Kvůli tomu vedení města provozovatele podniků zve na 2. srpna do obřadní síně radnice, kde jim předloží dohodu, v níž by se k omezením reklamy dobrovolně zavázali.
"Provozovatelé si mohou dohodu vyzvednout v informačním centru radnice, případně si ji mohou nechat zaslat v elektronické podobě. Na našem setkání budou moci k tomuto dokumentu vznést připomínky," upřesnil náměstek zlínského primátora Ondřej Běták.
Stejnou dohodu už město uzavřelo s většími loterijními společnostmi. Firmy Bonver a SynotTip se zavázaly k tomu, že reklamu omezí. A tak se i děje. "Chceme s městem dobře vycházet, proto jsme reklamu vyměnili," přiznal zástupce firmy Bonver ve Zlíně Milan Kup.
Podle Bětáka se dohoda uzavřená s provozovateli heren a barů výrazně promítne do praxe. "Úbytek reklamy se projeví mnohem víc," doufá Běták.
Hazard to ale nebude mít ve Zlíně lehké ani potom. Od roku 2015 začne platit vyhláška, která automaty vykazuje z centra města a jinde je nechává jen na výjimky.