Nová linka zlínské MHD poprvé zajíždí také do Chlumu, Lhotky a Tečovic, což

Nová linka zlínské MHD poprvé zajíždí také do Chlumu, Lhotky a Tečovic, což místní lidé velmi přivítali. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Obyvatelé Zlína chválí novou autobusovou linku, po níž volali 20 let

  • 8
Obyvatelé zlínských místních částí Lhotka a Chlum, ale i lidé z Tečovic, si nemohou vynachválit novou autobusovou linku. Vozy s číslem 52 začal zlínský Dopravní podnik do "odtržených" částí posílat úplně poprvé v historii, od 1. listopadu do mají k dispozici deset autobusů denně, což pomáhá především školákům a starším lidem.

Je krátce před devátou ráno a na zastávce v místní části Chlum stojí osamocená žena. Čeká na novou linku MHD. "Dřív jsem musela jezdit do práce dřív. Tento spoj mi teď úplně vyhovuje," svěřila se Světlana Nejezová, která ve zlínské místní části Chlum bydlí už desítky let.

Na to, že jsou místní obyvatelé často odříznutí od světa, už si zvykla. Proto je každá další služba vítaná. "Hodně lidí tady používá auto. Ale třeba děti do školy či z kroužků to mají horší," vysvětluje.

Tečovice: Po podobném spoji voláme už dvacet let

Jí i dalším lidem teď pomohlo, že od 1. listopadu zavedla Dopravní společnost Zlín-Otrokovice nový spoj číslo 52. Z Malenovic sem jezdí deset autobusů denně, které nabírají obyvatele na šesti zastávkách.

Nová linka číslo 52

Vyjíždí z konečné stanice nazvané Malenovice-točna a jede přes Tečovice do Chlumu a Lhotky. Měří 5,7 kilometru. Ročně její provoz vyjde na částku 1,2 milionu korun.

Cestující přiveze linka až k točně v Malenovicích, odkud se lidé pohodlně dostanou do krajského města. V Malenovicích navíc mají svoji poštu, lékaře nebo lékárnu.  První autobus přijíždí do okrajových části kolem šesté ráno, poslední v deset večer.

"Místní obyvatelé mají konečně stejnou službu, jakou obyvatelé Zlína považují za naprosto samozřejmou," konstatoval mluvčí dopravního podniku Vojtěch Cekota.

Před zavedením spoje spoléhali místní na služby dopravního podniku Housacar. Na dopravní obslužnost tohoto spoje také v Tečovicích přispívají částkou kolem 90 tisíc korun ročně. Zavedení městské linky proto velmi vítají.

"Voláme po ní už dvacet let. Dokud jsme na to ale byli sami, bylo jasné, že bychom na její zavedení museli přispívat, což by se nám nelíbilo," upřesnil starosta Tečovic Jaromír Doležal.

Teď se obec stala vlastně jen součástí trasy a za dopravu nemusí zatím platit nic. Stejně jako Chlum nebo Lhotka, což jsou zlínské místní části.

Autobus ulehčil život školákům i penzistům

Městská linka zřejmě nejvíc pomůže malým dětem, školákům a seniorům. "Místo toho, abych tašky s nákupem tahal z Malenovic pěšky, počkám si na spoj a přijedu přímo domů. Je to obrovská výhoda. Sice jsem si na tu kilometrovou cestu pěšky už zvykl, ale nejsem nejmladší a autobus opravdu pomůže," pochvaloval si nový spoj František Podhorský z Tečovic.

Podvečerní linku také využívají školáci, kteří se vracejí ze Zlína nebo Malenovic z různých kroužků.

Někteří cestující ale upozorňovali na to, že večerních spojů je málo a časy se občas překrývají s nabídkou linky Housacaru. "Připomínky pak můžeme dát dohromady a pokusit se je vyřešit, ale i tak je to velký přínos," poznamenal Doležal.

Linka přiblíží ke Zlínu hlavně obyvatele ze vzdálenější Lhotky a Chlumu. "Je to jeden z prvních kroků, kterým se radnice snaží zlepšit život lidí v této části," dodal zastupitel Karel Markytán.