Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pivovar Janáček musí dohnat ztrátu. Chce prodat víc točeného piva

  9:39aktualizováno  9:39
Uherskobrodský pivovar Janáček, jeden ze sedmi společnosti Brewery Trade, se loni dostal do ztráty. Vedení podniku tvrdí, že mezi lidmi poklesl zájem o lahvové pivo. Propad chce proto dohnat prodejem sudového, kde naopak zájem rostl. Pomoci má k tomu strategie nového ředitele i novinky.

Pivovar Janáček v Uherském Brodě. Sklad sudů. | foto: Jan Karásek, MAFRA

Pivovar Janáček vede od letoška nový výrobní ředitel Lukančo Trifončovski. Do Brodu přišel ze středočeského pivovaru Klášter a má za úkol dál vylepšovat kvalitu brodského piva, a tak pomoci ještě lepším výsledkům v jeho prodeji. Každý týden chodí inkognito ochutnávat kvalitu piva do hospod v Uherském Brodě.

"Chci vytvořit v pivovaru tým lidí, kteří si budou vědomi, že když něco neudělají tak, jak se jim řekne, můžou zavinit hodně problémů. Vidím, že jsou tady velmi dobří lidé, pracovití, schopní, hrdí na to, že tady pracují," říká Trifončovski.

Pivovar Janáček v Uherském Brodě. Spilka.
Pivovar Janáček v Uherském Brodě. Ležákový sklep.

Janáčka se v loňském roce dotkl obecný pokles zájmu o pivo. "Pokles byl sedmiprocentní," oznámil obchodní ředitel pivovaru Tibor Nechala. Lidé měli menší zájem o brodské pivo v lahvích, naopak u piva v sudech, které putují do hospod, restaurací a dalších gastronomických zařízení, narostl zájem o tři procenta.

Janáčka v PET láhvích se zatím nedočkáte

Brodský pivovar se tedy více zaměří na vývoz piva v sudech. Janáčka v PET lahvích, byť některé pivovary slaví úspěch právě s nimi, se zatím ale pivaři nedočkají. "Nechceme pivo dávat do PET lahví, protože jsme tradiční regionální pivovary. Je ale otázka, jestli nás z dlouhodobého hlediska situace k tomuto nedonutí," řekl Libor Navrátil, marketingový ředitel skupiny Brewery Trade.

Pivovar Janáček v Uherském Brodě. Stará varna.
Pivovar Janáček v Uherském Brodě. Nová varna.

Brodské pivo podle Navrátila také doplatilo na to, že je mimo Zlínský kraj málo známé, což podle něj neznamená, že by kvalita Janáčka byla nižší. "Vysvětlujeme si to tím, že Janáček je nějakým způsobem mimo svůj region méně akceptovatelný než jiné značky," popsal Navrátil.

Pivovar bude i nadále sázet na nejprodávanějšího značku, což je jedenáctka Patriot (tvoří 66 procent prodeje), světlé výčepní pivo Prima (tvoří 19 procent) i další svá piva, třeba Comenius. Pivaři se ale mohou také těšit na novinky - na vídeňský ležák Kounic v lahvích nebo tmavý ležák Patriot.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na kandidátce SPD byli i Jarmila Blažková a Robert Hampl, kteří jsou s Bystřicí...
SPD uspěla na Kroměřížsku. Tady je Okamurovo, zní z Bystřice pod Hostýnem

Proč měla Svoboda a přímá demokracie na Kroměřížsku skoro nejvíce procent v celé zemi a ve Zlínském kraji bude mít hned dva poslance? Vazba Tomia Okamury na...  celý článek

(ilustrační snímek)
Kritik vodáren prohrál soud se Zlínem kvůli účetnictví bytového družstva

Zlínská radnice slaví dílčí vítězství ve snaze o kontrolu hospodaření Bytového družstva Podlesí. Jeho předseda Pavel Sekula tvrdí, že tato kauza je jen...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Silničáři ve Zlíně značí čáry ve špičce. Pracujte o víkendu, říká kraj

Silničáři ve Zlíně stříkají vodorovné značení na komunikace v době, kdy je největší provoz. Komplikují tím už tak špatnou dopravní situaci v krajském městě....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.