Silnice první třídy I/55 vede centrem Starého Města i pod okny místní radnice,...

Silnice první třídy I/55 vede centrem Starého Města i pod okny místní radnice, denně po ní projedou desetitisíce aut. | foto: palickap , Creative Commons

Silničáři měří, jak hluk z dopravy obtěžuje lidi ve Starém Městě

  • 0
Silničáři chystají dvouměsíční opravu silnice první třídy ve Starém Městě, která přivádí do Uherského Hradiště desetitisíce aut ve směru od Brna i od Zlína. Ještě předtím ale prověří, jak hluk z dopravy zatěžuje obyvatele.

Denně po ní projedou desetitisíce řidičů, kteří směřují například z Brna do Uherského Hradiště nebo naopak. Silnice první třídy označovaná jako I/55 vede centrem Starého Města. Proto teď silničáři chtějí vědět, jak moc hluk z dopravy zatěžuje obyvatele.

„Myslím, že to není tak hrozné. Lidé si v posledních letech nestěžují. Hodně nám totiž pomohly obchvaty,“ zhodnotil starosta Starého Města Josef Bazala.

I samotná radnice stojí hned u hlavní ulice Brněnská. Stejně jako dvě základní školy, farní úřad, desítky rodinných domů, obchodníků a drobných podnikatelů nebo bytových domů.

Auta mají od domu několik metrů, ale často jim jezdí doslova pod okny. Ke snížení hluku z cesty pomáhají třeba živé ploty před okny, které ale zase vadí ve výhledu řidičům přijíždějícím na hlavní silnici z boční ulice.

„Žádná protihluková opatření jsme dříve my ani nikdo jiný nedělali. Věděli jsme, že s vybudovaným obchvatem na Moravský Písek i na Brno, který hlavně kamiony odklání mimo město, se provoz sníží,“ upozornil Bazala.

Oprava průtahu začne na konci prázdnin

Teď si ale silničáři nechávají dělat průzkum odbornou firmou. Ta v budovách pořizuje fotodokumentaci a zjišťuje formou obhlídky z vnější strany domů stav a přibližné rozměry oken na čelní a boční fasádě vytipovaných budov.

„Bude se jednat pouze o objekty, které jsou nadlimitně zasažené hlukem,“ vysvětlují v nedávno zveřejněném oznámení pracovníci staroměstské radnice.

Měření si objednali silničáři, kteří plánují opravu průtahu Starého Města a chtějí si porovnat hlučnost před a po ní. Práce by měly začít už na konci prázdnin.

„Vyměníme dvě živičné vrstvy a vlastní obrusnou vrstvu vyřešíme technologií, která umožňuje snížení hlukové zátěže z provozu,“ vysvětlila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Nina Ledvinová.

„Předpokládáme, že vzhledem k rozsahu prací bude oprava trvat dva měsíce,“ doplnila.

Tam, kde bude hluk trvat i nadále, by měli silničáři nechat vyměnit okna. Musejí na to ale sehnat peníze.