Ve vozech RegioJet se lidé cestující z regionu do Prahy mohou těšit i na dětská kupé.

Ve vozech RegioJet se lidé cestující z regionu do Prahy mohou těšit i na dětská kupé. | foto: RegioJet

Ze Starého Města do Prahy začne jezdit RegioJet, obslouží i Zlín

  • 6
Už od konce letošního roku spojí Zlínský kraj s Prahou nový vlakový spoj. Vypraví ho RegioJet Radima Jančury, jehož autobusy zajistí i přípoje do Zlína. Zálusk má i na dálkové spoje do regionu, které chce provozovat místo Českých drah.

Konkurenční boj mezi vlakovými dopravci, který stále více zasahuje i do Zlínského kraje, může těšit zdejší obyvatele. Díky němu se totiž zlepšuje spojení s Prahou.

Od letošního prosince začne RegioJet Radima Jančury vypravovat ranní spoj ze Starého Města do Prahy, který do metropole dorazí v devět hodin. Před 17. hodinou pak pojede nazpátek. Počet denních vlakových spojení s hlavním městem se tak zvýší na devět v každém směru.

„Děláme to primárně kvůli Zlínu, který má jen jedno přímé spojení s Prahou. Z Otrokovic sem vede jednokolejka. Až budou koleje dvě, budeme jezdit i přímo do Zlína,“ připomněl Jančura plánované úpravy trati (více zde).

Jeho vlak pojede ze Starého Města přes Otrokovice, kam budou cestující z krajského města a možná i z Vizovic svážet dva autobusy. Zastávek budou mít více a komfort má být zajištěný. A to i přímo ve vlacích RegioJet. Jančura slibuje také nižší ceny, které zatím upřesňovat nechce.

„Mezi Zlínem a Prahou jsou ceny vysoké, budeme je mít nižší,“ naznačil.

Podle něj je potenciál tratě, na které dominují České dráhy, velký. A to i přesto, že dva páry spojů ze Starého Města do Prahy a zpět provozuje další soukromý dopravce – Leo Express Leoše Novotného.

„Tato trasa je pro nás zajímavá. Trh roste, je to pozitivní,“ řekl opakovaně Novotný, jehož vlaky vyrážejí denně v 5:52 a 14:53 ze Starého Města a v 11:06 a 17:54 z Prahy.

Jízdné z Otrokovic koupené s předstihem pár dní stojí u společnosti Leo Express kolem 300 korun, když si ho však cestující koupí měsíc dopředu, vyjde ho i na 99 korun.

Boj o lukrativní trať

České dráhy, které vypravují jediný přímý vlak ze Zlína do Prahy, nabízejí akční jízdné za 275 korun. Počínání Jančury sledují a věří, že jim větší odliv cestujících nezpůsobí.

„Máme respekt a budeme se snažit cestujícím připravit tu nejvýhodnější nabídku. Přímých spojů nebo spojů s přestupem v Olomouci, kde není čekací doba dlouhá, vypravujeme dost. A jejich komfort je slušný,“ reagovala regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

„Na trati nasazujeme zmodernizované soupravy, nabízíme více spojů či celodenní jízdenky,“ doplnila.

Jízdní řády

Jízdní řády vlaků, autobusů a MHD zdarma

Jančura se snaží České dráhy trumfnout. „Od léta nasadíme vozy s individuálními obrazovkami v sedadlech,“ slibuje.

Kromě toho plánuje, že od prosince 2016 vytlačí České dráhy z některých tras, kde si ministerstvo dopravy objednává služby za 360 milionů korun. Chce dopravovovat lidi bez dotací a na komerční bázi.

„V souladu s evropskou legislativou nesmějí být na nějaké trase dotovány spoje, pokud existuje dopravce, který je připraven jezdit bez dotací,“ tvrdí Jančura.

V případě regionu by šlo o Zlínský expres, rychlík Šohaj a mezinárodní spoje z Prahy na Slovensko, které jezdí přes Vsetín. Rozhodující bude postoj ministerstva dopravy.

„Podle nás není nutné kvůli takové nabídce (Jančury – pozn. red.) měnit objednávku. Nicméně pan ministr se s ní seznámí a pak se vyjádří. Zájmem státu je utrácet za dopravu co nejméně, musí ale zajistit dopravní obslužnost,“ sdělil mluvčí resortu Tomáš Neřold.