Nejvíc nehod s tragickými následky evidují policisté na silnicích nejnižší kategorie nebo na místních cestách. "Je to kvůli tomu, že silnice třetích tříd mají největší počet kilometrů," odhadl Bronislav Malý, šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje.
"Řidiči na těchto cestách víc riskují, protože mají pocit, že to tam znají," přidala se krajská policejní mluvčí Jana Bartíková. "Na silnicích první třídy je také dost nehod, ale jde spíše o pomačkané plechy a podobně," dodala.
Častá příčina bourání: alkohol
Příliš velký počet nehod má podle statistiky stejnou příčinu. Alkohol. "Víc než dvacet procent šoférů, kteří bourali ve Zlínském kraji, si před jízdou dalo nějakou skleničku," uvedl Petr Milota, mluvčí ČSOB pojišťovny, která statistiku uveřejnila.
Nikdo si ovšem netroufá odhadovat, jestli tato statistika souvisí s tím, že region je plný pálenic a sklípků. "Možná ano," uvedla mluvčí Bartíková. "Vzhledem k tomu, jak často děláme kontroly, je drzost usednout za volant v podnapilém stavu," dodala. Policisté letos nachytali už 82 šoférů, řídili pod vlivem alkoholu.
Na statistiky se dá dívat ale i z jiného úhlu. Na silnicích v kraji letos zahynulo 33 lidí. To je méně než ve stejném období loni. Letošní čísla navýšily i případy sebevraždy nebo smrtelné nehody na parkovištích či při couvání. "První letošní smrtelná nehoda byla sebevražda, řidič najel do stromu. To není nic, co bychom mohli nějakým způsobem ovlivnit," řekla Bartíková.