Diskuze

Silničáři s drahou studií podruhé žádají o vystěhování křečka kvůli R49

Silničáři začínají opět pracovat na tom, aby vystěhovali křečka z trasy plánované rychlostní silnice R49 z Hulína do Fryštáku ve Zlínském kraji. Využijí k tomu i už známou předraženou studii za více než dva miliony korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P80e44t34r 66J25u75r84č51a

29. 6. 2015 12:26

Kdo se chce dohadavat, může se zde hádat a sypat jeden "argument" za druhým. Kdo chce vědět, v jaké fázi projekt zrovna je, prostuduje si alespoň závěr nesouhlasného stanoviska, který je ke stažení zde: http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP272

Výtažek:

NESOUHLASNÉ STANOVISKO k k realizaci záměru

„Rychlostní silnice R49 v úseku Lípa – státní hranice ČR/SR,

stavby 4903 - 4905“ ve variantách definovaných v dokumentaci, dopracované dokumentaci a popsaných v rozsahu tohoto stanoviska s následujícím odůvodněním nepřijatelnosti záměru předloženého oznamovatelem:

Jako zásadní pro vydání nesouhlasného stanoviska považuje MŽP následující aspekty, které jsou níže podrobněji zdůvodněny:

1. Předložené posuzované varianty vykazují v některýchúsecích negativní vliv z hlediska veřejného zdraví a z hlediska ochranypřírody, což prokázal provedený proces EIA včetně veřejného projednání, a protoje jejich realizace v navržené podobě problematická. Nicméně podrobné posouzeníukázalo, že lze předložit a v procesu EIA posoudit alternativní kompromisnívarianty, lze využít i kombinace variant, vedení rychlostní komunikace R49,které by představovaly snížení vlivů záměru na přírodní složky ekosystémůvčetně vlivů na EVL Beskydy, obyvatelstvo z hlediska hlukové zátěže, vlivů napovrchové a podzemní vody, vlivů na krajinný ráz, vlivů na hmotný majetek atd.,a které by byly z hlediska svých vlivů akceptovatelné.

2. Neposouzení přivaděče I/57 (a tím, nevyhodnocenísynergických vlivů rychlostní silnice R49 a přivaděče I/57, tak i vyhodnocenívlivů na veřejné zdraví a jednotlivé složky životního prostředí obou záměrů).

3. Absence řešení problematiky uložení zeminy (objem 4mil. m3) vzniklé z budování tunelů a zářezů komunikace.

4. Ohrožení významných zdrojů vody pro obyvatelstvo(vodní zdroje HV1, HV2, HV3) u hodnocených variant.

5. Předčasný požadavek na provedení procesu EIA vevztahu k příliš dalekému časovému horizontu plánované realizace stavby (r. 2022- 2025), kdy výstup z procesu EIA má zákonem

0 0
možnosti

No nevim, ale mam pocit, ze krecci jsou v useku Frystak - Lipa, ktera EIA uz ma.

0 0
možnosti
Foto

A co když křeček nebude chtít?

0 0
možnosti

Bude muset! Jinak příjde exekutor a s ním zákon.

0 0
možnosti

Křečci jsou zástupný problém. Ministr dopravy nedávno upozorňoval, že R49 nemá posouzení EJA. Jak by mohlo být hotové, když jiné ministerstvo smetlo se stolu obě navržené varianty úseku Lípa - slovenské hranice. Tragédiii vidím v tom, že sliby s komunikací R49 brzdí smysluplné řešení dopravy univerzitního krajského města.

0 0
možnosti

Ale furt už :-D Stale stejna konspirace a stále mimo. Zkuste si zjistit, ze R49 EIA ma, jen kvuli pozastaveni stavebnich povoleni (ktere ted bylo nedavno proslouzeno do zacatku pristiho roku) a nove EU legislative se EIA musi zaktualizovat. Stejne problemy resi i na jinych dopravnich stavbech, kde staci aby pilir mostu po mistnim zjisteni musel byt o 10 cm vyssi nez v projektu a musi se EIA aktualizovat a delat "znovu"

0 0
možnosti

No tedy.... Ten ceník prací.... To se jen tak nevidí 8-o8-o

0 0
možnosti

Za 800,-Kč na hodinu by někteří ráno nevstali z postele. :-P

0 0
možnosti

Když tam přijede bagr křeček uteče. A pokud ne, tak tam naženu ekology ať je před tím bagrem chytnou za kožuch a hodí o metr dál, ne? I když přiznám se dal bych ve výstavbě spíše přednost trase Brno - Svitavy nebo Otrokovoce - Břeclav. Nevidím jakoukoliv výhodu v dálnici do Slovenských hladových strží. :-)

1 1
možnosti

R18a78d60e25k 78N17o10v63a79k

28. 6. 2015 16:29

Tak ona D2 je jediná kapacitní cesta, která drží spojení s Blavou, Vídní a zprostředkovaně s Maďarskem.

