Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Příhraniční vlaky, které jezdí na Slovensko, končí

  9:30aktualizováno  9:30
Lidé, kteří cestují vlakem z Horní Lidče či Bylnice na Slovensko, musí hledat jiný způsob, jak se do sousední země a zpět dostat. Železniční společnost Slovensko totiž kvůli nedostatku peněz zrušila téměř všechny přeshraniční spoje. České i slovenské obce se zlobí, některé o rušení vlaků vůbec nevěděly.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Lukáš BíbaMF DNES

"Nikdo nám nedal vědět. Dozvěděl jsem se to náhodou od starosty Lysé pod Makytou, jehož se rušení spojů také týkalo," povzdechl si starosta Střelné Petr Kráčmar.

Do Střelné jezdívaly vlaky z Púchova, které dál mířily na Horní Lideč. Využívali je hlavně lidé, kteří cestovali za prací. "Pomohl nám kraj a nahradil část spojů, pokud to šlo," konstatoval starosta Kráčmar.

Vlaky nejezdí přes Střelnou (červená) a Vlárský průsmyk (modrá) na Slovensko. Tam zrušily spoje.

Vlaky nejezdí přes Střelnou (červená) a Vlárský průsmyk (modrá) na Slovensko. Tam zrušily spoje.

V prekérní situaci byly také České dráhy. Jízdní řád mění až v červnu, na změnu na Slovensku ale musely zareagovat hned. "Nemáme ale k dispozici soupravy, které by chybějící spoje jen tak nahradily," řekla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. A protáhnout spoje z Horní Lidče až do Střelné se také nepodařilo vždy. "Vlaky se otáčejí a vracejí, kdyby se jejich trasa protáhla o několik minut, na zpáteční cestě by nemusely stíhat přípoje," uvedla Šubová.

Zrušení trati způsobí obcím problémy

Náhradní spoje jezdí na trati Vlárský průsmyk - Horné Srnie. Tam slovenská strana zrušila pět párů osobních vlaků, které zajišťovaly mezistátní dopravu. Dřív slavná železnice, kde z Trenčianské Teplé do Brna jezdily přímé rychlíky, tak má velký problém. Totální zrušení spojů na Slovensku může být pro některé místní obyvatele velký problém. Když chtějí jet třeba z Brumovska až na Slovensko, mohou se spolehnout už jen na vlaky vypravené Českými drahami.

"V téhle oblasti je spousta smíšených manželství, lidé často jezdí za prací na Slovensko nebo odtamtud k nám. Mělo se k tomu přistupovat obzvlášť citlivě," myslí si hejtman Zlínského kraje Stanislav Mišák, který z této oblasti pochází.

Železniční společnost Slovensko se ale brání, že rušila spoje, které přinášely největší ztráty a o něž byl nejmenší zájem.

Konec vlakových spojů se ale nelíbí ani na Slovensku. Trenčínský kraj se proto bude snažit situaci změnit. "Přímo na trati Trenčianska Teplá - Vlárský průsmyk jsme provedli vlastní průzkum vytíženosti spojů, který nám přinesl jiné údaje, než jaké nám poskytla železnice. Proto s částí zrušených spojů nesouhlasíme a budeme si nadále dělat vlastní průzkumy vytíženosti tratí," poukázal Peter Toman z tiskového oddělení kraje.

Měly by se obnovit příhraniční vlakové spoje?

celkem hlasů: 401

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 30. května 2011. Anketa je uzavřena.

Ano 252
Ne 75
Ano, vlaky by ale měly nahradit autobusy 74
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Devítipatrová stavba obchodního domu je od třicátých let minulého století...
Baťovskému obchodnímu domu chybí výztuž stropů. Na stavbě se šetřilo

Baťovský obchodní dům ve Zlíně potřebuje zpevnit stropy, při jeho opravě se totiž ukázalo, že v nich bylo málo výztuže. Ukazuje se tak, že firma Baťa na...  celý článek

Ilustrační snímek
Ochránci zvířat pátrají po losovi, od D46 mohl vyrazit k Přerovu či Zlínu

Nevšední pohled se může v těchto dnech naskytnout lidem na střední Moravě, spatřit by zde totiž mohli losa evropského. Ochránci zvířat proto prosí veřejnost o...  celý článek

Jeden z rekonstruovaných pokojů středoškolského internátu.
Peníze z restitucí arcibiskupství vrací do opravy kroměřížského gymnázia

Část středoškolského internátu, který je součástí areálu kroměřížského arcibiskupského gymnázia, je opravená. Rekonstrukce zahrnovala vše od rozvodů po...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
FRÉZAŘ NA 5OSÉ FRÉZCE

Advantage Consulting, s.r.o.
Olomoucký kraj, Zlínský kraj, Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 21 000 - 28 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.