Kunčar se před několika dny oficiální cestou obrátil na prodejnu obchodního řetězce Kaufland. Lidé v Brodě si totiž stěžovali na kvalitu pečiva, především rohlíků.
„Vnímal jsem to jako jeden z problémů, který místní lidí trápí,“ vysvětlil Kunčar. „Pátrám tady po ztracených příbuzných a řeším spoustu jiných věcí, tak proč bych se neměl zabývat pečivem?“ dodal.
Místní se na něj prý obraceli na ulici i na městském úřadě. Stížnosti nebyly ojedinělé a scházelo se jich stále víc.
Rohlíky, které řetězec ve frekventovaném obchodním centru ve Vlčnovské ulici prodává, jsou podle některých zákazníků „gumové“ a nechutnají tak, jak by měly.
Kaufland: Dodavatel už v zimě sjednal nápravu
Kunčar proto oslovil vedení společnosti a setkal se i s vedoucím brodské prodejny. Od něj zjistil, že o nespokojenosti některých zákazníků ví a že už na konci loňského roku problém řešil s centrálou v Praze.
„Spojili jsme se tehdy s dodavatelem, který na základě našich požadavků učinil nápravu,“ prohlásil mluvčí Kauflandu Michael Šperl s tím, že od té doby žádné další stížnosti nedostali.
S tím Kunčar ale nesouhlasí. A podobně jako řada zákazníků se pozastavuje také nad tím, že rohlíky peče pekárna na Slovensku.
„Připadá mi nelogické, že Kaufland vozí pečivo z jiné země, přitom v Brodě máme několik větších pekáren,“ zdůraznil.
Rohlíky putují 57 kilometrů
Kaufland, který má mimo jiné na letácích heslo „Z lásky k Česku“, nakupuje pečivo ve firmě Senické a skalické pekárne, která je z Brodu vzdálená 57 kilometrů - asi hodinu cesty.
Přímo ve městě přitom třeba funguje velkopekárna Delta a v sousedním Vlčnově zase menší pekárna Javor.
Podle Šperla ale regionální pekárny neodpovídaly požadavkům zákazníků.
„Zohledňujeme vždy komplexní hlediska, vzdálenost pekárny, dlouhodobost spolupráce, cenu, sortiment i kvalitu,“ sdělil.
Faktem je, že od slovenských pekáren vozí Kaufland rohlíky jen do Uherského Brodu, Uherského Hradiště a Hodonína. V ostatních prodejnách spolupracuje s českými pekárnami.