vlastní jeho bývalá asistentka a mluvčí města Eva Stejskalová.

Obě města však slibují, že nový dodavatel vzejde z výběrových řízení.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Kritik vodáren prohrál soud se Zlínem kvůli účetnictví bytového družstva

Zlínská radnice slaví dílčí vítězství ve snaze o kontrolu hospodaření Bytového družstva Podlesí. Jeho předseda Pavel Sekula tvrdí, že tato kauza je jen...  celý článek

Lidovecký senátor a hejtman Zlínského kraje Josef Čunek
Nevolil jsem, byl jsem pod vodou, říká Čunek. Výkon lidovců nekomentuje

Lidovecký senátor a zlínský hejtman Jiří Čunek si myslí, že k volebnímu úspěchu Andreje Babiše pomohlo, že byl vydaný Sněmovnou i obviněný, a také to, že se...  celý článek

Když se řidič pohyboval v místě nehody, vběhl před projíždějící vůz.
Řidiče z převráceného auta srazil další vůz, vyvázl s lehkým zraněním

Smůlu a zároveň i štěstí měl mladý řidič na Valašsku. Nejprve při nehodě přerazil dva stromy a skončil s autem na boku. Když se pak pohyboval kolem vozu, vběhl...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.