Diskuze

Ministerstvo zamítlo dálnici na Slovensko. Chce víc tunelů na Valašsku

Rychlostní silnice R49, jejíž výstavba je pro dopravní napojení Zlínského kraje extrémně důležitá, má problém. Variantu prosazovanou silničáři zatrhlo ministerstvo životního prostředí, není podle něj dostatečně šetrná k přírodě. Zdržení by to však způsobit nemělo, s vybudováním se počítá nejdříve za deset let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pokud se bude ignorovat příroda, tedy varianta tunely, tak to dopadne jako v Českém středohoří, kdy nakonec stejně na tunel dojde, jen se to časevě posune o dvě desetiletí. Doporučuji proto, aby na Zlínsku byli razantnější ohledně tunelů, jinak se nepostaví také na dvě desetiletí prakticky nic směrek na Slovensko. Při cestování z Prahy na Drážďany můžeme jenom nadávat na hlupáky, co byli proti zdravému selskému rozumu a jen si prosazovali svou prý nejlacinější variantu. Kdyby už tenkrát se postavily ony tunely, tak by to bylo mnohem levnější než dnes, kdy už ani peníze na cokoli nemáme, jak jsme se za vlády pravice dopracovali k samému dnu našeho bytí. A bohužel polibky smrti od ČNB dávají tušit, že se nejen výstavba dálnice na Slovensko výrazně dál prodraží... Můžeme se radovat, že máme českou korunu, opravdu výborná to měna minulosti.

0 0
možnosti

P39e86t24r 83K81ř52í50ž

26. 11. 2013 19:49

proboha kdo už konečně těch pár pomatenců zastaví? Podobné zelené zhovadilosti jen vyvolávají protireakci a poptávku po vládě silné ruky. D8 budiž odstrašující příklad jak zelená nabubřelost přinesla víc škod než užitku.

1 3
možnosti
Foto

J62i70ř93í 16E16r36b46e36n

27. 11. 2013 10:11

Spíš nabubřelost a bohorovnost úředníků a zadavatelů, kteří nebyli schopni dvacet let udělat cokoliv v souladu se zákonem...

Nejvíc škody přinesl červnový sesuv půdy v trase, kterou si prosadilo ŘSD ekologům navzdory.

1 0
možnosti

J61a28n 29S42l35o43v77í73k

26. 11. 2013 11:59

Ten ekolog asi neví co říká. Dnešní silnice 49 by stačila jen upravit, to ano, protože na ní není dálkový provoz a tranzit jezdí jinudy. Jenže ta R49 se staví ne kvůli někým horalům, ale aby po ní vedl tranzit jedné z nejdůležitějších evropských silnic E50. Ta nyní vede přes Uherské Hradiště. Dále bude na R49 převedena i doprava z E442, vedoucí přes Valaš.Meziříčí. Opět přes průsmyky. Takže se po propojení se slovenskou dálnicí stane R49 jedna z nejvytíženějších, protože usnadní přechod hor a auta nebudou v serpentýnách zahlcovat hory. S tunely na R49 souhlasím, ale ne s trapným ekobreptou.

9 1
možnosti

Tak ať si ti slavní ochránci přírody ty tunely zaplatí,když o ně tolik bojují.Příjde je to o100% dráž a výsledek bude stejný.

2 6
možnosti

Jasně, vybetonujeme si republiku, to přijde nejlaciněji..

5 1
možnosti

Nevím, jak to dělají v Alpách anebo kolem Vídně, že jim to s těmi tunely na dálnicích funguje. Zatím snad jediný český dálniční tunel nedaleko Klimkovic je (mimo to, že je špatně postavený) každou chvilku zavřený (kvůli poruchám, plánované i neplánované údržbě, či nehodám) a všichni ho musí objíždět po původních komunikacích, což je jistě rychlé, ekonomické i ekologické.

Takže opravdu chcete stavět další tunely? A kudy se budou objíždět?

0 0
možnosti

T36o51m31á26š 94Z37e50m38a20n

26. 11. 2013 10:12

Tunely jsou ještě na D8 a R1 (+se za tunel považuje biokoridor na D5) a uzavírají se kvůli čištění čoček "radarů" aby se mohlo kasírovat za nedodržení 60 (občas 80) v tunelu - v Rakousku či Itálii v tunelech moc radarů není, není proto potřeba je často uzavírat, navíc tam mají limit 100.

1 0
možnosti
Foto

Řešení problému? Již mnohokrát opakované a zásadní: je potřeba umožnit lidem pohodlnou přepravu MHD, linkovými autobusy a vlaky a většinu nákladní dopravy přemístit na železnice (železnice na Slovensko by Zlínskému kraji už desítky let slušela - namísto problematické R49). Pak se nebudou muset stavět stále nové silnice a rychlostní komunikace, které jsou zátěží pro krajinu i obyvatele a přivádějí do regionu ještě větší množství automobilů. P. S. Jak by měla znít první věta v objektivním článku na iDNES? Takhle? "Rychlostní silnice R49, jejíž výstavba je pro dopravní napojení Zlínského kraje extrémně důležitá..."

