Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Josef Vostárek, MF DNES

Ve Valašském Meziříčí narostou kolony kvůli opravě klíčové křižovatky

  • 3
Silničáři se pustili do rozšiřování klíčového kruhového objezdu ve Valašském Meziříčí směrem na Rožnov či Hranice. Práce potrvají až do září, brzy zde zřejmě začnou vznikat ještě větší kolony, než jsou řidiči zvyklí.

Stýkají se v ní hlavní silnice od Vsetína, Rožnova pod Radhoštěm, Hranic a Bystřice pod Hostýnem. Klíčovou okružní křižovatkou u kostela svatého Jakuba ve Valašském Meziříčí projede denně až 30 tisíc aut.

Jejich řidiči se však tady už brzy výrazně zdrží. Silničáři totiž zahájili dlouho odkládané rozšiřování kruhového objezdu, které potrvá několik měsíců. Zejména v ranních a odpoledních špičkách se v místě budou tvořit ještě větší zácpy, než tomu bývá dosud.

„Řidiči to musejí vydržet a být trpěliví. Pokud je to možné, měli by se průjezdu městem úplně vyhnout. Předpokládám, že hlavně dálkoví dopravci si najdou jiné cesty,“ podotkl šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

Nyní jsou před příjezdem ke křižovatce zúžené jízdní pruhy. Stavbaři pracují na přemísťování inženýrských sítí a zároveň rozebírají ostrůvky. Ještě mnohem výraznější omezení začnou na začátku května, kdy se na čtyři měsíce uzavře Nádražní ulice.

Přes letní prázdniny navíc nepůjde po příjezdu od Rožnova plynule přes objezd odbočit směrem na Vsetín.

„Kvůli částečné uzavírce budou auta odkláněna na okružní křižovatku u benzinové pumpy Shell. Tam se otočí nazpět a mohou pokračovat v jízdě do Vsetína,“ popsal starosta Robert Stržínek.

Odbočování urychlí bypassy

Po dobu rekonstrukce nebudou fungovat žádné oficiální objízdné trasy. Dá se však očekávat, že zejména místní se křižovatce vyhnou a pojedou oklikou po některých místních komunikacích, které se však nehodí na velký provoz.

„U řidičů i chodců v ulicích je proto na místě velká obezřetnost. Kritické chvilky mohou vznikat například u škol v Šafaříkově a Žerotínově ulici, kde se pohybuje velké množství dětí,“ sdělil krajský koordinátor společnosti Besip Zdeněk Patík.

Díky přestavbě se prstenec okružní křižovatky rozroste ze současného jednoho pruhu na dva. Dojde také k vybudování trojice takzvaných bypassů, tedy bočních únikových cest.

Ty řidičům zčásti umožní se vjezdu na kruhový objezd zcela vyhnout s výjimkou odbočení k vlakovému nádraží ve směru od Hranic.

„Zatímco dnes se do výseče mezi dvěma výjezdy z křižovatky vejde jen jedno auto, po rekonstrukci vedle sebe mohou jet až tři,“ přiblížil Stržínek.

V plánu je vysazení náhradních stromů a keřů

Kruhový objezd by měl být znovu průjezdný začátkem září. V dalších týdnech ještě budou stavbaři pokračovat na dokončení bypassů, ostrůvků a chodníků.

Kvůli přeměně křižovatky už muselo být v březnu v jejím okolí vykáceno devět vzrostlých stromů, konkrétně lip, bříz, smrků, třešní a javor a také přes 800 metrů čtverečních keřů.

„Některé z dřevin byly kvůli napadení jmelím značně oslabené. Přimlouval bych se, aby byly místo nich vysazeny nové vysoké stromy. Bez nich vypadá prostor kolem křižovatky rušivě,“ upozornil ekolog Milan Orálek.

S náhradní výsadbou se na místě skutečně počítá. „Po dokončení stavby vysadíme 45 vzrostlých javorů a 500 okrasných keřů, které umístíme v blízkosti okružní křižovatky a na náhradních městských pozemcích,“ ujistila mluvčí valašskomeziříčské radnice Renata Votrubová.

Křižovatka ve valašskomeziříčské části Krásno nad Bečvou patří mezi mimořádně rušné.

Křižovatka ve valašskomeziříčské části Krásno nad Bečvou patří mezi mimořádně rušné.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz