Diskuze
Vysvědčení pro Zlín: město nemá skandály, ale ani jasnou vizi do budoucna
Děkujeme za pochopení.
A55n98t62o94n35í17n 90Z44e12l14i15n67k56a
V prosinci to bude 2 roky, co magistrát představil nový Generel dopravy města Zlína. Hned v tomto úvodním seznámení se vyjádřil pan magistr Aleš Dufek, že je preferovaná varianta /s tunelem/ nerealizovatelná. To ale neznamená, že zbylé 2 varianty se nedají využít. V tuto chvíli je Generel stálé platný dokument. Samozřejmě do chvíle, než někdo přijde s progresivnějším návrhem.
P73e69t46r 60C23h59u87d60o39b92a
Byl jsem tam tehdy taky a nic takového tam od pana Dufka (ani od nikoho jiného) nezaznělo. Jediné, co bylo řečeno, je, že nejdřív bude potřeba udělat studii proveditelnosti, jestli je ze stavebního hlediska tento tunel realizovatelný. Takto podaná věta má ale samozřejmě úplně jiný význam než jak ji prezentujete vy - nic totiž předem nezavrhuje.
A87n36t27o60n70í88n 32Z70e43l70i95n33k84a
Já taky nemám na mysli setkání s občany, ale právě tyto noviny.
F78r39a23n43t47i72š84e20k 36I91n59g55r
A byl byste schopen dohledat článek, ve kterém to měl prohlásit?
A víte jak se to říká v tom vtipu: "Nikdy neříkej, že něco nejde, protože vždycky se najde nějaký blbec, který to neví a udělá to."
P77e92t79r 67C76h90u11d25o16b73a
Zmíněný článek je tady: https://zlin.idnes.cz/zlin-predstavil-plany-na-zmenu-dopravy-do-roku-2035-f76-/zlin-zpravy.aspx?c=A161214_2292513_zlin-zpravy_ppr
Nicméně ani v tomto článku pan Dufek (tehdy byl v opoziční straně Zlín 21) netvrdil, že je varianta s tunelem nerealizovatelná, ale pouze byl skeptický, že je nereálné na ni najít peníze a zablokovat na 5-7 let centrum města stavbou. S tímto názorem byl ale sám, ostatní zastupitelé jeho obavy nesdíleli (myslím, že zcela správně pochopili, že se nejedná o projekt, který by se realizoval bez důkladné mnohaleté přípravy, takže na nějaké konkrétní rozhodnutí bude času víc než dost).
F67r17a56n29t55i79š43e70k 95I59n50g83r
Ona to ukáže ta studie proveditelnosti, ale taky bych to neviděl kdovíjak tragicky. Pokud bude v době případné stavby hotova dálnice na Fryšták a obchvat Zálešné tak většina tranzitu se přesune sem, pokud se stihne realizovat i Prštěnská příčka, tak minimálně směr Otrokovice-JS pojede relativně plynule tudy. A s tím zbytkem si bude muset holt poradit Štefánikova a Vodní.
Představa nám. Míru, zámeckého parku a Komenského parku propojeného do jednoho velkého pěšího celku se mi moc líbí.
A67n30t10o26n50í87n 54Z81e61l43i67n14k92a
No jo, jenomže prokázaný tranzit Generelem dopravy je 8%! Z toho směr Lípa - Hulín smaže tak 3%. Zdrojová a cílová doprava Zlína, která jednoznačně potřebuje obchvat činí 62%. Téměř 3 ze 4 vozidel projíždí Zlínem zbytečně. Toto nelze jinak zachránit než variantou C obsaženou v generelu dopravy. Znovu upozorňuji na DISKUZI o dopravě ZA předvolebním rozhovorem pana Vančury "Zlín má velký potenciál..." ze 14.9. 19.00. Najdete tem antagonistické názory amatéra a profesionála. Bez toho se dál NEPOSUNETE.
F95r51a12n65t79i94š17e77k 15I71n16g86r
Asi jsem se nepřesně vyjádřil. Tím tranzitem jsem neměl na mysli jen samotný tranzit, ale i onu zdrojovou a cílovou dopravu. Vědět, že potřebuji z Louk někam na druhý konec Zlína a centrum je totálně zasekané kvůli stavbě tunelu, tak to rovnou vezmu zadem na Holešov, tam se napojím na dálnici a sjedu to přes Fryšták a obchvat Zálešné. sice najedu více km, ale časově to nebude o moc delší a množství spotřebovaného paliva nebude taky moc rozdílné. Stejně tak z JS kamkoliv směr Otrokovice. Dnes to ve špičce vezmu raději přes nadjezd a po T. Batti a je to rychlejší, než poskakovat v koloně kolem mostu a přejezdu v Prštném. Pokud by byla hotová prštěnská příčka, je to zase o něčem jiném. A podobných paralel by se našla spousta. Pokud se stavba tunelu řádně naplánuje, bude to sice omezení, bude to nepříjemné, ale vyplatí se to.
