Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Doprava v baťovském areálu se otevře, nejspíš ale jen pomalu

  7:01aktualizováno  7:01
Situace kolem dopravy v bývalém baťovském areálu ve Zlíně zůstává nadále vyhrocená, přestože se ji radnice snaží krotit. Dělá to ale spíš nesměle. Dopravu ve velké části areálu sice hodlá více otevřít, ale nebude to hned a určitě ne úplně.

Potíže a konflikty kolem dopravy v baťovském areálu dokládají závory či zátarasy, které se zde v poslední době objevily (a některé zase zmizely). Na snímku je závora u 94. budovy. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Klíčovou věcí dalšího rozvoje areálu, jenž je pro krajské město velmi důležitý, je dopravní řešení. Na světě ale zatím není takové, které by vyhovovalo většině tamních firem i městu. Jisté je jen to, že se dříve či později velká část areálu otevře.

"To, že je tam doprava regulována, mělo svůj význam. Vývoj se ale posunul," prohlásil náměstek zlínského primátora Aleš Dufek. Myslí si, že by se východní i západní část mohly více otevřít. Ne však teď a úplně. "To by přineslo spíš problémy," obává se Dufek.

Řada firem, které v továrním areálu působí, s ním ale nesouhlasí. Jsou přesvědčeny, že je možné hlavní průtahy zcela otevřít. Mají na mysli zejména Hlavničkovo nábřeží podél Dřevnice, na němž je teď závora. A také zaslepenou Šedesátou ulici od křižovatky Antonínova směrem k řece.

"Takové dopravní řešení je prostředek k tomu, aby se mohl areál dál rozvíjet. Současný stav, kdy jsou na cestách zábrany, omezuje vlastníky i nájemce nemovitostí," tvrdí Martin Jarolím, šéf společnosti Cream, která v areálu vlastní budovy i pozemky.

Otevřít východní i západní část dopravě je risk

Cesty v tovární zóně patří městu, v bezplatné výpůjčce je má ale od roku 2009 SPBAZ (Sdružení podnikatelů baťovského areálu Zlín). To provozuje i většinu placených závor. Podle šéfa SPBAZ Čestmíra Vančury by bylo úplné otevření východní i západní části areálu riskantní, protože je tam nepřehledný provoz. S tím souhlasí i Dufek.

Podle obou navíc nelze Hlavničkovo nábřeží otevřít, protože je v mizerném technickém stavu a také příliš úzké. Všechny firmy i město se shodují jen v tom, že úplné centrum areálu, v němž působí výrobní společnosti Viva a Mitas, musí zůstat uzavřené.

Autor:



Nejčtenější

Na Zlínsku narazil osobní vlak do nákladního, tři lidé se zranili

Srážka osobního a nákladního vlaku v Brumově-Bylnici.

Osobní a nákladní vlak se po poledni srazily v Brumově-Bylnici na Zlínsku. Osobní vlak byl bez cestujících, ale zranili...

Česko má první velkokapacitní baterii s denní energií pro 150 domácností

Úložiště energie v Prakšicích vybudovala firma Solar Global za 20 milionů korun...

V malé slovácké obci Prakšice funguje úložiště energie. Vůbec poprvé v České republice se na veřejnou energetickou síť...



Z vily, kde trávil dětství Havel, je restaurace. Přestavbu řídil Pleskot

Vavrečkova vila ve Zlíně po rekonstrukci.

Hugo Vavrečka, někdejší ředitel Baťových závodů a dědeček prvního polistopadového prezidenta Václava Havla, bydlel ve...

Nejen peníze a kvalitnější kádr. Evropa měla pro Zlín jen pozitiva

Zlínský brankář Zdeněk Zlámal s pomocí Zorana Gajiće zastavuje Kolomejceva.

Fotbalisté Fastavu Zlín mají za sebou premiérové vystoupení ve skupinové fázi Evropské ligy UEFA. „Je to nádherná...

ANKETA: Krajská města zdobí vánoční stromy, vyberte ten nejkrásnější

Vánoční strom

Centra hned dvou krajských měst v ČR letos zdobí jehličnany, které rodiče zasadili na počest narození svých synů....



Další z rubriky

Partneři se ve Zlíně popálili při hašení vánočního stromku

Ilustrační snímek

Poněkud s předstihem si chtěli doma navodit vánoční atmosféru partneři ze Zlína. Zapalování svíček na stromku se jim...

VIDEO: Obnovený partyzánský bunkr stojí schovaný pod hlínou a listím

Do nově zrekonstruovaného partyzánského bunkru v lesích nad Prlovem nakoukli...

Válečný partyzánský bunkr obnovili nadšenci v Prlově na Vsetínsku. Přikrytý stromy, hlínou a listím stojí kousek bokem...

Kraj investuje do nemocnic přes půl miliardy korun, zlínská musí počkat

Nová interna bude stát zhruba 300 milionů korun.

Koalice v čele s KDU-ČSL, která od loňského listopadu vládne Zlínskému kraji, sestavila první ryze vlastní rozpočet. Je...



Najdete na iDNES.cz