„Chceme nastartovat pozitivní komunikaci města vůči občanům, kteří v místě bydlí,“ přiblížil člen organizačního výboru petice Svatopluk Štolfa.
Vedení města však považuje požadavky petice za předčasné. Uvažovaná výstavba moderního dopravního terminálu, který má propojit současné vlakové nádraží spolu s plánovaným novým autobusovým nádražím v jeden celek, je totiž otázkou několika příštích let (více zde).
Pokud se městu na vznik terminálu v areálu Křižanovy pily podaří získat peníze, samotné výstavbě musí předcházet příprava dokumentace pro územní rozhodnutí, stavební povolení a také řízení EIA o vlivu stavby na životní prostředí.
„Při nich mohou všichni obyvatelé uplatňovat své připomínky,“ upozornil starosta Robert Stržínek.
Radnice zároveň počítá se zpracováním studií zabývajících se rozptylovými podmínkami a dopravní obslužností v dané lokalitě.
„Z územní studie zpracované v roce 2014 je ale zřejmé, že parkovacích míst pro dlouhodobé i krátkodobé stání bude na místě dostatek,“ informovala vedoucí útvaru interního auditu a kontroly valašskomeziříčské radnice Hana Plevová.
Zhoustnutí dopravy má navíc zamezit chystané rozšíření stávajícího kruhového objezdu u nedalekého kostela svatého Jakuba, připravované vybudování okružní křižovatky u prodejny Kaufland a rovněž plánovaný vznik západního obchvatu města.