Výrobní ředitel závodů na Zlínsku a místopředseda představenstva společnosti

Výrobní ředitel závodů na Zlínsku a místopředseda představenstva společnosti Mitas Josef Křemeček | foto: Josef Omelka

Stovky zaměstnanců Mitasu si oddechly, továrna zůstane v Otrokovicích

  • 4
Třetí největší firma ve Zlínském kraji, otrokovický výrobce pneumatik Mitas, chystá stěhování. Současný areál opustí do konce roku 2013, ale vedení firmy nyní ujistilo stovky zaměstnanců, že nový výrobní komplex vznikne opět v Otrokovicích.

Zhruba 560 zaměstnanců otrokovické továrny prožívalo poslední měsíce tak trochu v nejistotě. Nebáli se propouštění, protože výrobci pneumatiky na velké stroje se ekonomicky daří. Ve hře ale bylo stěhování komplexu do průmyslové zóny v Holešově, což by pro stovky lidí z Otrokovic znamenalo každodenní dojíždění.

Mitas vyrábí pneumatiky pro velké stroje (na snímku obchodní ředitel společnosti Andrew Mabin).

Mitas nyní sídlí v prostorách pronajatých od Barumu Continental, jehož byl dříve součástí. Současný areál ale opustí do konce roku 2013.

"Máme 170 kolegů přímo z Otrokovic nebo nejbližšího okolí. Chceme v Otrokovicích zůstat a zachovat pracovní místa," potvrdil nyní Josef Křemeček, výrobní ředitel závodů na Zlínsku a místopředseda představenstva společnosti.

Stěhování Mitasu, který na Zlínsku zaměstnává přes 1 500 lidí a je třetí největší firmou v kraji, budí oprávněnou pozornost.

Pokud vše půjde podle plánu a Mitas získá všechna potřebná povolení, stavět by mohl v areálu firmy Toma už za několik měsíců. "Věřím, že začátkem příštího roku budeme naši budoucnost znát. Přestěhovaní bychom chtěli být do konce roku 2013," řekl pro MF DNES Křemeček.

Město o továrnu stojí, bude ale jednat o hluku a zápachu

To, aby Mitas zůstal v Otrokovicích, podporuje i vedení města. "Bylo to pro nás jedno z nejtěžších rozhodnutí v poslední době. Ale chceme zachovat pracovní místa pro naše obyvatele," vysvětlil starosta Jaroslav Budek.

O stěhování se navíc zajímá také občanské sdružení Za lepší životní prostředí Otrokovic, kterému jde hlavně o to, aby přesun výroby negativně neovlivnil životní prostředí okolních domů a rekreační části Štěrkoviště.

"Naše výroba splňuje přísné české a evropské normy. Hodláme vybavit nový výrobní závod v Otrokovicích nejnovějšími dostupnými technologiemi," ujistil Křemeček.

Důsledné dodržování všech norem bude vyžadovat i město. "S Mitasem jednáme o tom, aby hlukové nebo pachové zatížení okolní zástavby bylo co nejmenší. Totéž se týká dopravy," podotkl Budek.

Vypadá to, že nový výrobní komplex v areálu Toma, což je jedna z možných variant, kde by Mitas mohl stavět, by dopravě v Otrokovicích ulehčil. Teď do něj musí Mitas pneumatiky z výroby převážet, protože tam má sklady.

A co bude v budovách areálu Barum Continental, až je Mitas opustí? "Nějaké řešení už se rýsuje, ale považuji za hodně předčasné jej teď prozrazovat," prohlásil Libor Láznička, šéf Barumu Continental.