Nová točna Zlín-Antonínova před svým dokončením.

Nová točna Zlín-Antonínova před svým dokončením. | foto: Luděk Ovesný, MAFRA

Nová točna zlínské MHD zkrátí cestu k lékaři i do baťovského areálu

  • 5
Blíž do baťovského areálu či na polikliniku to nyní mají cestující ve Zlíně. Pět linek MHD začalo zajíždět na nově postavenou točnu v Antonínově ulici. Postupně kvůli tomu klesá provoz na točně pod sportovní halou.

Z trolejbusu na nové točně městské hromadné dopravy v Antonínově ulici vystoupí hlouček lidí. Dvě starší ženy se baví o tom, že je trolejbus zavezl jinam, než chtěly.

„Potřebovala jsem ke sportovní hale. Viděla jsem jedenáctku, nasedla jsem a nevšimla jsem si, že jede do Antonínovy,“ stěžuje si jedna z cestujících Lea Molková.

Trolejbusová historie Zlína

„Já zajíždění trolejbusů do Antonínovy ulice vítám. Na polikliniku nebo na poštu do svitovského areálu chodím daleko častěji než směrem ke sportovní hale. A na hokej jedu autem,“ je spokojen další z cestujících Jan Karásek.

„Ale je pravda, že třeba by to první měsíc v trolejbusech mohlo znít z reproduktorů jako zvláštní hlášení. Takto mohou být lidé zmateni,“ souhlasí Karásek.

Pozor na písmenko v čísle linky

Novou točnu v Antonínově ulici, jejíž vybudování stálo 11 milionů korun, vozy MHD využívají od prosince. Jedná se o trolejbus číslo 11 z Lužkovic, linku 12 ze Želechovic a autobusy 34 z Lešné, 35 a 36 z Velíkové.

„V informovanosti cestujících jsme nic nezanedbali, vše jsme dostatečně dopředu zveřejnili na internetových stránkách, informovali jsme média,“ reagoval ředitel Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Josef Kocháň.

„Lidé si budou muset dávat větší pozor alespoň zpočátku, než si na novinku zvyknou,“ dodal ředitel.

Dopravní podnik nyní souběžně využívá obě točny. Vozy, které i nadále pojedou ke sportovní hale, mají kromě svého čísla ještě písmeno „e“.

Například linka 11 z Lužkovic jede v pracovní dny ke sportovní hale dvakrát a o víkendu pětkrát, jinak cestující doveze do Antonínovy.

„Některé spoje, zejména v pracovní době úřadů, škol a ordinační době lékařů, budou jezdit na Antonínovu, některé, zvláště v mimopracovních časech, budou dál zajíždět na točnu Sportovní hala,“ vysvětlil mluvčí dopravního podniku Vojtěch Cekota.

Lidé to z točny v Antonínově ulici, která se nachází naproti vysokoškolským kolejím a v sousedství nově postavené univerzitní budovy, mají blíž na polikliniku, k lékařským domům i do baťovského areálu. Tam často chodí na poštu, úřady nebo do knihovny.

Linky jedoucí ke sportovní hale, kde točna funguje desítky let, využívali především lidé, kteří mířili na nějakou sportovní či kulturní akci v hale nebo přilehlém zimním stadionu a také část vysokoškolských studentů.

Točna u sportovní haly slouží i k odstavení vozidel

Kromě několika spojů z Lužkovic, Želechovic, Lešné a Velíkové bude točna pod sportovní halou nadále sloužit trolejbusům 13 a 14, několikrát denně tam zajíždí i trolejbus 2 z Bartošovy čtvrti. „Na tom se nyní nic nebude měnit,“ ujistil Cekota.

Točnu pod sportovní halou Dopravní podnik využívá i k odstavení autobusů.

V Antonínově ulici mají vozidla MHD vyhrazena tři pruhy, ale dlouho na nich stát nemůžou.

„Slíbili jsme univerzitě, že tam naše vozy nebudeme odstavovat. Proto stále potřebujeme i točnu pod sportovní halou, tam mohou autobusy stát i několik hodin a nikomu nepřekážejí,“ objasnil Kocháň.

Dopravní podnik chce také na nové konečné v Antonínově ulici zlepšit zázemí pro řidiče.

Zatím tady mají k dispozici jen mobilní buňku se sociálním zařízením. Postavením nové točny se prodloužila síť MHD ve Zlíně skoro o půl kilometru. Naposledy se rozšiřovala, když v roce 2000 vznikla točna na Jižních Svazích.

Kromě nové konečné zastávky přišel od prosince dopravní podnik s několika drobnými změnami v jízdních řádech.

„Některé spoje odjíždějí o pár minut dřív nebo později, aby cestujícím trolejbusy a autobusy navazovaly. Například v pracovních dnech je uspíšena linka 55 ze Štěrkoviště z 10:55 na 10:54, aby u železniční stanice lidé stihli linku 6,“ dodal Cekota.