Diskuze

VIDEO: Vlakové nádraží je ostudou Zlína, přeměna má začít v roce 2018

Vlakové nádraží posunuté ke středu Zlína a vznik navazujícího dopravního terminálu pro autobusy a MHD. Tak zní plán na zlepšení železničního spojení Zlína. Začít stavět se má za tři roky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pořád nechápu, že tady někdoještě věří, že se nasype 8 mld na slepou železniční trať. Navíc si stačí najítstaré články a vždy se člověk dozví, že se začne budovat za tři roky a tentostav trvá již 20 let. Takže v roce 2020 se dozvíme, že se začne s rekonstrukcív roce 2023. Bohužel Leoš Novotný z Leo Expressu má pravdu. Pro Zlínslouží nádraží v Otrokovicích a pro Zlíňáky je velmi luxusní dopravatrolejbusy, která je operativnější, mnohem častější a hlavně se s ní můžetecestovat do různých části a ne jen na Zlín-střed.

4 0
možnosti

Leoš Novotný není nezávislý dopravní expert, ale provozovatel vlaku, který v blízké budoucnosti do Zlína zajet nemůže. Tím jsou jeho mediální prohlášení determinována, protože je to součást marketingu.

Pokud by ta trať už existovala, buďte si jist, že by raději tím spojem končil ve Zlíně, než ve Starém Městě.

2 0
možnosti
Foto

Od roku 1985, kdy jsem se vdala za Zlínáka, poslouchám, jak bude v Prštném nadjezd a vybudovaná nová komunikace (pravo nebo levobřežní, mám v tom zmatek), která odvede dopravu mimo centrum, kolik je to let? Třicet, a ty plány jsou ještě starší. Nevěřím tedy tomu, že by se někdo ve Zlíně rozhoupal a vybudoval nový vlakový a autobusový terminál. Pokud tady nebude silný soukromý subjekt, který bude mít zájem, dost vlastních prostředků a bude tlačit na město a kraj, tak se tyto instituce k ničemu nerozhoupou.  Pořád to tady bude takový výdrholec, i když krajský.

3 0
možnosti

No zajimave je, ze radni Novak chce posouvat nadrazi na pozemek, ktery mu nerika pane, majitel pozemku s tim nesouhlasi a uzemni rozhodnuti je uz davno schvalene jinde. To vypada jako kdyz si chce nekdo namastit kapsu, nebo je uplny diletant.

2 0
možnosti

a co referendum? oddalovat stavbu do nekonečna? ne? ... to my v Brně, manipulovaní zelenými teroristy a pomatenými aktivisty, jsme jinačí kabrňáci :-/

2 2
možnosti

Jojo, "mohly by" pak jezdit přímé vlaky do Uherského Hradiště, Kroměříže atd., ovšem závisí to na elektrizaci tratě přes UH/Kroměříž atd. Kdyby se na žádné hloupé dráty nesázelo, tak by tento problém nebyl. :-)

Teď vážněji - už se těším na tu 12minutovou cestovní dobu z Otrokovic do Zlína-středu. Jo aha, ono to neplatí pro zastávkové vlaky, ale jen pro zrychlené? Ale že to zapomněli uvést... Asi chyba v matrixu...

Jsem zvědav, jak tam Zlínský kraj (který osekal vlakové spojení na některých dalších tratích) ten 15minutový interval zavede a zaplatí. :-) Stejně jako tam ministerstvo dopravy asi mávnutím kouzelného proutku zavede přímé vlaky z Prahy (to jsou asi ty "pořádné vlaky", na něž mají navazovat autobusy). Jen to pak asi bude znamenat, že tím pádem nebudou tyto vlaky jezdit do Luhačovic. Ledaže by se v Otrokovicích zdlouhavě rozpojovaly/spojovaly soupravy (v takovém případě ale netřeba drátizace, neboť část soupravy jedoucí od/do Zlína tím pádem může být tažena dieselovou lokomotivou, která by v Otrokovicích stejně byla odvěšena).

5 0
možnosti

Kampaň k volbám do krajského zastupitelstva tentokrát začíná docela brzy. :D

7 0
možnosti

Moc bych se netěšil. Pan Mach a spol. z ekoteroristické branže přijde s upozorněním, že v místech plánovaných staveb žije chráněný motýl - bělásek zelný, který musí být nejdříve pochytán a přesídlen o 39,5 metru dál na sever. Pokud nebudou všichni motýli přesídleni, ekoteroristé se vynasnaží, aby stavba povolena nebyla.

17 2
možnosti

P59e27t59r 59E39l11i23á74š

17. 2. 2015 10:57

Tak ten tunel pod kvítkovickou křižovatkou chci vidět.

