Diskuze

Majitel „lávky smrti“ ve Zlíně zůstává záhadou, nikdo se k ní nehlásí

K nebezpečné lávce s železniční vlečkou, která vede ve Zlíně-Prštném z baťovského areálu přes řeku Dřevnici, se nikdo nehlásí. Na začátku listopadu z ní zřejmě spadl do řeky 29letý muž a zabil se. Případ vyšetřuje policie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nejen ta lávka, ale celé to místo vypadá ponuře. Kdy se už bude ČR konečně rozvíjet v něco jiného než sklady a zkrachovalé neudržované fabriky ?!Rv

0 0
možnosti

ten přechod je zcela viditelně "na vlastní nebezpečí"

0 0
možnosti

P76e29t94r 84B79u85r84e54š

31. 12. 2017 17:46

1) most vznikl v dávných dobách socialismu. Protože od 1.1.1951 (účinnost středního o.z.) neplatí pravidlo "Superficies solo cedit", nemohl být most součástí pozemků na břehu řeky (pokud byl postaven po 1.1.1951), ale byl vlastnictvím toho, kdo ho postavil - tedy státního podniku (resp. čs. státu).

2) Navíc mosty jako takové nikdy nepodléhaly evidování v EN nebo KN jako stavby. Tudíž jejich vlastnictví se nabývalo uzavřením smlouvy (+ tradicí), nikoli registrací smlouvynebo zápisem v KN.

3) Klíčem k řešení a zároveň největší problém je provatizační projekt - jak přesně v něm byla vlečka identifikována (tj. zda s mostem nebo bez něj). Bohužel úroveň identifikace majetku ve většině PP byla bídná...

4) Takže buď byl most součástí PP, pak patří privatizující firmě (případně jejímu nástupci), nebo nebyl jeho součástí a pak zůstal ve vlastnictví FNM - tedy státu.

§ 3056 NOZ na tento případ nedopadá vůbec (týká se jen předkupního práva po 1.1.2014) a nedopadá na něj ani § 3054 - a to právě proto, že existoval jiný vlastník pozemků pod pilíři mostu než mostu samotného.

Osobně se domnívám, že konstrukce mostu je pouze podpěrou pro koleje, tudíž koleje a most jedno jsou. A kdo se hlásá ke kolejím, měl by přijmout i vlastnictví jejich podpěry (mostu).

2 0
možnosti

177/1995 Sb., stavební a technický řád drah: § 9 Součástí dráhy jsou a) železniční spodek, který tvoří těleso železničního spodku, stavby a zařízení železničního spodku, jakož i dopravní plochy,

1 0
možnosti

Ad.Vlečkový most. Kam to dopracovalo společenství Cream vidíme všichni. V tehdejším svitu vlečky patřily závodu doprava kam posun také patřil. V současné době kdy je v areálu plno soukromých firem a vlečky téměř k ničemu a pozemky patří Creamu je vidět že někdo tady účelově lže. Most patří vlastníkovi vleček ale mašiny jsou alpiqu že

1 0
možnosti

P46e29t26r 51S42u35c96h63ý

31. 12. 2017 17:04

Co mají koleje společného s mašinami? Většinu kolejí u nás vlastní SŽDC a také 99% vlaků, které po nich jezdí jim nepatří.

3 0
možnosti
Foto

Všichni na těchto stránkách vědí kdo je majitel, leč pro kompetentní úřady je majitel "lávky smrti" stále záhadou. Což je druhá záhada. Jak z toho ven?X

1 0
možnosti

P40e68t46r 10S29u35c47h88ý

31. 12. 2017 16:52

Majitel tam ml jasně ceduli "průchod zakázán", takže nevm, proč by za to měl bt zodpovědný, když tam ten člověk vůbec neměl co dělat.

1 0
možnosti

Pokud stavba není zapsána v KN, vlastník je ten, komu patří pozemek pod ní. Pokud se nikdo jiný nepřihlásí a neprokáže vlastnictví.

