„Baťa stavěl tak, že vybudoval kanalizaci, nad ní tunely s kabeláží a nad nimi silnice. Bylo to levné a efektivní. Místo, kde se silnice propadla, je nejstarší,“ řekla krajská mluvčí Renata Janečková.
Díra má nyní rozměry 5 krát 15 metrů. Je zajištěná zevnitř a dopravní značky zakazují řidičům průjezd ulicí. To se dotklo i autobusové linky číslo 38, která měla zastávku Zlín, střed mezi knihovnou a vlakovým nádražím.
„Museli jsme zvolit dočasnou náhradní trasu, která vede Vavrečkovou ulicí,“ upřesnil vedoucí dopravního úseku Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Pavel Nosálek.
Vavrečkova ulice vede nad knihovnou a napojuje se z jedné strany na Gahurovu ulici.
Vyloučené nejsou ani další propady cest v areálu
Autobusy číslo 38 dál jezdí podle jízdního řádu. Jak dlouho budou mít změněnou trasu a část Dvacáté ulice bude uzavřená, není jasné.
„Nechali jsme vypracovat projektovou dokumentaci, na základě které bude vyhlášeno výběrové řízení na dodavatele. Termíny zatím neznáme,“ řekla Janečková.
Silnice je uzavřená, protože hrozilo její propadnutí také na jiných místech. Teoreticky by se něco podobného mohlo stát i v dalších ulicích v baťovském areálu.
„Rozvody kanalizace a kabelové tunely jsou pod celým areálem a některé jsou původní, tedy z první poloviny minulého století,“ sdělila Janečková.
Většinu vozovek v areálu vlastní město, které plánuje opravu ulice J. A. Bati, jež je nejfrekventovanější a vede pod sídlem kraje ve 21. budově i kolem pošty. Oprava by měla stát 15 milionů korun. Kdy s ní město začne, ale rovněž není jasné.
Dvacátá ulice (červená značka) v bývalém baťovském areálu ve Zlíně je na neurčitou dobu uzavřená kvůli propadnuté cestě.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz