Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otrokovice chtějí obchvat zdarma, chystají dopisy politikům i úředníkům

  9:18aktualizováno  9:18
Vedení Otrokovic se snaží přesvědčit politiky a úředníky o tom, že i u nich si zaslouží mít dálniční obchvat osvobozený od poplatku. Do výběru ministerstva dopravy se totiž na rozdíl od řady obdobných úseků ten otrokovický nedostal.
Dálniční obchvat Otrokovic.

Dálniční obchvat Otrokovic. | foto: Zdeněk NěmecMAFRA

Když ministerstvo dopravy letos v září osvobodilo od poplatků 100 kilometrů úseků dálnic, týkalo se to ve Zlínském kraji pouze obchvatu Kroměříže. Na něm od příštího roku řidiči nebudou muset platit (více zde).

Na seznam se ale nedostal dálniční obchvat Otrokovic, přesněji řečeno jeho polovina, která je dostavěná. Pro vedení města to bylo zklamání.

Proto teď zahajuje další ofenzivu, aby se na jejich obchvatu také neplatilo. V tomto duchu do konce roku odešle dopis na řadu adres, například ministrům dopravy i financí, premiérovi či hejtmanovi.

„Je to neřešený problém, který komplikuje dopravu ve městě. Protože je obchvat zpoplatněný, nevyužívá ho řada řidičů, takže v centru je příliš hustá doprava. Nejhorší situace je na kvítkovické křižovatce,“ přiblížil starosta Otrokovic Jaroslav Budek.

Město má zpracovaný dopravní průzkum, který potvrzuje, že kvítkovickou křižovatkou projede denně až 30 tisíc aut. Mnoho řidičů by tudy ale nejelo, pokud by byl obchvat zdarma.

„Jde třeba o obyvatele sousedních Kvasic, Bělova a dalších obcí,“ podotkl Budek.

Argument starosty i ministerstva: obchvat není dokončený

Ministerstvo dopravy v září argumentovalo tím, že vybralo obchvaty, z nichž je na začátku i na konci sjezd do města, které tak mohou řidiči objet. V Otrokovicích je ale hotová právě jen polovina.

Podle Budka je naopak špatně, že se platí za nedokončenou dálnici.

„Musí jít o ucelený obchvat. V případě Otrokovic navíc není dostatečný vztah mezi dálnicí a dopravou ve městě,“ sdělil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Další podmínkou bylo, že má jít o takové dálniční obchvaty, které vznikly ze silnice první třídy.

To je právě případ Kroměříže. Pokud tam řidiči nechtějí platit, nezbývá jim nic jiného než jezdit po okolních „okreskách“.

„Dálnice jde po bývalém obchvatu. Budovat nějaký další obchvat Kroměříže nedává smysl a není pro něj prostor,“ sdělil tehdy ministr dopravy Dan Ťok.

Otrokovice už žádaly o výjimku ze zpoplatnění několikrát, nikdy zatím neuspěly. Budek však řekl, že to budou zkoušet pořád znovu, dokud se to nepodaří prosadit.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Turisté na snímku přicházejí k domu, kde žila poslední žítkovská bohyně Irma...
Kopanické samoty kupují Slováci, pomohl i fenomén žitkovských bohyní

Nemovitosti na moravskoslovenském pomezí lákají zájemce ze zahraničí. Pomáhají i knihy o žítkovských bohyních, které tuto oblast zpopularizovaly.  celý článek

Na kandidátce SPD byli i Jarmila Blažková a Robert Hampl, kteří jsou s Bystřicí...
SPD uspěla na Kroměřížsku. Tady je Okamurovo, zní z Bystřice pod Hostýnem

Proč měla Svoboda a přímá demokracie na Kroměřížsku skoro nejvíce procent v celé zemi a ve Zlínském kraji bude mít hned dva poslance? Vazba Tomia Okamury na...  celý článek

Krajské volby a referendum o stavbě Penny Marketu ve Starém Plzenci u Plzně....
S volbami budou lidé hlasovat i o těžbě štěrku a o bazénu za 120 milionů

Přestože při sněmovních volbách v pátek a v sobotu půjde především o směřování celostátní politiky, obyvatelé Chropyně na Kroměřížsku a valašského Zubří budou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.