Pro tyto případy, kdy chybí zápis v KN, to právě zohlednil NOZ.

0 2
možnosti

P55e91t19r 19S86u64c78h50ý

31. 12. 2017 16:54

Jenže řeka a její břehy mohou patřit různým majitelům ..... je nesmysl aby každý vlastnil část mostu.

0 0
možnosti

Zřejmě světový unikát. Lávka po které jezdily vlaky.

2 0
možnosti

Článek je závádějící na most byl zákaz vstupu v době kdy 29.letý muž vstoupil na lávku.Odhaduji,že oblézal zábranu z drátů a nezvládl to.

3 0
možnosti

Zábrana tam žádná nebyla, cedule zákazu asi ano. Lidé tudy chodili naprosto běžně, sic se muselo koukat, kam se šlape. Popravdě si ani neumím přesatvit smrtelný pád z tohoto mostu, leda by bylo málo vody a člověk si dole zlomil nohu... A navíc při propadnutí by se člověk měl čeho zachytit, dospělý nepropadne každou švírou...

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti

Máte pro to tvrzení oporu v nějakém zakone, nebo smlouvě, či záznamu v katastr u?

0 1
možnosti

Za sve posledni navstevy jsem mel pocit, ze je areal byvale tovarny pronajat spouste firem, ale koncepce pesi ani auto dopravy proste neexistuje. Areal je pristupny, ale doprava zivelna. Zadne chodniky, kdyz se chce clovek dostat z mista A do mista B, tak prochazi arealy vyrobnich podniku netucham kde se zrovna nachazi. Muze to byt jedna z pricin nehody.

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Při nehodě zemřel řidič osobního auta, srazil se s náklaďákem plným kamení

25. března 2024  14:33,  aktualizováno  26.3 8:35

Tragická nehoda nákladního a osobního auta uzavřela v pondělí dopoledne provoz na silnici mezi...

Tehdy a teď. Fotografie ukazují, jak se proměnila známá místa ve Zlíně

23. března 2024  13:57

Některá místa se příliš nezměnila, jiná dostala moderní tvář, další už neexistují. Muzeum ve Zlíně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za med bychom neměli chtít méně než 200 kč za kilo, říká včelař. A bojí se sršní

26. března 2024

Premium Díky nezvykle teplému únoru se příroda probudila o dost dříve, než bývá běžné. Rozkvetla řada...

Babiččiny zelové kraslice měl v pracovně i císař, říká krasličářka z Hradiště

22. března 2024  15:56

Nová techniku zdobení velikonočních vajíček se poprvé objevila před více než sto lety. Tehdy ji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Firma Cream už plánuje bytovky na Rybníkách, chce vybudovat novou čtvrť

25. března 2024  8:56

Zlínští zastupitelé v únoru rozhodli o změně územního plánu, podle které se může východní polovina...

Zlín porazil Litoměřice a vynutil si v semifinále první ligy sedmý zápas

28. března 2024  20:16

Zlínští hokejisté zvítězili v šestém utkání semifinále play off první ligy doma nad Litoměřicemi...

Připadá mi, že jsem v sále nejstarší, říká kapelník kultovní Mňágy a Žďorp Fiala

28. března 2024

Premium Před pár dny oslavil šedesátiny, plánuje se „dohrabat“ k dalším kulatinám a mezitím si dělá radost...

Vydří trojčata dovádějí v tropické hale zoo, úspěšný odchov se podařil potřetí

28. března 2024  12:56

Zlínská zoo představila vydří mláďata narozená koncem letošního ledna. Návštěvníci už je mohou...

Otrokovice si pořídí první radar, bude krotit rychlé řidiče v Kvítkovicích

28. března 2024  8:54

Mnoho řidičů, kteří jezdí přes otrokovickou část Kvítkovice, si nedělá hlavu s dodržováním...