„Už dlouho po něm volají nejen obyvatelé obou městských částí, ale také automobilisté, kteří v těchto místech musí snížit rychlost,“ upozornila mluvčí uherskobrodské radnice Elen Sladká.
Intenzivní doprava vadí hlavně těm obyvatelům, kteří mají domy hned u silnice. Stěžují si na hluk, špatné ovzduší i snížený pocit bezpečí.
Nedávno proto zastupitelé schválili investiční záměr a na akci chtějí získat dotaci z Evropské unie. Nová silnice, která propojí dvě současné trasy a odvede těžkou dálkovou dopravu mimo město, by měla stát asi půl miliardy.
Trasa je už schválená v dopravním generelu města a je také podporovaná jako napojení na transevropskou dopravní síť.
Zpracovaná studie počítá s tím, že obchvat se napojí na silnici, která přes Těšov a Újezdec vede z Brodu do Luhačovic. Povede místy, kde je v současné době zemědělská půda. Na konci se pak připojí na silnici do Šumic.
V praxi by tato trasa měla odklonit hlavně kamiony a nákladní auta, která směřují na Luhačovice a Zlín, z centra města. Uleví se tím hlavně obyvatelům brodských ulic Šumická, 26. dubna nebo Dolní Valy. A také městským částem.