Opravovanými úseky cesty projedou řidiči vždy pouze jedním pruhem, provoz budou řídit semafory. Ilustrační snímek. | foto: MAFRA

Silničáři se chystají na „tankodrom“, opraví trasu Bystřice - Meziříčí

  • 0
Rekonstrukce osmikilometrového úseku plného děr, nestabilní krajnice a prudkých zatáček na trase mezi Bystřicí pod Hostýnem a Valašským Meziříčím začne v pondělí 26. srpna a potrvá do října 2014. Provoz budou řídit semafory.

Osmikilometrový úsek silnice z Loukova do Komárna je jednou z nejrozbitějších cest ve Zlínském kraji.

Jde o část hlavního tahu mezi Bystřicí pod Hostýnem a Valašským Meziříčím. Kombinuje rozbitou vozovku, nestabilní krajnici a prudké zatáčky, kterými navíc každý den projedou desítky cisteren. V havarijním stavu je několik let, už příští týden má však začít její oprava.

Rekonstrukce silnice z Valašského Meziříčí do Bystřice pod Hostýnem

"Ještě letos uděláme jeden a půl kilometru dlouhý průtah Osíčkem, příští rok pak úseky z Osíčka do Loukova a Komárna," potvrdil šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Počítá se také s kompletní rekonstrukcí mostu v Komárně a obnovou silničních propustků.

Celá akce však na víc než rok zásadně zkomplikuje dopravu. Začne v pondělí 26. srpna, skončit má příští rok v říjnu.

Provoz na místě budou řídit semafory, přes staveniště budou smět projet jen osobní vozy, autobusy nebo záchranáři.

Objížďka pro kamiony měří čtyřicet kilometrů

Kamiony a cisterny povede objízdná trasa ve směru od Meziříčí přes Kunovice, Kelč, Teplice nad Bečvou, Býškovice a Bystřici pod Hostýnem. Zajedou si tak víc než čtyřicet kilometrů navíc. A těžko se dá čekat, že všichni z nich na tak dlouhou trasu skutečně vyrazí.

"Spíše si to budou zkracovat přes Všechovice nebo budou objížďku prostě ignorovat. Ani do objížďky přes Prusinovice nesmí kamiony, a denně jich potkávám několik," upozornil řidič Tomáš Pavelec.

Připomněl tak další dlouhodobou uzavírku v oblasti, která je kvůli finišující stavbě obchvatu Holešova. Vede přes malé obce a nákladní auta do ní nesmějí. Jenže motoristé museli zajíždět až k Přerovu a zase zpátky.

"Jestli řidiči respektují objízdnou trasu, to bude záležet na kontrolách dopravní policie. My budeme pracovat vždy na polovině vozovky, takže nákladní dopravu tam pustit nemůžeme," vysvětlil Malý.

Komárnu se uleví, nápor zažije Kelč

První semafor se objeví u Osíčka na začátku září a zůstane do listopadu. Další sem přibudou až příští rok na jaře, zato však uzavřou dva úseky najednou.

V Komárně a Osíčku si lidé během opravy konečně odpočinou od cisteren, které po desítkách míří do skladu pohonných hmot v Loukově.

"Denně jich tady projede i šedesát, takže to bude úleva," netají starosta Komárna Milan Šindelek.

Objížďka je však svede třeba do historického centra Kelče.

"Jediná cesta, kterou mohou jet, je průtah vedoucí centrem města. Ten opravovali v roce 2009, snad to vydrží," reagoval starosta Kelče Karel David.

Opravy za 46 milionů korun

Úplně uzavřená bude opravovaná cesta vždy maximálně na tři dny. To v případech, kdy se bude pokládat povrch nebo dělat přeložky inženýrských sítí.

Práce vyjdou na 46,5 milionu korun, z nich většinu dá Evropská unie.

Stejným způsobem chtějí silničáři opravit i poslední úsek silnice mezi Bystřicí a Meziříčím, pětikilometrovou část z Bystřice do Loukova. Dokumenty mají silničáři připravené.

"Peníze ale nebudou dříve než po roce 2015, kdy Unie nabídne další možnost čerpat dotace," dodal Malý.