4 0
možnosti

Jenom aby ten tunel nebyl po celé trati, jak je to v ČR zvykem:-)

0 0
možnosti

"A vyplývá z ní mimo jiné, že nádraží by se mělo posunout o několik desítek metrů směrem k nedalekému silničnímu mostu u Čepkova, tedy blíže k centru Zlína."

co to je za blbost? k centru zlina by znamenalo posun smerem autobusove. nadrazi, ne podel reky. navic navaznost na mhd (u zamku i u svitu) bude uplne stejna jako ted.

nicmene linka Brno - Zlin neni od veci. kdyz si vzpomenu, jak narvane jezdily na teto lince autobusy, casto se v Brne nedalo ani nastoupit, protoze ridic uz proste nebral... nebylo by to od veci.

2 0
možnosti

Tak zle bych to neviděl. Dá se předpokládat, že s výstavbou nového nádraží se úplně změní i prostor před nádražní budovou a se zastávkami MHD se bude v projektu určitě počítat. Napojit tyto zastávky na trolejbusovou síť není problém už dnes - stačí využít stávající silnici z autobusového nádraží na nadjezd. Navíc určitě bude i zájem CREAMu, aby MHD jezdilo až k "Fabrice", tím pádem by se mohlo na spolufinancování rozšíření trolejové sítě podílet a pak by mohly některé spoje, které teď jezdí prázdné na točnu Antonínova, místo toho jezdit po trase "...Náměstí Míru - U zámku - Nádraží - Fabrika (točna)", kde se dá očekávat větší pohyb cestujících.

3 0
možnosti

8 miliard korun jenom za nadrazi? Elektrifikace trati? Podjezdy a tunely? Muzeme dat tipovacku. Dohromady cca 20 miliard? A co tak letecka linka Zlin Otrokovice? Nejaka dotace by se nenasla? Podle me: oprava autobudoveho a vlakoveho nadrazi max do 200 mil. Koleje nechat tak jak jsou. Dvoukolejka neni potreba vubec a elektrifikace je uplny nesmysl. A 19,8 miliardy korun muzete nechat lidem v kapse.

3 5
možnosti
Foto

Osm miliard jen za nádraží je samozřejmě nesmysl. Ta částka je za nádraží i elektrifikaci a zdvojkolejnění tratě Zlín - Otrokovice. V článku jsem to upřesnil.

Díky za reakci.

Radek Štěrba, editor zlin.iDNES.cz

7 0
možnosti
  • Nejčtenější

Při nehodě zemřel řidič osobního auta, srazil se s náklaďákem plným kamení

25. března 2024  14:33,  aktualizováno  26.3 8:35

Tragická nehoda nákladního a osobního auta uzavřela v pondělí dopoledne provoz na silnici mezi...

Tehdy a teď. Fotografie ukazují, jak se proměnila známá místa ve Zlíně

23. března 2024  13:57

Některá místa se příliš nezměnila, jiná dostala moderní tvář, další už neexistují. Muzeum ve Zlíně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za med bychom neměli chtít méně než 200 kč za kilo, říká včelař. A bojí se sršní

26. března 2024

Premium Díky nezvykle teplému únoru se příroda probudila o dost dříve, než bývá běžné. Rozkvetla řada...

Babiččiny zelové kraslice měl v pracovně i císař, říká krasličářka z Hradiště

22. března 2024  15:56

Nová techniku zdobení velikonočních vajíček se poprvé objevila před více než sto lety. Tehdy ji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlínští hokejisté rozdrtili Litoměřice, semifinálovou sérii srovnala i Jihlava

20. března 2024  22:04

Zlínští hokejisté vyhráli ve druhém semifinálovém utkání první ligy v Litoměřicích drtivě 8:1 a...

Vydří trojčata dovádějí v tropické hale zoo, úspěšný odchov se podařil potřetí

28. března 2024  12:56

Zlínská zoo představila vydří mláďata narozená koncem letošního ledna. Návštěvníci už je mohou...

Otrokovice si pořídí první radar, bude krotit rychlé řidiče v Kvítkovicích

28. března 2024  8:54

Mnoho řidičů, kteří jezdí přes otrokovickou část Kvítkovice, si nedělá hlavu s dodržováním...

Zlín odvrací semifinálový krach. Musí zlepšit zakončení, těší se na podporu fanoušků

28. března 2024  8:29

Repríza loňského finále se Zlínem, nebo překvapivá série s Litoměřicemi. Jedna věc je jistá. V...

S jednou kartou a pohodlněji. V Kroměříži představili nové hybridní autobusy

27. března 2024

Cestující v Kroměříži budou moci jezdit na jednu kartu linkovými autobusy, regionálními vlaky i...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.