Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jančurovi chybí ve Zlíně licence pro autobusy, hrozí mu správní řízení

  9:26aktualizováno  9:26
Autobusy Student Agency využívají od prosince zastávky zlínské MHD bez licence. Poplatek za její pětileté udělení je jen 300 korun, dopravce o licenci ale stále nepožádal. Hrozí mu, že krajský úřad s ním zahájí správní řízení s maximální pokutou 750 tisíc korun.
(Ilustrační snímek).

(Ilustrační snímek). | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Cestující na ně mohou přímo ve Zlíně narazit dvakrát denně. Autobusy soukromé přepravní společnosti Student Agency už dva měsíce nabírají klienty na zlínských zastávkách městské hromadné dopravy. Na takovou službu ale firma nemá povolení.

„O udělení licence dopravce zatím nepožádal,“ řekla mluvčí kraje Renata Janečková. Právě hejtmanství totiž povolení vydává.

Jízdní řády

Jízdní řády vlaků, autobusů a MHD zdarma

Student Agency zavedl nové spoje v polovině prosince loňského roku. Tímto způsobem dopravuje své zákazníky na vlastní vlaky s označením RegioJet. Tento vlak totiž přijíždí jen do Otrokovic, do Zlína se kvůli neelektrifikované trati nedostane.

Díky autobusu tak cestujícím stačí přijít na určenou zastávku MHD a žlutý autobus je dopraví až na otrokovické nádraží.

Autobusy nabírají cestující například na sídlišti Jižní Svahy, v Prštném, ve Vizovicích, Želechovicích nebo Malenovicích.

Používání zastávek vadí i provozovateli městské hromadné dopravy, přestože k žádným kolizím nebo omezení na zastávkách mezi soukromými autobusy a linkami MHD podle všeho nedochází.

„Jde o nepovolenou autobusovou dopravu, která ovlivňuje počet cestujících v dotované dopravě,“ prohlásil právní zástupce společnosti Dopravní služby Zlín–Otrokovice Jindřich Ondrůš.

Není to klasická linka, brání se dopravce

Firma podnikatele Radima Jančury se brání, že na tento typ dopravy licenci podle zákona nepotřebuje.

„Nejde o klasickou autobusovou linku, ale o návoz zákazníků k vlakům. Jízdenka se neprodává v autobuse, je součástí vlakové jízdenky. Žádní jiní cestující se do autobusu nedostanou,“ vysvětlil mluvčí Student Agency a RegioJet Aleš Ondrůj.

Na stejném principu podle něj fungují také různé hotelové transfery, přeprava zaměstnanců do firem nebo zákazníků do obchodních center.

Zástupci krajského úřadu upozorňují, že tomu, kdo provozuje linkovou dopravu bez licence, mohou udělit pokutu až do výše 750 tisíc korun. Správní poplatek za její udělení je naopak nepoměrně nižší a stojí 300 korun na pět let.

Správní řízení sice úředníci s firmou Student Agency zatím nezahájili, nicméně nevylučují, že se tak v nejbližších dnech stane.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jakub Juřena u zlínského soudu.
Soud potrestal znalce za zkreslený posudek v případu smrtelné nehody

Sedm let od tragické nehody u obchodního domu Kaufland v Uherském Hradišti se v soudní síni znovu mluvilo o Jakubovi Juřenovi. Mladík z Březolup si ve vězení...  celý článek

Policejní passat chtěl kontrolovat řidiče felicie, ten zastavil až nárazem o...
Opilý řidič zastavil až o policejní passat, přiznal mnoho piv

Dopravní hlídka ve služebním VW Passat chtěla zastavit řidiče Škody Felicia na Uherskohradišťsku. Ten poslechl, vzápětí ale neodhadl vzdálenost a zastavil až...  celý článek

Ředitel Státního okresního archivu ve Zlíně David Valůšek ukazuje vytištěný...
Falešná listina vyděsila Marii Terezii, překvapilo ji kacířství na Valašsku

Valašsko bylo po staletí centrem evangelické víry, ukazuje kniha Dějiny protestantismu na Vsetínsku. Ke druhému náboženství se lidé začali veřejně hlásit po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.