Vlaky společnosti Leo Express dosud spojovaly Prahu s Ostravskem, od 15. prosince se na stejný servis mohou těšit i lidé cestující do hlavního města ze Zlínského kraje.

Vlaky společnosti Leo Express dosud spojovaly Prahu s Ostravskem, od 15. prosince se na stejný servis mohou těšit i lidé cestující do hlavního města ze Zlínského kraje. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Leo Express jednou denně spojí Slovácko s Prahou jako první soukromník

  • 28
Brzy ráno do Prahy, večer zase zpět. S takovou nabídkou přijde od poloviny prosince do Zlínského kraje Leo Express, který tak bude prvním soukromým dopravcem na krajské železnici. Denně pošle na trasu mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Prahou jeden pár vlaků.

V den, kdy začnou platit nové jízdní řády, společnost Leo Express nasadí dva spoje: brzký ranní v 5:50 pojede do metropole ze Starého Města (příjezd do Prahy v 8:56), odpoledne v 16:28 se vydá zpátky a na Slovácko dorazí v 19:30.

V obou směrech bude zastavovat také v Otrokovicích, jež jsou důležitým dopravním uzlem a přestupní stanicí do Zlína, a v Hulíně obsluhujícím Kroměřížsko, Holešovsko a Valašskomeziříčsko.

"Sedmdesát procent našich zákazníků je z Moravy a těm chceme vyjít vstříc," vysvětlil vznik nové linky majitel Leo Expressu Leoš Novotný mladší.

Ze Zlína dnes jezdí do Prahy jeden přímý vlak denně, ze sousedních Otrokovic sedm. Špatné spojení východu Moravy s metropolí se tak zlepší.

Cena začíná na 223 korunách

A to i díky komfortnějším soupravám a nižším cenám. S Leo Expressem cestující zaplatí za nejlevnější jízdenku z Otrokovic do Prahy 223 korun, u Českých drah je to bez In-karty 250 korun. Pro ně to tak bude konkurence.

Přípoje na Leo Express v kraji

Směrem do Prahy:

  • Staré Město (odjezd 5:50): ve směru od Veselí nad Moravou je nutné přijet v 5:00, od Bylnice, Uherského Brodu a Uherského Hradiště v 5:26 a od Břeclavi v 5:28.
  • Otrokovice (odjezd 6:02): od Vizovic a Zlína je nutné přijet v 5:26.
  • Hulín (odjezd 6:10): od Valašského Meziříčí, Bystřice pod Hostýnem a Holešova je nutné přijet v 5:27, od Kojetína v 5:29, od Kroměříže v 5:56.

Směrem z Prahy:

  • Hulín (příjezd 19:11): do Holešova odjíždí vlak v 19:23, do Kroměříže a Kojetína v 19:27, do Bystřice pod Hostýnem a Valašského Meziříčí ve 20:02.
  • Otrokovice (příjezd 19:19): do Zlína a Vizovic odjíždí vlak ve 20:26.
  • Staré Město (příjezd 19:30): do Břeclavi jede vlak (rychlík) v 19:55, do Uherského Hradiště a Uherského Brodu ve 20:11 a do Veselí nad Moravou ve 20:25.

Pozn. Údaje jsou z návrhu nového jízdního řádu.

"Budeme se snažit zákazníky udržet," sdělila regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Dráhy sázejí na vyšší četnost vlastních spojů. Za svoji výhodu považují i to, že u soukromého dopravce lze cestovat jen s místenkou. "A budeme také modernizovat rychlíkové soupravy," doplnila Šubová.

Například od 15. prosince bude jako expres Šohaj ze Starého Města do Prahy a zpátky jezdit klimatizovaná slovenská souprava.

Leo Express nasadí pouze moderní vlaky s bezbariérovým vstupem. Kromě toho nabídne cestujícím tři třídy, nižší ceny, benefity a na palubě bude personál.

Nevyhovující přípoje Českých drah

Nevýhodou Leo Expressu je horší návaznost přípojných vlaků, na které mají v regionu nadále monopol České dráhy. Lidé cestující soukromým dopravcem do Prahy a zpět kvůli tomu budou při přesedání ve Starém Městě, Otrokovicích nebo Hulíně čekat vždy půl hodiny až hodinu.

Konkurence na železniční trati se může do budoucna ještě zvýšit. O zavedení nových linek z Prahy směrem na Zlínsko uvažuje i podnikatel Radim Jančura, který provozuje vlaky RegioJet.

"Máme to v plánu. Získat cestující nebude těžké. Služby Českých drah jsou tam tragické," tvrdí Jančura.

Leo Express zase zvažuje vstup na trasu mezi Břeclaví a Ostravou.

Na zápolení dopravců by měli každopádně vydělat cestující. "Do Prahy jezdím poměrně často, téměř každý týden a většinou vlakem. Někdy musím čekat v Olomouci, jindy v Přerově. Přímý spoj do Otrokovic vítám, ale mělo by jich být přece jen ještě více," je přesvědčen Jan Kudrna ze Zlína.