Po silnici první třídy I/38 projede denně v obou směrech zhruba 7,5 tisíce...

Po silnici první třídy I/38 projede denně v obou směrech zhruba 7,5 tisíce motorových vozidel. Na křižovatce zažívají motoristé problémy, když zahýbají z hlavní silnice doleva na Staré Splavy. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Oprav se dočkají nadjezdy ve Zlíně a Vsetíně i cesta u Uherského Brodu

  • 0
Zhruba pětatřicet kilometrů silnic opraví Zlínský kraj za více než 100 milionů korun, které dostal od státu. Celkem letos plánuje rekonstrukce za zhruba 700 milionů.

V seznamu akcí, které zaplatí ze státních dotací, jsou cesty mezi Uherským Brodem a Nivnicí, Haluzicemi a Lipovou či z Koryčan k hranicím kraje směrem na Vřesovice.

„Jednu třetinu dotace vložíme do větších oprav silnic druhých a třetích tříd, zbývající část do menších rekonstrukcí,“ řekl krajský radní přes dopravu Jaroslav Kučera.

Ministerstvo dopravy rozdělilo mezi kraje tři miliardy korun, které zůstaly z loňska ve Státním fondu dopravní infrastruktury. Hlavním kritériem byla délka silniční sítě, která je ve Zlínském kraji nejkratší.

„Tady se ale nedá protestovat,“ reagoval Kučera.

Nadjezdy vyjdou na čtvrt miliardy korun

Podle něho by Ředitelství silnic Zlínského kraje mohlo letos opravit silnice a mosty za celkem 700 milionů, včetně evropských dotací.

Mezi nejnákladnější akce budou patřit rekonstrukce nadjezdů ve Vsetíně a ve Zlíně s odhadovanými náklady téměř 250 milionů korun. S nimi se začne na začátku června (více o opravách obou nadjezdů čtěte zde).

„Obě akce budeme dělat za částečných uzavírek a počet jízdních pruhů na nadjezdech bude omezený. Opravy mohou zkomplikovat dopravu v obou městech, jsou ovšem nezbytné,“ přiblížil šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Letos se budou opravovat rovněž silnice mezi Uherským Ostrohem a Hlukem, Polichnem a Uherským Brdem, průjezd Huslenkami a Ořechovem či komunikace v Břestku a Kyselovicích.

Přibývá silnic v havarijním i výborném stavu

Stav silnic v kraji se loni mírně zlepšil, avšak podle známkování ve škole by dostaly horší trojku. Navíc přibývá těch v havarijním stavu se známkou 5. V roce 2009 jich bylo 340 kilometrů, loni už 713 kilometrů.

„To, že silnice stárnou a z kategorie čtyři spadnou do pětky, je běžné,“ soudí Kučera.

Zvýšil se ale také podíl vozovek ve výborném stavu. Těch je 14 procent, tedy 241 kilometrů. „Nůžky se však rozevírají. Máme více výborných úseků cest i těch havarijních,“ podotkl Malý.

Nejvíce cest v havarijním stavu je na Kroměřížsku, nejméně na Uherskohradišťsku.