Rekonstrukce silnice a nutné uzavření Huštěnovic totiž na provizorních objížďkách výrazně zvýší počty aut. Například přes Bílovice by jich místo současných 9 tisíc mohlo projet asi 15 tisíc vozů.
"Čekám fronty kamionů, praskání budov i poškození silnice," obává se starosta Bílovic Jiří Dohnal. Nepříjemnosti podle něj čekají také na dvě stovky dětí, které denně dojíždějí do místní školy z devíti okolních vesnic. "Autobusy zřejmě budou mít zpoždění a na přechodech bude nutná mnohem vyšší opatrnost," upozorňuje dopředu.
Huštěnovicemi projíždí každý den přes 12 tisíc aut včetně kamionů. Leží totiž na hlavní cestě mezi Otrokovicemi a Starým Městem. Většina dopravy se musí rozmělnit na objízdné trasy.
Krajský úřad zatím definitivní rozhodnutí o objížďkách nevydal. Podle posledních informací budou platit cesty, které Ředitelství silnic a dálnic jako stavebník navrhl v polovině srpna.
Nákladní auta ve směru z Otrokovic pojedou do Uherského Hradiště přes Napajedla, Topolnou, Bílovice a Jarošov. Naopak z Hradiště se do Zlína vydají náklaďáky přes Bílovice, Březolupy, Šarovy, Bohuslavice a Březnici.
Pošlete těžká auta přes Uherský Brod, navrhlo Hradiště
Těmito trasami nejspíš pojedou i auta nad 6,5 tuny. Definitivně tak prozatím padá možnost, že by těžké vozy objížděly Uherské Hradiště přes Uherský Brod. Právě s takovým návrhem totiž přišli zástupci hradišťské radnice. "Domluvili jsme se, že těžké vozy pojedou jinudy," prohlásil před dvěma týdny starosta Květoslav Tichavský.
Obce a města, kterých by se to týkalo s tím ale nesouhlasí. "Minimálně do konce září je tato varianta nemožná," potvrdil krajský šéf silničářů Karel Chudárek. Problémy tak objížďka způsobí nejvíc Uherskému Hradišti. Hlavní křižovatka je totiž přetížená i za běžného provozu.
Od začátku uzavírky proto bude platit mimořádný režim. Každý den budou na třech křižovatkách v centru města stát od rána do večera policisté. "Počítáme s tím, že budeme muset auta řídit sami. Semafory to nezvládnou," upozornil mluvčí policie Aleš Mergental.
Pokud krajský úřad skutečně posvětí původní variantu bez Uherského Brodu, Hradiště se hodlá bránit. "Znamenalo by to zastavení dopravy a Jarošov by byl prakticky odříznutý od světa," varoval místostarosta Zdeněk Procházka.
Kraj by měl rozhodnout do konce tohoto týdne. Musí zohlednit i připomínky obcí na objízdných trasách, které žádají snížení rychlosti nebo úpravu přechodů pro chodce.