Zasloužíme si určitě dvě kapacitní cesty do každého sousedního státu, všechny se vpohodě uživí.

PL - R11/D1

SK - R49/D2

AT - R52/D3

D   - D5/D8 

Je ostudou že s Rakouskem máme zatím jen přetížené jedničky.

5 1
možnosti

My budeme vubec radi, kdyz stihneme na dalnici na Slovensko vycerpat z EU aspon nejakou korunu. EU nam nabizi docasne az 80 % penez a my budeme resit hlodavce polni, ktere skoro nikdo nevidel EU ;-D.

5 0
možnosti

my jsme toho křečka měli na bývalé zahradě a střílel jsem je od rána do večera, jednu potvoru zabiješ a druhá porodí jich deset. Nedivil bych se, jestli ekoteroristi jim nedávají něco na rozmnožování.

1 1
možnosti

To je jak v Kocourkově, když stěhovali v pytlích světlo.....bože proč tu vládne taková blbost... selský rozum se asi "odstěhoval do Humpolce"..... hlavně, že produkujeme násobně více středoškoláků a vysokoškoláků jak před cca 30 lety.....

Křeček, sysel, bobr, komu kdy scházeli? Jaká ekologická katastrofa nastala, když jich bylo málo? No když se ale přemnoží, to pak je katastrofa......:-P

6 2
možnosti

A co když je křeček zvíře nechytré a místo hrabání základů nové nory bude se chtít prohrabat plastovou lahví za světlem na svobodu?

0 0
možnosti

P56e37t94r 33H66o31r14á76k

27. 6. 2015 20:03

Za tohle zdržování bych už někomu dal nejraději do držky.

3 1
možnosti

Ekoteroristy máme na jedinou věc - na produkci obstrukcí a prodražování plánů. Maškaráda s křečkem je vysmívána celou Evropou a ještě za to platíme několikamilionovým prodražením R49 a protahováním zahájení stavby. Každý ňouma ví, že křeček, nebude-li mít klid, sám se přestěhuje do vhodnějších prostor, ale naši ekoteroristé se starají, aby to bylo co nejdražší a zdržení co největší. Tak hloupá civilizace, která si sama hází klacky pod nohy, nemůže dlouho fungovat.

9 1
možnosti

Mirek Mach = brzda pokroku.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Při nehodě zemřel řidič osobního auta, srazil se s náklaďákem plným kamení

25. března 2024  14:33,  aktualizováno  26.3 8:35

Tragická nehoda nákladního a osobního auta uzavřela v pondělí dopoledne provoz na silnici mezi...

Tehdy a teď. Fotografie ukazují, jak se proměnila známá místa ve Zlíně

23. března 2024  13:57

Některá místa se příliš nezměnila, jiná dostala moderní tvář, další už neexistují. Muzeum ve Zlíně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za med bychom neměli chtít méně než 200 kč za kilo, říká včelař. A bojí se sršní

26. března 2024

Premium Díky nezvykle teplému únoru se příroda probudila o dost dříve, než bývá běžné. Rozkvetla řada...

Babiččiny zelové kraslice měl v pracovně i císař, říká krasličářka z Hradiště

22. března 2024  15:56

Nová techniku zdobení velikonočních vajíček se poprvé objevila před více než sto lety. Tehdy ji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlínští hokejisté rozdrtili Litoměřice, semifinálovou sérii srovnala i Jihlava

20. března 2024  22:04

Zlínští hokejisté vyhráli ve druhém semifinálovém utkání první ligy v Litoměřicích drtivě 8:1 a...

Otrokovice si pořídí první radar, bude krotit rychlé řidiče v Kvítkovicích

28. března 2024  8:54

Mnoho řidičů, kteří jezdí přes otrokovickou část Kvítkovice, si nedělá hlavu s dodržováním...

Zlín odvrací semifinálový krach. Musí zlepšit zakončení, těší se na podporu fanoušků

28. března 2024  8:29

Repríza loňského finále se Zlínem, nebo překvapivá série s Litoměřicemi. Jedna věc je jistá. V...

S jednou kartou a pohodlněji. V Kroměříži představili nové hybridní autobusy

27. března 2024

Cestující v Kroměříži budou moci jezdit na jednu kartu linkovými autobusy, regionálními vlaky i...

Pochyby o účasti obžalovaných trvají, únos dcery podnikatele zůstal bez trestu

27. března 2024  12:37

Vrchní soud v Olomouci zamítl odvolání státního zástupce proti verdiktu zlínského soudu, který...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!