V den, kdy začnou platit nové jízdní řády, společnost Leo Express nasadí dva spoje: brzký ranní v 5:50 pojede do metropole ze Starého Města (příjezd do Prahy v 8:56), odpoledne v 16:28 se vydá zpátky a na Slovácko dorazí v 19:30.
V obou směrech bude zastavovat také v Otrokovicích, jež jsou důležitým dopravním uzlem a přestupní stanicí do Zlína, a v Hulíně obsluhujícím Kroměřížsko, Holešovsko a Valašskomeziříčsko.
"Sedmdesát procent našich zákazníků je z Moravy a těm chceme vyjít vstříc," vysvětlil vznik nové linky majitel Leo Expressu Leoš Novotný mladší.
Ze Zlína dnes jezdí do Prahy jeden přímý vlak denně, ze sousedních Otrokovic sedm. Špatné spojení východu Moravy s metropolí se tak zlepší.
Cena začíná na 223 korunách
A to i díky komfortnějším soupravám a nižším cenám. S Leo Expressem cestující zaplatí za nejlevnější jízdenku z Otrokovic do Prahy 223 korun, u Českých drah je to bez In-karty 250 korun. Pro ně to tak bude konkurence.
Přípoje na Leo Express v krajiSměrem do Prahy:
Směrem z Prahy:
Pozn. Údaje jsou z návrhu nového jízdního řádu. |
"Budeme se snažit zákazníky udržet," sdělila regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
Dráhy sázejí na vyšší četnost vlastních spojů. Za svoji výhodu považují i to, že u soukromého dopravce lze cestovat jen s místenkou. "A budeme také modernizovat rychlíkové soupravy," doplnila Šubová.
Například od 15. prosince bude jako expres Šohaj ze Starého Města do Prahy a zpátky jezdit klimatizovaná slovenská souprava.
Leo Express nasadí pouze moderní vlaky s bezbariérovým vstupem. Kromě toho nabídne cestujícím tři třídy, nižší ceny, benefity a na palubě bude personál.
Nevyhovující přípoje Českých drah
Nevýhodou Leo Expressu je horší návaznost přípojných vlaků, na které mají v regionu nadále monopol České dráhy. Lidé cestující soukromým dopravcem do Prahy a zpět kvůli tomu budou při přesedání ve Starém Městě, Otrokovicích nebo Hulíně čekat vždy půl hodiny až hodinu.
Konkurence na železniční trati se může do budoucna ještě zvýšit. O zavedení nových linek z Prahy směrem na Zlínsko uvažuje i podnikatel Radim Jančura, který provozuje vlaky RegioJet.
"Máme to v plánu. Získat cestující nebude těžké. Služby Českých drah jsou tam tragické," tvrdí Jančura.
Leo Express zase zvažuje vstup na trasu mezi Břeclaví a Ostravou.
Na zápolení dopravců by měli každopádně vydělat cestující. "Do Prahy jezdím poměrně často, téměř každý týden a většinou vlakem. Někdy musím čekat v Olomouci, jindy v Přerově. Přímý spoj do Otrokovic vítám, ale mělo by jich být přece jen ještě více," je přesvědčen Jan Kudrna ze Zlína.