Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Na D1 u Hulína se „stotřicítka“ jen tak nevrátí. Další špatná svodidla

  • 8
Řidiči se po dálnici D1 mezi Hulínem a Kroměříží neproženou stotřicítkou ani po třech měsících, co na ní trvá omezení rychlosti. Přestože společnost Skanska v úseku vyměnila špatně označená svodidla, teď musí motoristé čekat, až prvky vymění i ostatní firmy na jiných úsecích.

"Na základě pondělního jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic musí vyměnit odlišně značené prvky také ostatní firmy, které stavěly sousední úseky D1," potvrdila Lucie Nováková, mluvčí Skansky.

Stavební společnosti mají na výměnu čas až do konce května. Podle Martiny Vápeníkové, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které stavby platí, to ale tak dlouho určitě trvat nebude. "Budeme trvat na tom, aby se tento problém podařilo vyřešit v první polovině dubna," uvedla.

Za dva týdny výměnu svodidel nestihneme, tvrdí firmy

Jenže během dvou týdnů to některé firmy budou těžko stíhat. Jednou z nich je například společnost Metrostav, která musí vyměnit spodní části některých svodidel. "To by mělo trvat měsíc až šest týdnů," odhadl mluvčí Metrostavu František Polák.

Zde stavěla Skanska

Cedule s lakonickým sdělením "Zde stavěla Skanska" se u dálnice D1 mezi Kroměříží a Hulínem objevila v půli března. Ministr dopravy Vít Bárta (VV) tak reagoval kvůli údajným chybám stavební společnosti v mnoha státních zakázkách.

Skanska s umístěním cedulí nesouhlasí a požaduje jejich okamžité odstranění.

Dokud na D1 nebudou svodidla v pořádku, "stotřicítkou" tam nikdo nepojede. "Na D1 bude do výměny vytipovaných komponentů stále omezení rychlosti na 100 km/h," potvrdila Vápeníková.

Na vině je přitom pouze špatné označení částí některých svodidel. Skanska ale tvrdí, že nejde o ohrožení provozu na dálnici. "Odmítáme, že by bylo kvůli tomu nutné omezit rychlost na 100 kilometrů za hodinu," naznačila mluvčí Skansky Nováková.

Za snížením rychlosti si ale Ředitelství silnic a dálnic pevně stojí. "Jednali jsme tak na základě znaleckého posudku," vysvětlila Vápeníková. Stavební společnosti také vadí cedule s nápisem "Zde stavěla Skanska", která lemuje dálniční úsek z Hulína do Kroměříže. Dal ji tam umístit ministr dopravy Vít Bárta (VV).

"Trváme na tom, že tabule mají být odstraněny. Navíc vidíte, že na zmíněném úseku nestavíme jen my, ale pouze naše společnost je bita," podotkla Nováková.

Mělo by se po D1 jezdit stotřicítkou, i když jsou na ní špatné části svodidel?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 středa 20. dubna 2011. Anketa je uzavřena.

Ano
Ano 5809
Ne
Ne 5583