Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Krist, MAFRA

Valašské Meziříčí nechce market na nádraží, nabídlo pozemky u sídliště

  • 1
Penny Market chce postavit ve Valašském Meziříčí obchod na autobusovém nádraží, které patří ČSAD Vsetín. Zastupitelé i část veřejnosti s tím nesouhlasí, radnice proto nabídla pro market jinou lokalitu. Jestli ji investor přijme je nejisté.

Radnice nyní čeká, jak se ke směně za náhradní pozemky v Palackého ulici vyjádří společnost ČSAD Invest, která je součástí Bent Holdingu uherskohradišťského podnikatele Zdeňka Zemka. Pozemky pod nádražím jí totiž patří.

„O věci teprve budeme jednat, a to jak ve společnosti, tak i se zástupci Penny Marketu. První, kdo se o našem rozhodnutí dozví, bude město,“ řekl jednatel ČSAD Invest Josef Růčka.

Alternativa vybudování prodejny v proluce mezi sídlištěm Vyhlídka a Palackého ulicí by mohla být podle starosty Roberta Stržínka pro investora zajímavá.

„Určitě by výstavbu podobného centra uvítali také obyvatelé sídliště. Navíc by stavba měla být téměř bezproblémová,“ konstatoval starosta.

O tom, že ČSAD Invest kývne na výměnu atraktivních pozemků nedaleko centra města za parcely na periferii pochybuje opoziční zastupitelka Irena Brouwerová.

„Naděje je malá. Mám obavy, že investor není lidumil a na směnu nepřistoupí,“ sdělila.

Radnice chce propojit vlakovou a autobusovou dopravu

Se záměrem zřídit v areálu současného autobusového nádraží komerční prodejnu přišla ve své územní studii společnost Bent Holding před několika týdny. Místní proti těmto plánům okamžitě sepsali petici, pod níž se jen za první týden sešlo více než 150 podpisů.

„Markety, ke kterým se jezdí nakupovat do kufrů aut, by měly stát za městem, ne v jeho středu,“ myslí si členka petičního výboru Helena Skýpalová.

Prodejna však má podle původního záměru vzniknout na soukromých pozemcích a navíc neodporuje územnímu plánu. Proto jsou možnosti města, jak přípravě stavby zabránit, omezené.

Pokud by ČSAD Invest skutečně na směnu parcel přistoupil, patrně by tím padla možnost rekonstrukce autobusového nádraží, která se stavbou marketu v jeho areálu přímo souvisí.

Radnice ovšem dlouhodobě prosazuje vznik dopravního terminálu v areálu Křižanovy pily v Nádražní ulici, který by propojil vlakovou a autobusovou dopravu.

Boj proti vzniku marketu zažívá i sousední Rožnov pod Radhoštěm, kde chce Kaufland i přes odpor řady místních lidí vybudovat hypermarket v areálu bývalých garáží ČSAD (více zde).