Do finále soutěže se dostalo deset vlakových nádraží z Čech, Moravy a Slezka. Ti, kteří hradišťskému nádraží posílali hlasy, posuzovali jeho novější rekonstruovanou podobu z roku 2004. "V některých jiných městech jsou prostory kolem nádraží ostudou, u nás se jedná jednoznačně o chloubu," těší se z vítězství radní a místostarosta Stanislav Blaha.
Dnešní podoba nádražní budovy se příliš neliší od původní budovy z roku 1930. Projektoval ji Miloš Fikr a o výzdobu se postarala lidová umělkyně Rozka Falešníková. "Budova byla opravena velmi pietně a pečlivě," poznamenal hlavní městský architekt Aleš Holý.
Do rekonstrukce prý ale byli všichni v Hradišti přesvědčení, že místní nádraží je snad nejhorší ze všech. "Jeho stav byl naprosto žalostný a jeho jakákoliv samotná záchrana se zdála být zcela ohrožena," přiznal Holý.
Dnešní nádraží funguje bez svého přednosty, najdete tady jen výpravčí, pokladní a ženu, která se stará o přepravu a úschovnu zavazadel.
Srdcem nádraží je místní bufet vyhlášený svou čistotou a výbornou obsluhou. Už dvacet let jej mají pronajatý manželé Bednaříkovi. Dřív měli i zaměstnance, teď jsou na restauraci sami a za pultem se střídají.
Nádraží má naopak hned dvě trafiky. Jedna je stará a dobře zapadá do stylu nádraží, druhá je moderní stejně jako nádražní kadeřnictví. Největší kuriozitou jsou místní záchodky. Kdo na ně chce jít, musí jít k pokladně, tady si půjčí za 28 korun klíče a po jejich vrácení dostane dvacetikorunu zpět.