V Otrokovicích vznikne další světelná křižovatka, kvůli obchodnímu centru. (Ilustrační snímek)

V Otrokovicích vznikne další světelná křižovatka, kvůli obchodnímu centru. (Ilustrační snímek) | foto: Jaroslav Šnajdr, MAFRA

Otrokovice budou mít novou křižovatku, doprava ještě zhoustne

  • 10
Příští rok v únoru se v centru Otrokovic otevře nové velké nákupní centrum. Kvůli němu vznikne na hlavním průtahu městem nová světlená křižovatka. Řidiči se obávají, že v místě, které je už teď dopravně přetížené, ještě víc zkomplikuje situaci.

Zhruba 1 700 m² ploch pro prodejnu Kaufland, obchody Kik, Planeo Elektro a další vyrůstá v místě bývalé Chludovky hned vedle hlavního tahu městem.

Aby se k centru dostali nakupující pohodlně i autem, vybuduje investor na hlavní cestě novou světelnou křižovatku. Z ní se bude dát odbočit na dosud jednosměrnou ulici Edvarda Beneše, jež bude po nákupní centrum nově průjezdná v obou směrech.

"Je to nejšetrnější dopravní řešení, i když víme, že způsobí i negativa. Semafory zpomalí dopravu přes město," upozornil místostarosta Otrokovic Milan Plesar.

Potíž je v tom, že město je důležitým dopravním uzlem (železničním i silničním) a hlavní tah neslouží jen místním. Využívají jej spousty řidičů, kteří jedou ze severu na jih nebo naopak.

Denně tam projede až 17 tisíc aut. Po otevření obchodního střediska se toto číslo ještě zvýší. "V dopravních špičkách bude doprava v okolí houstnout," připustil Plesar.

Situaci navíc komplikuje fakt, že jen pár desítek metrů odsud vede železniční přejezd přes hlavní průtah městem. Takže nová světelná křižovatka může zasáhnout i vlakovou dopravu.

Obchvat může pomoci, jenomže je za poplatek

"Nehrozí ale, že by auta stála na kolejích," ujistil zlínský policejní mluvčí Petr Jaroš. Policie s výstavbou centra souhlasila. Podle propočtů by doprava zkolabovat neměla.

"Chceme ale, aby byl nejdříve zahájen zkušební provoz. Kdyby se ukázalo, že semafory příval aut nezvládnou, musely by se udělat další úpravy," naznačil Jaroš.

"Vydali jsme k projektu kladné vyjádření. Nepředstavuje to pro nás problém," podotkl Marek Illiaš z tiskového odboru Správy železniční dopravní cesty.

Investor, kterým je developerská společnost Realsant, si z možných dopravních trablů vrásky nedělá. Argumentuje tím, že existuje obchvat Otrokovic, byť je hotový zatím pouze z poloviny a není jasné, kdy bude dokončen.

"Přesto existuje pro řidiče alternativa, jak se centru města vyhnout. Většina z nich toho využije," nepochybuje jednatel investorské firmy František Chrást.

"Situace bude i po otevření centra lepší, než když tady obchvat nebyl. Nevidím to nijak dramaticky," dodal Chrást.

Jihovýchodní část obchvatu je však zpoplatněná stejně jako dálnice. Vedení radnice se už několik let snaží na ministerstvu dopravy prosadit zrušení mýtného, aby jezdilo méně aut přes střed města. Zatím marně. Navíc teď musí čekat na nového ministra.

Nové obchodní centrum chce investor dokončit příští rok v únoru. Vyjde na zhruba 200 milionů korun. A budou to další rozsáhlé obchodní plochy na relativně malém prostoru.

Jenom pět kilometrů odtud ve Zlíně-Malenovicích totiž teprve před pár týdny rozšířilo své služby obří nákupní centrum Centro. V přístavbě vzniklo čtrnáct nových obchodů a restaurace, které se rozkládají na 6 000 metrech čtverečních.

V otrokovickém areálu známém jako Chludovka vznikne hypermarket a několik menších obchodů.

V otrokovickém areálu známém jako Chludovka vznikne hypermarket a několik menších obchodů.