Starosta Vsetína a senátor Jiří Čunek.

Starosta Vsetína a senátor Jiří Čunek. | foto: Dan Materna, MAFRA

Jezdím v rozhrkaném autě, stěžuje si Čunek a chce koupit nový superb

  • 23
Vsetínský starosta a senátor Jiří Čunek touží po nákupu Škody Superb, aby na úřadě nahradil ojetou octavii. Pokud to bude nutné, upraví prý ve prospěch preferovaného vozu i výběrové řízení.

Když se v roce 2003 stal prezidentem Václav Klaus, dostal mimo jiné i klíčky od nové Škody Superb. Brzy ale přešel k audi.

„Audi přece jen trošku méně drncá,“ prohlásil později při návštěvě firmy Škoda.

Starosta Vsetína Jiří Čunek si naopak právě superb pro své budoucí služební jízdy vyhlédl. Ve vozovém parku města má nahradit dosluhující octavii z roku 2002.

„Je rozhrkaná, hlučná a jízda v ní není příjemná. Kolegové dokonce zjistili, že ze všech starostů v kraji jezdím pravděpodobně nejstarším autem,“ popsal Čunek, jemuž nápad na nové auto odsouhlasili i zastupitelé. Vyčlenili na něj z rozpočtu města 750 tisíc korun.

„Podporuji české vozy, už jako ministr jsem si vymínil škodovku. Kupované auto navíc nemusí být úplně nové, může jít například o předváděcí vůz. Díky tomu by i jeho cena mohla být výrazně nižší než schválených 750 tisíc,“ věří starosta.

Vzhledem k tomu, že má o budoucím autě poměrně jasnou představu, uvažuje Čunek také o tom, že by radnice vůbec nevyhlašovala výběrové řízení.

„Pokud ho vypíšeme, bude směřováno tak, aby vyšla škodovka,“ přiznal.

„Na jednání, které je blízko, klidně pojedu i velorexem“

Části zastupitelů se ale tak vysoká částka nepozdává a kritizují i zvažovanou možnost nákupu auta bez vypsání výběrového řízení.

„Vozový park je třeba obnovit, ale plánované pořízení auta vyšší třídy považuji za zbytečně drahé a neekologické,“ poukázal zastupitel za Koalici pro otevřený Vsetín Michal Berg.

„,Město by ze zákona o veřejných zakázkách výběrové řízení vypsat mělo,“ upozornil opoziční zastupitel Petr Kořenek z ČSSD.

„Pokud již má vedení města vybráno, v čem chce jezdit, o transparentnosti se příliš mluvit nedá,“ souhlasí Berg.

Většina zastupitelů se přesto na zasedání shodla, že by čelní představitelé vsetínské radnice měli jezdit v reprezentativním autě, které tuto roli vydrží plnit několik příštích let.

„Podobné je to i v jiných větších městech,“ sdělil Kořenek.

Podle Čunka je však pěkné auto pouze okrajovou záležitostí.

„Starosta má město reprezentovat především svým vystupováním a znalostmi, ne tím, jakým přijede autem. Když bude jednání někde poblíž, klidně na místo pojedu velorexem,“ doplnil s nadsázkou.

Superb mají i v Hradišti, zlínský primátor jezdí v BMW

Jen pro srovnání. Zlínský primátor Miroslav Adámek jezdí devět let starým BMW 525. V době jeho pořízení za něj město zaplatilo 1,2 milionu korun.

Náměstci pak využívají dva vozy Volkswagen Passat. Když je před osmi lety magistrát kupoval, přišly dohromady na dva miliony.

„Obměnu vozů v nejbližší době neplánujeme,“ informoval mluvčí magistrátu Zdeněk Dvořák.

Nakupovat nová auta pro vedení radnice v brzké době nehodlají ani v Kroměříži a Uherském Hradišti.

Zatímco kroměřížský starosta Jaroslav Němec jezdí vozem Hyundai z roku 2013, který tehdy stál 550 tisíc korun, starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha využívá k cestám na jednání především čtyři roky starou Škodu Superb.

„Kupovali jsme ji jako předváděcí vůz a její cena odpovídala cenám automobilů na trhu v daném roce,“ uvedl bez dalších podrobností mluvčí uherskohradišťské radnice Jan Pášma.