Sice jsem nestudoval generel úplně dopodrobna, ale jestli jsem správně pochopil, tak preferovaná varianta tunelu dostane z centra podstatně větší část dopravy než Vaše varianta C. Nehledě na to, že u varianty C prostě rozpářeme kus lesa další silnicí, místo toho, abychom jednu naopak odstranili z centra. Finanční náročnost asi bude taky srovnatelná, když budete uvažovat krátký, ale technologicky náročný úsek, nebo jednodušší, ale podstatně delší úsek. Krom toho, když vidím kolik krečků, raků, syslů a čeho všeho zdrželo stavbu dálnice, nějak si nedovedu představit, že v masivu Tlusté hory bude ideální pás země naprosto netknutý faunou a flórou zasluhující řádnou ochranu. Něco takového při stavbě tunelu centrem asi hrozit nebude a i z tohoto pohledu by stavba mohla být hotova podstatně dříve. A naposledy, mimoto že by přivaděč kolem památníku ukousl nemalý kus zeleně v centru města, dovedu si živě představit, jak zrovna tento úsek bude vypadat v zimě. Podívejte se, jak kolikrát kolabuje doprava na JS, když trochu nasněží, a to tam není tak prudké stoupání, jako pod památníkem.
A27n26t14o76n64í94n 10Z15e93l35i58n67k60a
Jenže tunel se má budovat odbagrováním ve stopě 1/49, čili se zatáčkou v podzemí. Dovedete si představit budování nových inženýrských sítí a zarážení 2 km desetimetrových larzenů? Nebo návaznost Dlouhé a Gahurovy na tunel?
A co tak v Prštném přidat jeden mostový prefabrikát, aby směr Louky - Prštné - Jižní Svahy objížděl semafor?
Samozřejmě je škoda každého stromu. Ale jinak to nejde, buď budou spaliny inhalovat obyvatelé, nebo veverky.
Céčko není moje varianta . Zatím se jenom jmenuje po navrhovateli. Může se stejně tak jmenovat po realizátorovi. Navíc bych si přál, aby se našlo další progresivnější řešení.
P49e22t70r 33C22h33u49d51o36b59a
Tunel se zatáčkami je naprosto běžná věc, zvláště u dlouhých tunelů. Způsob výstavby bych ponechal na odbornících. Návaznost tunelu na Dlouhou a Gahurovu nebude žádná (v tunelu žádné odbočky nebudou - pokud budete mířit tímto směrem, nebudete zajíždět do tunelu), čili tímto se skutečně trápit nemusíte .
Rozšířit v Prštném most na stávajících pilířích nelze, maximálně postavit vedle nový. Ale není to trochu zbytečné s ohledem na plánovanou výstavbu Prštenské příčky? A ta se musí udělat, protože současná křižovatka (ul. Přímá a Tř. T. Bati) nevyhovuje současným normám (odstup přejezdu od křižovatky), takže by po modernizaci trati nešel tento přejezd zkolaudovat.
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr
Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kraj dá za koncert Mareše půl milionu, za stejnou sumu loni hrály tři kapely
Vedení Zlínského kraje chce šetřit, přesto vyplatí bezmála půl milionu korun za vystoupení Leoše...
Prezidenta Pavla na Valašsku vítali slivovicí, vyzkoušel si ohýbání dřeva
Prezident Petr Pavel je na dvoudenní návštěvě ve Zlínském kraji. Postupně navštíví čtyři okresy,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kladno - Vsetín 4:1. Rytíři získali v baráži první výhru, rozhodl tříbodový Jarůšek
Kladenští hokejisté zvítězili v prvním utkání baráže o extraligu nad Vsetínem 4:1 a v sérii na...
Kraj dá za koncert Mareše půl milionu, za stejnou sumu loni hrály tři kapely
Vedení Zlínského kraje chce šetřit, přesto vyplatí bezmála půl milionu korun za vystoupení Leoše...
Zlínské hokejisty povede Slovák Pardavý, Srdínko se chopí manažerské role
Zlínské hokejisty povede v příští prvoligové sezoně slovenský trenér Ján Pardavý. Poražený...
Nepustil svůj Vsetín do extraligy. Baráž je nešťastná pro oba, říká Slováček
Je odchovancem Vsetína, v baráži o extraligu se ale postavil proti mateřskému klubu. A obránce...
POHLED: Formát, co postrádá smysl. Má vůbec cenu sledovat hokejovou baráž?
Premium Z triumfu v první hokejové lize se ani nestihl radovat. Místo oslav musel věnovat pozornost...
Prodej bytu 4+kk 93 m2
Svatovítská, Staré Město, okres Uherské Hradiště
6 999 000 Kč