Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po Baťově kanále až do Kroměříže? Bude to možné za tři roky

  14:59aktualizováno  14:59
Už za tři roky by turisté měli po Baťově kanále doplout z Hodonína až do Kroměříže. Umožní to stavba plavební komory na jezu v Bělově na Zlínsku, s jejímž začátkem se počítá za dva roky.

Ředitelství vodních cest ČR chce Baťův kanál prodloužit do Kroměříže a Hodonína.

Turisté, kteří se po unikátní vodní cestě plaví, ji zatím musí ukončit v Otrokovicích. To má ale změnit rok 2012, kdy Ředitelství vodních cest ČR začne se stavbou plavební komory v Bělově, která umožní lodím připlout až do Kroměříže.

"Od připojení Kroměříže si slibujeme zvýšení atraktivity celé vodní cesty. Věříme, že tak přilákáme ještě více turistů," uvedl Jan Bukovský, vedoucí oddělení rozvoje Ředitelství vodních cest ČR.

Výstavba komory řeší propojení dvou nyní oddělených úseků stávající vodní cesty do jednoho funkčního celku. Napojí se tak severní konec vodní cesty Otrokovice-Rohatec na město Kroměříž.

Víc turistů očekává i Kroměříž

Prodloužení Baťova kanálu do Kroměříže může přivést do města, jehož zahrady a zámek jsou zapsány na seznamu památek UNESCO, další tisíce návštěvníků. Proto se myšlenka líbí i kroměřížskému starostovi Miloši Malému. "Záměr podporujeme. Bude to lákadlo nejen pro turisty, ale i obyvatele města," věří starosta.

Stavba komory přijde na 182 milionů korun. Aby Ředitelství vodních cest mohlo začít stavět, potřebuje získat peníze od státu. Záměr je nyní ve fázi posuzování vlivu na životní prostředí.

Baťův kanál

Baťův kanál je nyní splavný z Otrokovic do Rohatce, tedy v délce přibližně 52 kilometrů.

Baťův kanál je nyní splavný z Otrokovic do Rohatce, tedy v délce přibližně 52 kilometrů. Ředitelství připravuje prodloužení jeho jižní části k jezu Hodonín. Tímto prodloužením se celková splavná délka zvýší na zhruba 60 kilometrů. Po prodloužení do Kroměříže a Hodonína se prodlouží přibližně o 14,4 kilometru.

Vodní cesta Otrokovice-Rohatec vznikla v letech 1934 až 1938 při výstavbě zavlažovacích kanálů. Nákladní doprava tu byla zastavena v roce 1961. Zájem o využití Baťova kanálu pro rekreační účely byl znovu oživen v 90. letech. Loni přivítala vodní cesta přes 65 tisíc turistů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Při sobotní naháňce zastřelili myslivci na východě Prahy dvě divoká prasata.
Odstřelovači lovili divočáky v oblasti zasažené morem, zabili jen dva

Elitní policejní střelci, kteří v noci na dnešek na Zlínsku poprvé stříleli divočáky v zóně zasažené morem, ulovili jen dva kusy. Přitom je potřeba postřílet...  celý článek

V trase budoucí dálnice D55 u Napajedel už pracují archeologové.
Archeologové zkoumají místa, kudy povede obchvat Otrokovic

Otrokovice jsou zase kousek blíž vytouženému dálničnímu obchvatu. Nedaleko sousedních Napajedel už vjela do trasy plánované dálnice D55 těžká technika a na...  celý článek

Zlínský lyžařský svah
Úleva pro sportovce ve Zlíně. Soud zastavil insolvenční řízení

Insolvenční řízení se Sportovními kluby Zlín, které vlastní největší sportoviště ve městě, zastavil brněnský krajský soud. Pokud rozhodnutí nabude právní moci,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.