3 9
možnosti

To je naprostý nesmysl, pro přemístění nákladní dopravy na železnici neexistuje reálný ekonomický důvod. To by ty vlaky musely jezdit zadarmo.

8 2
možnosti

M77a76r23e45k 26O92p

26. 11. 2013 8:24

problém ucpaných tras na Slovensku začíná obvykle až východně od této hranice. Zatímco do Jablunkova dojedete relativně v pohodě, projet přes Čadcu do Žiliny zabere bez problému i 2 hodiny (40 km úsek).Nejhorší je situace samozřejmě v zimě, kdy mnoho lidí nejezdí přes Beskydy a Valachy a raději jedou právě přes Jablunkov.

3 1
možnosti

J20a52n 90S64o93u72k82u37p

26. 11. 2013 9:59

Trochu nerozumím, co to potíte, je to přesně naopak - v zimě spíš mnoho řidičů přesně naopak vyhledává trasu přes Valašsko, protože je většinou sjízdná bez zasypaných kamionů jako u Čadce.

2 0
možnosti

"...je proto nezbytné navrhnou ..." Kam se ztratilo t na konci? Ještě nedávno jsem si myslel, že jde o překlep. Ale za poslední měsíc jsem to viděl na idnesu už asi pětkrát, takže je to nespíš úmyslné. Vůbec nechápu, jak něco podobného může alespoň průměrně sečtělého člověka napadnout (nebo snad napadnou???).

1 0
možnosti

Pražáci jenom jinými slovy říkají, že průtah republikou podporovat nebudou. V této hře nejde o tvář otevřené krajiny na Valašsku, ale o to, že průtah vede také přes Prahu. Smrtelné nebezpečí pro Zlín a další nedokončenou trasu je to, že průtah začne být atraktivní vybudováním R49 po Fryšták a vybudováním částečného obchvatu Zlína. !!!!!!

4 1
možnosti

Myslím, že doprava v České republice, ale vlastně nejspíš i v celé Evropě, potřebuje víc než nové dálnice, systém, který převede významnou část kamionové dopravy na železnici a celkově omezí zbytečnou přepravu . Není přeci vůbec nutné, aby za našimi domy a přes naše lesy a louky jezdily tisícovky kamionů nesmyslně převážejících zboží z jednoho koutu Evropy do druhého.

5 5
možnosti

Takže nechceš stavit dálnice, ale navrhuješ stavit koleje? ;-D Ani ty stávající nevedou všude a to má ČR jednu z nejhustších sítí železnic na světě!

.

Spočítal sis někdy, kolik stojí doprava po železnici VČETNĚ automobilové dopravy k nakládkovému nádraží + manipulace a následné vykládání + opět (překvapivě náklaďák, který to doveze do cíle. Zkoušel jsi někdy porovnat čas?

5 3
možnosti
  • Nejčtenější

Při nehodě zemřel řidič osobního auta, srazil se s náklaďákem plným kamení

25. března 2024  14:33,  aktualizováno  26.3 8:35

Tragická nehoda nákladního a osobního auta uzavřela v pondělí dopoledne provoz na silnici mezi...

Tehdy a teď. Fotografie ukazují, jak se proměnila známá místa ve Zlíně

23. března 2024  13:57

Některá místa se příliš nezměnila, jiná dostala moderní tvář, další už neexistují. Muzeum ve Zlíně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za med bychom neměli chtít méně než 200 kč za kilo, říká včelař. A bojí se sršní

26. března 2024

Premium Díky nezvykle teplému únoru se příroda probudila o dost dříve, než bývá běžné. Rozkvetla řada...

Babiččiny zelové kraslice měl v pracovně i císař, říká krasličářka z Hradiště

22. března 2024  15:56

Nová techniku zdobení velikonočních vajíček se poprvé objevila před více než sto lety. Tehdy ji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlínští hokejisté rozdrtili Litoměřice, semifinálovou sérii srovnala i Jihlava

20. března 2024  22:04

Zlínští hokejisté vyhráli ve druhém semifinálovém utkání první ligy v Litoměřicích drtivě 8:1 a...

Otrokovice si pořídí první radar, bude krotit rychlé řidiče v Kvítkovicích

28. března 2024  8:54

Mnoho řidičů, kteří jezdí přes otrokovickou část Kvítkovice, si nedělá hlavu s dodržováním...

Zlín odvrací semifinálový krach. Musí zlepšit zakončení, těší se na podporu fanoušků

28. března 2024  8:29

Repríza loňského finále se Zlínem, nebo překvapivá série s Litoměřicemi. Jedna věc je jistá. V...

S jednou kartou a pohodlněji. V Kroměříži představili nové hybridní autobusy

27. března 2024

Cestující v Kroměříži budou moci jezdit na jednu kartu linkovými autobusy, regionálními vlaky i...

Pochyby o účasti obžalovaných trvají, únos dcery podnikatele zůstal bez trestu

27. března 2024  12:37

Vrchní soud v Olomouci zamítl odvolání státního zástupce proti verdiktu zlínského soudu, který...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...