Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I love UH. Uherské Hradiště má nové logo, opozice kritizuje cenu i vzhled

  10:21aktualizováno  10:21
Už na první pohled připomíná folklor, který k městu i regionu neodmyslitelně patří. Uherskohradišťská radnice má za 400 tisíc korun nové logo a heraldický znak. Používat ho chce od poloviny roku 2016. Z opozice ale zní kritika na cenu i vzhled nového loga.

Návrhy na využití nového loga Uherské Hradiště v praxi | foto: Město Uherské Hradiště / koláž iDNES.cz

Na změnu vypsalo město veřejnou soutěž, do které přišlo 33 návrhů. Vítěze pak ze tří finalistů, z nichž dva byli z Hradiště a jeden z Prahy, vybrali odborníci spolu se zástupci města.

Jako nejzdařilejší se ukázal návrh pražských autorů Libora Jelínka a Jana Šlégra.

Fotogalerie

„Představili nejpropracovanější a nadčasové řešení vizuálního návrhu, které má současnou podobu a zároveň respektuje zadání soutěže,“ vysvětlil mluvčí radnice Jan Pášma.

Logo tvoří základní znak připomínající srdce v červené barvě s heslem Uherské Hradiště, Srdce Slovácka, případně zkráceným I love UH.

Radnice ho chce používat na propagačních předmětech a v oficiální korespondenci.

Kompletní grafický manuál za 400 tisíc korun

Prozatím firma navrhla základní verzi. V ní se musela držet zadání a příliš se nelišit od dosavadního loga.

Jen mírné změny navrhla také u heraldického znaku, který vychází z historických dokumentů kdysi královského města.

„Nový znak musí odpovídat původnímu historickému návrhu,“ podotkl hlavní architekt Aleš Holý.

Názory na podobu loga se různí. „Je hezky zdobné a příjemně koresponduje se slováckou zdobností na krojích či tematických malbách na historických budovách,“ zaznělo například v jedné z debat o Uherském Hradišti na Facebooku.

Řada lidí ale kritizovala cenu, kterou za zakázku město zaplatí. Ta byla už dopředu stanovená na 400 tisíc korun bez DPH.

„Po pravdě řečeno, to původní logo bylo hezčí a odpovídalo barvám města. Spíše je otázkou, co stálo oněch 400 tisíc korun a zda byl tento redesign vůbec potřebný. Osobně se domnívám, že jsou daleko potřebnější věci, než takto navržená změna loga města,“ reagoval opoziční zastupitel a poslanec ČSSD Antonín Seďa.

Radnice však upozorňuje, že částka zahrnuje i další práci, kterou vítězná firma musí pro město udělat – zpracovat kompletní grafický manuál s novým logem a drobné designové úpravy heraldického znaku. Předložit musí také podrobná pravidla toho, jak se bude logo používat.

Líbí se vám nové logo Uherského Hradiště?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 10. ledna 2016. Anketa je uzavřena.

Ano 256
Ne 150
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Citát Tomáše Bati v předvolebním materiálu Svobodných.
Baťa by volil naši stranu, napsali Svobodní na Facebooku

Tomáš Baťa by ve sněmovních volbách hlasoval zřejmě pro Svobodné. To není prognóza politologů, ale tvrzení samotných Svobodných ve Zlínském kraji, které...  celý článek

Turisté na snímku přicházejí k domu, kde žila poslední žítkovská bohyně Irma...
Kopanické samoty kupují Slováci, pomohl i fenomén žitkovských bohyní

Nemovitosti na moravskoslovenském pomezí lákají zájemce ze zahraničí. Pomáhají i knihy o žítkovských bohyních, které tuto oblast zpopularizovaly.  celý článek

Jeden z rekonstruovaných pokojů středoškolského internátu.
Peníze z restitucí arcibiskupství vrací do opravy kroměřížského gymnázia

Část středoškolského internátu, který je součástí areálu kroměřížského arcibiskupského gymnázia, je opravená. Rekonstrukce zahrnovala vše od rozvodů po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.