Ilustrační snímek | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Brod chce obchvat, zbaví se velkých aut mířících na Zlín a Luhačovice

  • 5
Více než devět tisíc aut projede denně příměstskými částmi Těšov a Újezdec v Uherském Brodě. Osobních i nákladních, včetně kamionů. Už teď je ale jisté, že za několik let se provoz razantně sníží. Díky novému obchvatu města.

„Už dlouho po něm volají nejen obyvatelé obou městských částí, ale také automobilisté, kteří v těchto místech musí snížit rychlost,“ upozornila mluvčí uherskobrodské radnice Elen Sladká.

Plánovaná trasa obchvatu Ťěšova a Újezdce (v červeném rámečku).

Intenzivní doprava vadí hlavně těm obyvatelům, kteří mají domy hned u silnice. Stěžují si na hluk, špatné ovzduší i snížený pocit bezpečí.

Nedávno proto zastupitelé schválili investiční záměr a na akci chtějí získat dotaci z Evropské unie. Nová silnice, která propojí dvě současné trasy a odvede těžkou dálkovou dopravu mimo město, by měla stát asi půl miliardy.

Trasa je už schválená v dopravním generelu města a je také podporovaná jako napojení na transevropskou dopravní síť.

Zpracovaná studie počítá s tím, že obchvat se napojí na silnici, která přes Těšov a Újezdec vede z Brodu do Luhačovic. Povede místy, kde je v současné době zemědělská půda. Na konci se pak připojí na silnici do Šumic.

V praxi by tato trasa měla odklonit hlavně kamiony a nákladní auta, která směřují na Luhačovice a Zlín, z centra města. Uleví se tím hlavně obyvatelům brodských ulic Šumická, 26. dubna nebo Dolní Valy. A také městským částem.