Otrokovice se zlobí na Bártu. Auta po zpoplatnění obchvatu ucpala centrum

  12:02aktualizováno  12:02
Do centra Otrokovic se opět vrátily tisíce automobilů. Obchvat, který před čtyřmi lety městu od přehuštěné dopravy ulevil, je totiž od ledna součástí dálniční sítě a tedy zpoplatněný. A doprava se tak rychle vrátila do centra. Lidé teď žádají ministra dopravy Víta Bártu, aby změnil rozhodnutí obchvat zpoplatnit.
Silnice v centru Otrokovic je opět zaplněná automobily.

Silnice v centru Otrokovic je opět zaplněná automobily. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Když silničáři před čtyřmi lety otevřeli první část obchvatu města, nemohli si to místní lidé vynachválit. Hlavní cestou přes centrum totiž projíždělo ve špičkách až 20 tisíc aut denně. Otrokovice jsou důležitý dopravní uzel a řidiči přes ně jezdili i do Zlína.

Obchvat to změnil k lepšímu. Teď se ale k nelibosti místních k původní trase řada motoristů vrátila. Ti, co přijíždějí po staré cestě, si nechtějí kvůli třem kilometrům obchvatu kupovat dálniční známku. "To by se mi nevyplatilo. Jezdím často do Hulína, teď přímo přes Otrokovice. Je to delší, ale zadarmo," vysvětluje Petr Mařák ze Zlína.

Ohledy na obyvatele Otrokovic v tomto světle u něho neobstojí. Ale zdejší lidé neviní řidiče, nýbrž ministra dopravy Víta Bártu. Jeho resort od nového roku obchvat zpoplatnil, protože je součástí dálniční sítě.

True

"Ten slavný ministr Bárta by se měl sem přijet podívat. Pak by změnil názor," zlobí se Vlastimil Válek, který bydlí v bytovce nedaleko hlavní cesty.

Nebýt semaforů, nemají lidé šanci ve špičkách cestu přejít. Vedení radnice proto napsalo ministrovi Bártovi. Chce, aby městu udělil výjimku a zpoplatnění obchvatu zrušil. Zřejmě ale nepochodí.

Ministerstvo totiž říká, že obchvat je součástí dálnice, a provokativně dodává: "Pokud nechtějí platit, měli si postavit obecní obchvat." To vzkázal do Otrokovic mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský s tím, že Bárta výjimku velmi pravděpodobně neudělí.

Taková argumentace působí na obyvatele Otrokovic jako červený hadr na býka. "Ale přece stát jsme my. My platíme daně, z našich peněz se cesty staví," nesouhlasí František Krček, majitel řadového domku na konci Otrokovic u hlavní cesty směrem na Tlumačov. Pod okny mu nyní proudí tisíce aut.

František Krček, majitel jednoho z domů, stojí u hlavní cesty v Otrokovicích.

Krček navíc celkem logicky říká, že by Otrokovice nikdy na obchvat za skoro tři miliardy nesehnaly dost peněz. Starosta Otrokovic Jaroslav Budek navíc podotýká, že je z obchvatu hotová jenom jeho severovýchodní část. A na zbytek stát zatím nemá peníze. "Nechápu, proč by měl být tento polotovar zpoplatněný," zlobí se starosta Budek.

Také on chce, aby se Bárta do Otrokovic přijel podívat. Ministr do města podle Ptačinského určitě dorazí, zatím ale není jasné, kdy to bude.

Nejde však jen o obyvatele Otrokovic. Přes křižovatku v místní části Kvítkovice totiž projíždějí řidiči, kteří míří na jih na Napajedla a Uherské Hradiště. Jak už bylo řečeno, Otrokovice jsou důležitý dopravní uzel. A zvlášť kvítkovická křižovatka je po zpoplatnění obchvatu přetížená a brzdí dopravu.

Místní lidé si tak euforie z dálnice, která k jejich městu dorazila loni v prosinci, neužili dlouho. Na rozdíl od sousedního Tlumačova nebo Hulína, kde se jim od kolon aut ulevilo zřejmě natrvalo.

Autor:


Nejčtenější

Vysázet 80 procent listnáčů? Vlastníci s návrhem obnovy lesů nesouhlasí

Zdejší listnatý les je plný nádherných vzrostlých dubů letních nebo jírovců s...

Ministerstvo životního prostředí navrhuje pro Moravskoslezský, Olomoucký a Zlínský kraj, aby se v lokalitách zasažených...

Na medvěda na Valašsku chystají klec. Dobré řešení neexistuje, ví odborník

Medvěda zachytila v úterý ráno fotopast opět na vrcholu kopce Skalica u...

Medvěda tuláka, který škodí na valašských samotách, zřejmě čeká odchyt. Stále víc se přibližuje k lidem, ztrácí...



Proč nešlo udržet Traorého? Grygera vysvětluje nejen odchod opory

Zlínský sportovní ředitel Zdeněk Grygera (vlevo) a trenér Michal Bílek sledují...

Vnímá, že na tom mohli být po skvělém vstupu do sezony ještě lépe. Páté místo a zisk 20 bodů ve druhé reprezentační...

Kvůli obřímu podvádění s recepty už soud vyslechl přes 600 pacientů

Obžalovaný praktický lékař Vladimír Líčeník (vlevo) a lékárník Luděk Konvička u...

Více než šest stovek pacientů, na jejichž jména byly podle obžaloby po dobu šesti let vystavovány fiktivní recepty, už...

Na připravovanou D49 míří další stížnost, aktivistům vadí drobné stavby

Stavba obchvatu. Ilustrační foto

I když soud v létě povolil přípravu úseku dálnice D49 z Hulína do Fryštáku, termín výstavby se může opět oddálit....

Další z rubriky

VIDEO: Chystá se past na medvědího tuláka, návnadou budou jablka a med

Ve valašské obci Oznice připravují klec určenou k odchycení toulavého medvěda.

Do obce Oznice dorazila v úterý večer klec pro odchyt medvěda, který se už několik týdnů toulá po Valašsku, přibližuje...

Na připravovanou D49 míří další stížnost, aktivistům vadí drobné stavby

Stavba obchvatu. Ilustrační foto

I když soud v létě povolil přípravu úseku dálnice D49 z Hulína do Fryštáku, termín výstavby se může opět oddálit....

Rodiče tří záškoláků nenapravil ani dvojí trest, hrozí jim vězení

Ilustrační snímek

Tři nezletilé děti z Uherskohradišťska mají velký problém se školní docházkou, dohromady jen loni zameškaly bez řádné...

České porodnice nedodržují standardy pro podporu kojení, ukázal průzkum
České porodnice nedodržují standardy pro podporu kojení, ukázal průzkum

Jak před pár dny informoval portál iDNES.cz, porodnice by podle UNICEF a Světové zdravotnické organizace měly dodržovat 10 kroků, které vedou k úspěšnému kojení. Podle průzkumu iniciativy Šestinedělky a České ženské lobby však všechny tyto kroky nedodržuje žádná z českých porodnic.

Najdete na iDNES.cz