Talentovaný webdesigner a student zlínské Univerzity Tomáše Bati Jakub Krčmář.

Talentovaný webdesigner a student zlínské Univerzity Tomáše Bati Jakub Krčmář. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Mládí není handicap, říká talentovaný student. Pracoval i pro Čechomor

  • 0
Jen málokdo se může v jednadvaceti letech pochlubit tím, že je autorem knihy, dělal webové stránky skupině Čechomor nebo pomáhal při kampani kandidátce TOP 09 Lence Mergenthalové v uplynulých senátních volbách. Právě takové zkušenosti má za sebou mladý webdesigner a student zlínské Univerzity Tomáše Bati Jakub Krčmář.

K navrhování vzhledu internetových stránek se přitom dostal náhodou. "Coby osmák na základce jsem se místo xchatu bavil umisťováním fotek na svůj tehdy první web," vzpomíná mladík.

"Po zkoumání se z toho stalo hobby, kterému jsem se zápalem věnoval čím dál více času. Začal jsem dohánět své původní vzory a získávat čím dál více praxe."

Opravdovou profesní kariéru začal podle vlastních slov někdy ve třeťáku na střední škole. To už měl ale za sebou vydání knihy s názvem Adobe Photoshop: praktický webdesign, která vyšla před čtyřmi lety.

"Kamarád mi řekl: do toho! Tak jsem napsal knihu"

"Byl tehdy konec prvního ročníku střední školy. Na mou připomínku u jedné opravdu špatné publikace, že knihu na téma webdesign může vydat každý blbec včetně mě, kamarád reagoval: Tak do toho! Řekl jsem si - proč ne," usmívá se Krčmář.

Vymyslel strukturu knihy a společně s anotací a ukázkami práce ji poslal do nakladatelství Grada. "Během pár měsíců knihu schválili a na konci prázdnin roku 2006 vyšla. Doteď s mým údivem slyším pozitivní ohlasy a na některých středních a vysokých školách ji stále používají jako učebnici," podotýká webdesigner.

Mládí při jednání se zákazníky student s ročníkem narození 1989 za handicap nepovažuje. "Správnému klientovi má být jedno, jestli za ním přijde malý poďobaný puberťák, nebo postarší pán, pokud nabídne to správné řešení jeho problému," tvrdí.

Jakub Krčmář pracoval pro nejrůznější zákazníky. Vymyslel webové stránky pro kapelu Čechomor, politika, logo pro síť pekařství, v poslední době ale vše přebila zakázka na pomoc při senátní kampani lékařky Lenky Mergenthalové. "Tvořil jsem pro ni nejen web, ale spolupracoval na celém marketingovém konceptu," upozorňuje.

Právě marketing Krčmáře v současné době zajímá nejvíc. Studuje ho totiž na zlínské fakultě multimediálních komunikací a plánuje i další knihu. A komu ještě nedošlo, že je tento mladík práci totálně oddaný, možná ho přesvědčí odpověď na otázku, co dělá ve volném čase: "Práci a zábavu nerozlišuji. Je to pro mě prostě ta samá věc."