Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Muž kradl měděné dráty podél železnice, odstříhal jich dva kilometry

  11:22aktualizováno  11:22
Dva roky kradl 44 letý muž z Jablůnky měděné dráty podél železnice. V součtu jich na trase Jablůnka - Vsetín - Valašská Polanka odstříhal 1 822 metrů. Pátrání po něm zabralo tři čtvrtě roku.

Měděná lana mizela na trati mezi Jablůnkou a Vsetínem, a dál až do Valašské Polanky. | foto: PČR Vsetín

Krást chodil zásadně v noci, s sebou brával pákové nůžky nebo pilku a někdy i žebřík, aby se k trakčnímu vedení ve výšce kolem pěti metrů dostal.

„Když žebřík neměl, tak vylézal po kovových konstrukcích. Přitom se samozřejmě pohyboval v kolejišti,“ popsala policejní mluvčí Lenka Javorková. Práce to nebyla snadná, lana po odstřižení smotával do klubka a schovával do křoví nebo příkopů, teprve později se pro ně vracel.

Fotogalerie

„Pořádně se přitom nadřel, obvykle vážila několik desítek kilogramů,“ uvedla mluvčí. „Jednou se dokonce stalo, že mu ukrytý lup někdo z příkopu ukradl. Úlovek tehdy vážil 178 kilogramů,“ dodala.

Zřejmě největší náklad měl v červenci roku 2012, kdy si od trati mezi Vsetínem a Ústím u Vsetína odvezl 292 kilogramů měděného lana. Kolik si vydělal, policie neupřesnila, škodu ale napáchal za 410 tisíc korun. Lana pravidelně vozil do jedné sběrny v Prostějově.

Soustředil se na lana mezi sloupy trakčního vedení, která nejsou pod napětím a nesouvisí přímo s provozem. Když zmizely, vlaky se nezastavily. Slouží však jako bezpečnostní pojistka.

„Lana jsou vedena jako ukolejňovací. Slouží k bezpečnému svedení možných zkratových proudů do země v případě neočekávané poruchy na traťovém vedení,“ upřesnila Javorková.

V rukách policie skončil zloděj vloni v říjnu, kdy společně s dalším mužem převážel v citroenu Berlingo jeden ze svých úlovků. Řidič vozu se však opil a tak neunikl silniční kontrole. Nadýchal 1,1, promile a navíc policisté nahlédli do zadního prostoru vozu.

O dalších krádežích však muž mlčel a tak trvalo další měsíce, než je policisté spojili do jednoho příběhu. Nakonec se přiznal k celkem sedmi krádežím měděných lan na železnici. Hrozí mu až pětileté vězení.

Na Valašsku to není jediný objasněný případ krádeží na železnicích. V červnu roku 2011 zadrželi kriminalisté přímo při činu tři Poláky, kteří kradli z železnic bronzové kabely. Lana byla pod napětím, takže krádeže byly velmi nebezpečné. Cizinci tenkrát ukradli 1 600 metrů bronzového lana se škodou 350 000 korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Turisté na snímku přicházejí k domu, kde žila poslední žítkovská bohyně Irma...
Kopanické samoty kupují Slováci, pomohl i fenomén žitkovských bohyní

Nemovitosti na moravskoslovenském pomezí lákají zájemce ze zahraničí. Pomáhají i knihy o žítkovských bohyních, které tuto oblast zpopularizovaly.  celý článek

Ředitel gymnázia měl údajně obtěžovat studentky. Soud mu vyměřil tříletou...
Studentka podlehla meningitidě, školu hygienici hlídat nemusejí

Tragická událost se před pár dny stala v Rožnově pod Radhoštěm. Studentka maturitního ročníku místního gymnázia podlehla zánětu mozkových blan. Nebezpečnou...  celý článek

Kolem ohnisek výbuchů v muničním skladu ve Vrběticích je stanoven téměř...
Za lesy u muničních skladů dostanou vlastníci tři roky po výbuších zálohu

Po třech letech konečně první vstřícný krok. Vláda pošle do Vlachovic na Zlínsku alespoň částečnou náhradu za pozemky, k nimž nemají jejich majitelé po...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
JUNIOR C# PROGRAMÁTOR

Advantage Consulting, s.r.o.
Zlínský kraj
nabízený plat: 25 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.