Rozšíření přetížené silnice ze Zlína do Otrokovic v Malenovicích se zastavilo. Na stavbu nejsou peníze.

Rozšíření přetížené silnice ze Zlína do Otrokovic v Malenovicích se zastavilo. Na stavbu nejsou peníze. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Řidiči mají smůlu. Ministr Bárta zastavil rozšíření silnice ze Zlína

  • 0
Stavební práce v Malenovicích na rozšíření důležité silnice ze Zlína do Otrokovic se definitivně zastavily. Rozjedou se nejdříve příští rok na jaře. Zlínští politici by to rádi změnili. Ministerstvo dopravy ale vzkazuje, že není o čem diskutovat.

Plánovaná investice za zhruba 600 milionů korun je u ledu od minulého týdne, kdy o zastavení staveb rozhodl ministr dopravy Vít Bárta. Nyní se jeho slova naplnila. Dělníci i stroje staveniště opustili. Stihli jen ořezat stromy, udělat některé zemní práce a začali překládat kanalizaci.

Řidiči budou dál jezdit na dvoukilometrovém úseku silnice v Malenovicích ve dvou jízdních pruzích. A brzdit dopravu. "Dostal jsem dopis z vedení, že máme zastavit veškeré stavební práce. Stalo se," uvedl šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR Karel Chudárek.

Co to znamená? Obrovské dopravní komplikace, na něž doplatí motoristé z celého regionu. Denně po nejvytíženější cestě v kraji ze Zlína do Otrokovic projede přes 30 tisíc aut. A ještě jich přibude, když se na konci roku otevře dálniční přivaděč z Hulína do Otrokovic.

Musíme vyhecovat Nečese, říká hejtman

I proto chtějí zlínští silničáři a politici situaci změnit. A jezdí kvůli tomu do Prahy na "příslušná" místa. Zaklínají se přitom především jménem premiéra Petra Nečase, který byl jako poslanec zvolen za Zlínský kraj.

"Musíme ho vyhecovat, aby bouchl do stolu a řekl, že Zlínský kraj je jeho hájemství," podotkl zlínský hejtman Stanislav Mišák. "Pana premiéra jsem o situaci informoval a řešíme ji. Mohlo by se nám ji podařit zvrátit do příštího týdne, kdy o tom bude jednat vláda," věří Mišákův náměstek Libor Lukáš.

Rozšíření přetížené silnice ze Zlína do Otrokovic v Malenovicích se zastavilo. Na stavbu nejsou peníze.

Dělníci stihli v Malenovicích pouze ořezat stromy, udělat některé zemní práce a začali překládat kanalizaci.

Nečas nebyl ve středu k zastižení ani na svém mobilním telefonu. Ministerstvo dopravy se ale podle Jakuba Ptačinského z tiskového odboru resortu nemá o čem bavit.

Nejde stavět, když nejsou peníze

"Seznam silničních akcí, které se zastaví, je pro letošní rok definitivní. Můžeme sice mít pochopení pro kraje, že z toho nejsou nadšené, ale je třeba přestat hrát tu hru, kdy se staví a nejsou na to peníze," vysvětluje Ptačinský.

To připouští i poslanec za Zlínský kraj Pavel Svoboda, který je místopředseda rozpočtového výboru, a tudíž může oblast financí přímo ovlivňovat. "Letos už to vypadá špatně," přiznal Svoboda. "Ale kdyby se práce opět rozjely příští rok na jaře, tak by to zase taková rána nebyla," dodal.

Vypadá to, že jarní termín je skutečně zřejmě ten nejbližší reálný. Ptačinský říká, že se příští rok můžou najít peníze na pokračování některých investic, které letos ministr zastavil. Dodal ale, že existují i jiné scénáře. Třeba že se budou zastavovat ještě další stavby. Ministerstvo dopravy počítá i s tím, že stavební firmy můžou po státu chtít penále za to, že zakázky, na něž mají smlouvy, se nakonec neuskuteční.

Doplácejí na to řidiči i lidé u cesty

A jak je to v případě Malenovic? "Penále tady hrozí. Může se to hodně prodražit. Studujeme teď smlouvy," připustil Chudárek.

Na vzniklou situaci doplácejí řidiči i lidé, kteří u cesty žijí. "Ořezali nám stromy před domem a nepostavili tady protihlukové stěny. Takže smog a hluk nám jde teď přímo do oken," zlobí se Lenka Kristová.
Navíc ve směru do Zlína zmizela zastávka MHD. Trolejbusy zastavují přímo v cestě, čímž brzdí dopravu. "Budeme to ještě řešit," slíbil Chudárek.

Řidiči budou dál jezdit na dvoukilometrovém úseku silnice v Malenovicích ve dvou jízdních pruzích.