Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

K elektrifikaci železnice do Zlína mají lidé z místních částí výhrady

Proti elektrifikaci a částečnému rozšíření železniční trati Otrokovice–Zlín–Vizovice se postavili někteří obyvatelé. Jeden z nich dokonce zvažuje, že podá předběžné opatření k soudu, který by mohl přípravu akce za 11 miliard korun pozastavit. Tím by ale byly ohrožené evropské dotace, jež jsou pro investici nutné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J82a42n 78M55a88c19k

3. 11. 2017 13:21

A proc presne je problem elektrifikovat trasu Zlin-Vizovice?

0 0
možnosti
BG

Jedno velmi citlivé místo je železniční přejezd na třídě Osvobození v Otrokovicích, kde se křižuje železniční trať s trolejbusovou. O ostatních problémech elektrifikace nevím.

0 0
možnosti
JM

J85a42n 64M40a97c63e17k

3. 11. 2017 12:39

Improvise, adapt, overcome

0 0
možnosti
AZ

Zlín a okolí /Mladcová, Chlum/ má problémy s hlukem a to včetně nočního klidu díky kontejnerové dopravě s dlouhými soupravami. V prvé řadě to žádá přeložku skladu kontejnerů z Lípy k elektrifikované železnici a dálnici. Je přece nesmysl, aby některé kontejnery cestovaly přes město Zlín 2x po železnici a plný a prázdný ještě na automobilu.

1 0
možnosti
MT

Žádná přeložka nebude. Metrans nemá jeidný důvod utrácet desítky nebo stovky milionů za koupi rozsáhlého pozemku v Otrokovicích a vybudování infrastruktury na něm.

3 0
možnosti
MT

Jestli ještě reálně nezačali s výkupy pozemků, rozlučme se s rokem 2020 jako začátkem stavby.

3 0
možnosti
PC

Jak bylo na té prezentaci řečeno: jestli se se stavbou nezačne do ledna 2020, nebude pak už možné na ni čerpat dotaci z EU a tím pádem by se od celé modernizace upustilo (11 miliard z vlastní kapsy na ni SŽDC nedá). Čili by se pak nestavělo vůbec nic, tedy ani nové nádraží ve Zlíně.

0 0
možnosti
PM

Zlínský kraj a město Zlín klesá co se týče kvality života, počtu obyvatel, mladí co se narodí utíkají za prací, mzdy jsou jedny z nejnižších v ČR. Pokud budou místní obyvatelé v rámci demokracie stavbu ( a s tím spojený budoucí rozvoj) blokovat, můžeme poděkovat těm obyvatelům. Pak bude Zlín v rámci železnice vypadat jak na Ukrajině. Běžte se všichni podívat, jak dnes vypadá nádraží ve Zlíně. Stačí přes panorama (street view) v mapy.cz...Asi každý normální inteligentní jedinec uzná, že takto vážení NE....Baťa kdyby žil, tak by brečel....

14 1
možnosti
VB

Baťa by brečel to máte pravdu, ale ne kvůli tomu jak vypadá nádraží, ale zejména kvůli tomu, jaký skanzen vysloužilých staveb se ze Zlína stal a kvůli další hromadě věcí, na které jsou ovšem Zlíňané pyšní.

Mimochodem, stav zlínského nádraží odpovídá důležitosti tratě, přičemž připravovaná elektrifikace je jen mrhání penězi a to z prostého důvodu. Zlín je perfektně napojený na železniční koridor na trati Břeclav-Přerov a to nádražím v Otrokovicích, které je dostupné zlínskou MHD. I když se elektrifikuje trať to Zlína tak stejně na drtivou většinu vlaků bude potřeba v Otrokovicích přestoupit a v konečném důsledku tohle budování nic moc nepřinese, teda jenom tu obří díru na peníze.

3 0
možnosti
BG

Přestávám tomu rozumět.

Současný stav nevyhovuje. Lidí chce jezdit čím dál více a "hlavní nádraží" vypadá spíš jako vesnická bouda. Plánuje se kompletní rekonstrukce trati včetně zdvojkolejnění a elektrifikace a lidi budou na dopravní spojení i nové nádraží pyšní.

Ale to se zase nelíbí lidem okolo trati. Lidem, kteří železniční dopravu nepochybně používají taky.

Tak já nevím. Současný stav je špatný, budoucí stav taky. Mají plnou hubu kritiky, ale že by vymysleli řešení, které by bylo přijatelné pro všechny, to se nikomu nechce.

13 0
možnosti
PP

Rovněž nevím. Kritizujete lidi okolo trati, že nechtějí železniční dopravu, zatímco oni protestují proti možnému nárůstu dopravy silniční.

