Práce na jihovýchodní části obchvatu Otrokovic, který bude součástí dálnice D55, začaly loni na podzim a potrvají tři roky.
Zasedací místnost hasičské zbrojnice v otrokovické části Kvítkovice, kde se setkání konalo, byla plná.
„Když se postavila první část obchvatu, řešili jsme navýšení protihlukových stěn, které jsou nedostačující. Každý den v létě zavírám ráno okno, protože kvůli hluku nemůžu spát,“ začal debatu Martin Buchta z Otrokovic. „Slíbili jste, že stěny doděláte,“ upozornil.
„Víme o tom. Až se obchvat dokončí, zvýší se na něm provoz, potom změříme hlučnost,“ reagoval šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.
Stavbyvedoucí Ondřej Kolaja z dodavatelské firmy Eurovia upřesnil, že je zpracována protihluková studie a stěny budou v části obchvatu, která obchází obytnou část Kvítkovice, a v Napajedlích.
„Mohli bychom vidět podrobné výkresy?“ ozvala se žena z Kvítkovic.
Kolaja přítomné upozornil na web obchvatotrokovic.cz, kde jsou zveřejňovány aktuální informace o stavbě.
„Můžeme kolaudovat až po změření hluku, když bude dálnice v předčasném užívání,“ poznamenal Kolaja.
Chodníku pod dálnicí se lidé nedočkají
Výstavba je rozdělená na tři etapy. Letos v květnu se na zhruba rok uzavře křižovatka u Pohořelic na vedlejší cestě z Kvítkovic do Napajedel. Následovat bude část v Napajedlích, kde se dálnice napojí na původní cestu. Ve třetí etapě už se bude po dálnici jezdit a dodělají se zbývající věci. Konec je naplánovaný na září 2021.
Lidem ale vadilo, že po dokončení dálnice se z Kvítkovic nedostanou přes dálnici k tamní farmě a k polím, kam chodívají na procházky.
„Chcete říct, že postavíte dálnici a nepovede tam chodník?“ ptal se místní obyvatel Radek Štěrba.
„Projekt jsme připravovali 15 let, nemáme prostor to řešit. S podchodem nepočítáme,“ odvětil Chudárek.
Tím ale vyvolal nesouhlasnou reakci. „Když jste vykupovali pozemky, tak jste to slibovali,“ ozval se další muž.
„Neslibovali,“ opáčil Chudárek.
„Ti, co pozemky vykupovali, to slibovali,“ pokračoval občan Otrokovic.
Podle Chudárka bude nejbližší přechod přes dálnic na nové křižovatce s odbočkou do Pohořelic.
Lubomír Krmenčák zase upozorňoval na možné otřesy půdy při výstavbě od těžké hutnicí techniky. „Měla by tam být firma, která měří vibrace,“ navrhoval.
Kolaja slíbil, že před zahájením prací silničáři nafotí všechny domy v blízkosti, a to i zevnitř, pokud je tam lidé pustí. Pak budou moci posoudit, jestli během výstavby neutrpěly.