Klimatizaci má jen každý třetí zlínský trolejbus a autobus

  10:04aktualizováno  10:04
Některým cestujícím vadí, že v dusném a parném počasí jezdí ve Zlíně a Otrokovicích i trolejbusy a autobusy bez klimatizace. Dopravní podnik to vysvětluje tím, že chladicí jednotky má jen třetina strojů jeho vozového parku, tedy 17 trolejbusů a 16 autobusů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Zdeněk NěmecMAFRA

„Venku panují třicítky, přesto jsem na trati mezi Zlínem a Otrokovicemi nepotkal ještě ani jeden klimatizovaný trolejbus. A to někdy jedu i pěti spoji,“ postěžoval si Petr Kovář.

Dopravní podnik nasazuje na linky mezi oběma městy především kloubové vozy, kterých má šestadvacet. Z nich je jedenáct klimatizovaných.

„Ty s klimatizací jsou v létě přednostně nasazovány tak, aby najezdily co nejvíc kilometrů,“ přiblížil mluvčí Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Vojtěch Cekota.

Upozornil na to, že žádný trolejbus nemá klimatizaci i dieselagregát současně, protože by byl příliš těžký. Takže podle Cekoty nelze na jednu linku nasadit jen klimatizované vozy, protože při výpadku proudu by se provoz úplně zastavil.

„Klimatizaci i nezávislý pohon současně mají jen bateriové trolejbusy, ale ty jsou zase jenom krátké, čili mají menší přepravní kapacitu,“ doplnil Cekota.

Lidé se tak budou muset smířit s tím, že ve Zlíně i v Otrokovicích mohou jet i vozem bez klimatizace. Dopravnímu podniku by se totiž nevyplatilo, aby do starých vozů instaloval chladicí jednotky.

„Bylo by to u některých typů vozů technicky náročné, u některých prakticky neřešitelné a nebyly by to účelně vynaložené finanční prostředky,“ míní Cekota.

Dopravní podnik postupně nakupuje nové trolejbusy a autobusy, nízkopodlažní a s klimatizací. „Tyto vozy budou v budoucnu běžným standardem,“ přislíbil Cekota.

Podnik naposledy koupil loni čtyři autobusy. „Novější autobusy jsou také šetrnější k životnímu prostředí,“ podotkl ředitel dopravního podniku Josef Kocháň.

Další investicí bude příští rok nový elektrobus od Škody s karosérií Iveco, který si ve Zlíně odbude českou premiéru. Vůz, jenž má mít klimatizaci a třeba i USB zásuvky, se dobíjí při nočním stání v depu a také průběžně prostřednictvím trolejového vedení.

„Dopravní podnik si chce na jednom vozidle ověřit v dlouhodobém reálném provozu, jaké jsou jeho vlastnosti, nakolik se shodují s informacemi výrobce,“ dodal Cekota.

Autor:

Nejčtenější

Slovácko - Sparta 2:1, dvě zahozené penalty, dvě červené a totální kolaps

Fotbalisté Slovácka (v bílém) slaví cenné vítězství nad Spartou, Pražané naopak...

Kdo neviděl, neuvěří. Fotbalová Sparta v 17. kole nevídaně zkolabovala na hřišti Slovácka. Ve druhém poločase na Moravě...

Se třemi dětmi rezignujete na spoustu věcí, říká pediatrička Karolová

Kateřina Karolová se svými třemi syny

Jako dětská lékařka odešla Kateřina Karolová sbírat zkušenosti na kliniku do Německa, kde zažila velmi náročné služby....

Muž souzený za krádeže ve skladu Čepra měl doma 17 milionů v hotovosti

Obžalovaní (zleva) Blanka, Tomáš a Vladimír Žeravíkovi, Pavel Pávek a Marcel...

Více než rok trvaly podle obžaloby velké krádeže pohonných hmot ze skladu státní společnosti Čepro v Loukově na...

Vyloučení Kanga a Čivič dostanou od Sparty nejvyšší možné pokuty

Guélor Kanga ze Sparty (uprostřed) v utkání proti Slovácku

Guélor Kanga a Eldar Čivič dostanou od vedení fotbalové Sparty nejvyšší pokuty, jaké stanovuje klubový řád. Oba budou...

Gang vozil na Zlínsko kokain ze Slovenska, šéfové si užívali luxusu

Slovenskému dovozci kokainu policisté zabavili i luxusní automobil.

Policie pozatýkala gang distributorů drog, který téměř rok dovážel ze Slovenska na Zlínsko kokain, ředil jej a...

Další z rubriky

Lidé chtějí relaxační zónu u divadla nebo pítko, ukázala akce Tvoříme Zlín

Relaxační zóna u divadla ve Zlíně

V rámci projektu Tvoříme Zlín vybrali obyvatelé města dvanáct vítězných návrhů. Radnice se do nich pustí v příštím...

Holešov má most na mostě, betonový skelet kryje památku ze 17. století

Historik Karel Bartošek uvnitř stavby, která kryje barokní most, nejstarší na...

Most, který postavili v době raného baroka přes zámecký příkop v Holešově, už kryje nová stavba. Po dvou letech se tak...

Před 80 lety plulo Baťovým kanálem uhlí. Dnes na něj vyráží turisté

Průkop kanálového koryta v úseku mezi Spytihněví a Uherským Hradištěm z roku...

Na začátku prosince před 80 lety byl oficiálně otevřen Baťův kanál. A začala tak éra jednoho z nejpozoruhodnějších...

Najdete na iDNES.cz