2 0
možnosti
PE

P39e43t83r 22E63l92i13á17š

2. 11. 2017 18:14

No já chci vidět ten tunel pod otrokovickou křižovatkou....

3 0
možnosti

J91a19n 64Č89u42p

2. 11. 2017 17:43

Zavozit Zlín a hlavně Bartošku hnojem a bude klid

0 3
možnosti
IP

I63v11o 19P28o51k94l47u58d95a

2. 11. 2017 17:24

Megalomanský projekt a rozhazování peněz. Asi jich příslušné instituce mají více než dost. Smysl má elektrifikace alespoň do Zlína, aby ze Zlína mohly jezdit přímé vlaky třeba do Prahy bez potřeby přepřahat lokomotivu v Otrokovicích. 2 koleje považuji za zbytečné, když existuje dostatečná kapacita přepravy trolejbusy. Pak by ani nebylo třeba stavět ty spousty nákladných mimoúrovňových přejezdů.

0 21
možnosti
KC

Pane Ivo, při navrhované kncepci, rozsahu a kapacitě zařízení je jednokolejka nesmysl, o níž věřím, že jste nemyslel vážně. Promítněte si stav o pár let dopředu a pochopíte, že styl jeden krok dopředu, dva kroky zpět je dnes brzdou pokroku. Skončili bychom jak ekoteroristé s křečkama.

18 0
možnosti
VH

Jen blázen by věřil tomu, že do 3 let začne stavba. Další z bludů radnice. Když to shrnu. Zhotovení cyklostezek zůžením chodníků nebo nakreslením cyklistů na komunikace, neřešení sporu kolem pitné vody, opravy chodníků (zatím nevím kde, kolem divadla chodím již 30 let po rozbitém chodníku). Tak vidím já práci radnice.

6 0
možnosti
KC

S těmi termíny a akcemi máte pravdu. Co by udělal pan Baťa? Přišel by, viděl a rozhodl: Pánové, do půl roku to bude takto, poroučím se! Měřeno tímto zorným úhlem jsme se vrátili o několik řádů zpět. Kritici mají pravdu, že je jiná doba, což je sice pravda, ale budeme-li takto uvažovat a pokračovat, svižná Čína naše handrkování převálcuje obratem ruky a rovněž ekoteroristy vyřídí jak žádost o zvýšení platu! Svět nepočká, až se rozkýveme, svět jedná!

5 1
možnosti
  • Nejčtenější

Pikantní obrat a pomoc od rivala. Vsetín zvažuje možnost hrát baráž ve Zlíně

10. dubna 2024  18:51

Zimní stadion Luďka Čajky ve žlutozeleném hávu? Štípněte se, to vážně není sen. Hokejový Vsetín...

Hospodám vadí rostoucí poplatky pro OSA, volí raději instore rádia a web

15. dubna 2024  9:19

Poplatky, které musí od letošního roku platit Ochrannému svazu autorskému (OSA) a Intergramu za...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident si vyzkoušel ohýbání dřeva, na Valašsku ho vítali slivovicí

16. dubna 2024  5:15,  aktualizováno  17:32

Prezident Petr Pavel je na dvoudenní návštěvě ve Zlínském kraji. Postupně navštíví čtyři okresy,...

Zábranský: Uděláme maximum, aby se Vsetín cítil jako doma a oslavil postup

13. dubna 2024  10:45

Ačkoliv hokejisté brněnské Komety z extraligového play off vypadli již před časem, přísun zápasů s...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Papírová válka s ekologickými aktivisty brzdí dálnici z Hulína do Fryštáku

9. dubna 2024  16:20

Silničáři sice plynule pokračují ve výstavbě dálnice D49 z Hulína do Fryštáku, kde už stavějí...

Celá republika fandí Vsetínu, tuší Slováček. Je rád, že na „svůj“ Lapač nemusí

16. dubna 2024  18:27

Ve Vsetíně se narodil. Na slivovicí provoněném Lapači hokejově vyrostl. Teď klub svého srdce musí...

Prezident si vyzkoušel ohýbání dřeva, na Valašsku ho vítali slivovicí

16. dubna 2024  5:15,  aktualizováno  17:32

Prezident Petr Pavel je na dvoudenní návštěvě ve Zlínském kraji. Postupně navštíví čtyři okresy,...

Prudký nástup jara zrychlil probouzení stromů, včely je nestíhají opylovat

16. dubna 2024  17:30

Sadaři si už v posledních letech zvykají na to, že jaro přichází časně. Letošek je ale extrémní....

POHLED: Svědíkův čas ve Slovácku se naplnil. Ztrácel elán, perspektivu

16. dubna 2024  7:28

Nevyhnutelné se stalo skutečností. Veleúspěšná éra trenéra Martina Svědíka ve fotbalovém Slovácku...